Problem z odpalaniem + Skrzynia biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z odpalaniem + Skrzynia biegów

Post autor: marcin664 » śr sty 02, 2008 22:37

Witam
Jestem na forum od wczoraj ale mam nadzieje że mimo że jestem nowy mogę liczyć na waszą pomoc :)

Tak więc od zeszłego miesiąca jestem posiadaczem golfa MK2 (dostałem w spadku od ojca który kupił sobie skodę). Z powodu braku prawa jazdy (jeszcze 6 miesięcy) autem jeździ moja dziewczyna.

Ale do rzeczy:

Problem 1 :

Od zeszłego roku mam problem z odpalaniem w zimę. Jeżeli silnik jest zimny odpala bez problemów natomiast jak sie silnik zagrzeje a na dworze zimno po zgaszeniu nie chce odpalić. Po przekręceniu kluczyka silnik obraca sie 2-3 obroty na rozruszniku po czym przestaje. Jest to bardzo denerwujące szczególnie na stacji benzynowej gdzie podjedziemy do dystrybutora gasimy silnik wlewamy paliwko, włączamy awaryjki i musimy iść na kawę :/ :? Ostatnio bardzo nam sie śpieszyło do domu i laska tankowała na włączonym silniku ale ludzie sie strasznie gapili i przybiegł gość z obsługi. Na szczęście było już tyle aby do domu dojechać :P

Problem 2 :

Padła mi blokada biegu wstecznego. Normalnie aby wrzucić wsteczny trzeba wcisnąć lewarek w dół. Problem polega na tym że coś mi padło i wsteczny wchodzi bez wciskania gałki. Co może być przyczyną i czy obejdzie sie bez wymiany skrzyni?

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Marcin



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sty 03, 2008 20:08

jezeli chodzi o skrzynie to pekl lub urwal ci sie plastik od blokady wstecznedo pod mieszkiem. Sciagnij mieszek od galki od biegow i po stronie kierowcy powinien byc taki bialy plastkik ktory blokuje galke, gdy wcisnie sie galke to wchodzi ona pod ten palstik.
Co do rozrusznika to moze byc wina szczotek lub jest juz kres akumulatora. U mnie bylo cos takiego ze po np zatankowaniu nie mogl rozrusznik ukrecic silnikiem a po jakis 5 minutach postoju odpalal od reki, raz po przejechaniu 30 km zgasl mi na swiatlach na skrzyzowaniu i nic, tylko tyk i koniec-trzeba bylo pchac, po wymianie aku jest ok



Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

zgadzam się

Post autor: 2RaZ » czw sty 03, 2008 21:35

myślę że to wina szczotek na rozruszniku, miałem ten sam problem, a po przeczyszczeniu było git malina! Ale jeżeli masz słaby aku to ma to też napewno wpływ!
:smoke: :smoke: :smoke:


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » pt sty 04, 2008 00:11

Dzięki panowie z odpalaniem sobie poradziłem (wymiana aku pomogła) teraz jeszcze mi została blokada ale tym sie zajmę jak sie trochę ociepli :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt sty 04, 2008 01:24

Co do tej skrzyni ja mam tak samo , więc może to nie być wina wybieraka jak pisze kolega tylko jabłuszka , mdokładnie mechanizm jabłusza się zapadł w dół i dlatego , sprubuj nie wciskać mocno tylko leciutko wrzucać jedynke , ja tego nie naprawiam z jednego prostego powodu :hmm:

Nikt golfem nie chce jeżdzić bo nie umie jak moja Niunia wsiada to bluźni na sprzęgło w goferku bo nie łapie od podłgi a kązdy z moich znajomych nie przejechał więcej niż 6 km po czym chciał sę przesiąść bo nie umie zmieniać biegów aleto kwestia wyczucia hehe

-nowy wybierak - ten plastik 15 zł
-nowe jabłuszko z ciegnami 26 zł komplet
Wyglaa to tak

http://allegro.pl/item289974597_ciegno_ ... t_gti.html

http://allegro.pl/item289975041_zestaw_ ... ibiza.html


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

marcin664
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt sty 01, 2008 23:58
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: marcin664 » pt sty 04, 2008 20:20

Powiedzcie mi jeszcze gdzie znajduje się ten Mieszek i Jabłuszko oraz jak sie do nich dostać ? Podejrzewam że znajduje się to pod "drążkiem zmiant biegów" ale nie jestem pewien i nie bardzo wiem jak sie tam dostać ;> Dopiero zaczymam przygode z samochodem bo zawsze ojciec oto dbał i generalnie nigdy nie widziałem co robił i jak. Teraz zaczynam więcej jeździć i bardziej sie tym interesuje, między innymi dlatego zarejestrowałem sie na forum.

Z góry dzięki :)



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 04, 2008 20:26

to na pewno nie jest wina tego ciegna. bedzie to wina tego plastiku od blokady lub jak to kolega wyzej napisal "jabluszka"
Plastik zobaczysz jak sciagniesz mieszek
Jabluszko mozesz sprawdzic w ten sposob:
Lapiesz za galke i sprawdzasz czy mozna ja podciagnac w gore, jezeli luz jest wiekszy niz kilka mm to "jabluszko" do wymiany.
Nie wiem czy czasami jabluszko nie wymienia sie od spodu auta, jezeli tak to jest to troche grzebania

[ Dodano: 04 Sty 2008 19:29 ]
mieszek to ten material na galce od zmiany biegow lub czasami guma
Jabluszko jest na dole galki od zmiany biegow, pod mieszkiem

[ Dodano: 04 Sty 2008 19:40 ]
jezeli jabluszko wymienia sie od spodu to musisz odkrecic lewarek od biegow.
W kabinie do odkrecenia jest jeden wkret ktory jest pod mieszkiem i trzyma on konsole srodkowa do podlogi a od dolu trzeba wyciagnac katalizator i ta aluminiwa oslone ktora jest pomiedzy nim a podloga. Pozniej zobaczysz taki groby pret ktory idzie w strone silnika. Musisz poluznic srube na jego koncu przy silniku, odkrecic 4 sruby na ktorych trzyma sie ten ktorych trzyma sie mechanizm z galka od biegow. Jak je odkrecisz to muszisz pociagnac ten mechanizm w strone silnika a pozniej w dol i masz juz ten mechanizm na wierzchu, kladasz nowe jabluszko i skaldasz.
Pozniej trzeba wyregulowac mechanizm na tej srubie od tego preta przy silniku co ja wczesniej poluzniales bo moga ci nie wchodzic biegi tak jak powinny.
Niech jeszcze lepiej ktos sie wypowie na ten temat bo moze ma inny sposob



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 411 gości