Drzy kierownica przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Drzy kierownica przy hamowaniu
wita. mam maly problem podczas hamowania drzy mi kierownica. tarcze byly wymieniane jakies 2-3 tys. temu. czy to mozliwe ze tarcze sa juz do wymiany czy moze to jakas inna przyczyna?
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 13:23 przez HALUN, łącznie zmieniany 1 raz.
- niedbały montaż i bicie tarczy po zamocowaniu powyżej 0,03-0,04 mm,HALUN pisze:wita. mam maly problem podczas hamowania drzy mi kierownica. tarcze byly wymieniane jakies 2-3 tys. temu. czy to mozliwe ze tarcze sa juz do wymiany czy moze to jakas inna przyczyna?
- nie posmarowanie piasty smarem miedzianym,
- przegrzne tarcze zanim uformowały się termicznie,
- zerwany gwint w prowadnicy zacisku,
- dopierdolenie kół kluczem pneumatycznym i tym samym pogięcie tarczy lub jej złe ułożenie na piaście,
- kijowe tarcze, które pogieły się po odpuszczeniu termicznym
W samochodach na podwoziu Golfa IV problem z bijącymi tarczami przednimi o średnicy 280 mm jest nagminny i powtarzający się co chwila. Wyjściem jest przejście na układ 288 mm lub 312
Tarcze na "M" to mogą być Mikoda. To nie są najlepsze tarcze...
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 13:43 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Jeżeli to nie sa jakies niezidentyfikowane wcześniej luzy w zawieszeniu lub układzie kierowniczym to mogłobyc tak jak pisał Kolega Sabre21 (podobno przez jakieś 2 tys. km od założenia trzeba w mierę możliwości delikatnie z hamulcami się obchodzić), jeżeli jednak nie to mogłeś je rozhartować wjeżdzając w jakąś kałużę przy nagrzanych mocno tarczach to też się podobno zdarza??? Co do dwumiesięcznych klocków to bym nie pękał. Ja przy wymianie tarcz miałem roczne klocki, wszystko się pięknie dopracowało i jest git. Pozdro!
Co do hamulców 280 mm mam niezłe "doświadczenie"
Oto mój wpis na Leon Forum z dnia 12.04.2006 r.:
"Wpadłem na chwilę i widzę doskonale znany mi z autopsji temat. Miałem podobny problem z moimi hamulcami. Wymieniłem chyba 7 kompletów tarcz w ciągu niecałych 2 lat!!! Opisałem też trochę na forum co się działo z moimi przeklętymi hamulcami. Wreszcie zdecydowałem się na radykalne rozwiązanie opisane w wątku: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=4216
Co do krzywiących się tarcz 280 mm mam parę uwag, które może przydadzą się kolegom.
1. Kiedy się dość ostro zasuwa klekotem z bagażem i 3-4 osobami na pokładzie wyprzedza po jednym samochodzie i gwałtownie hamuje chowając się za kolejnym bo coś z na przeciwka jedzie (nasze kochane drogi ) to szlag trafić potrafił mi tarcze już po 2-3 kkm i to przy suchej drodze, więc o deszczu nie ma mowy. Wniosek - hamulce 280 mm są za słabe do butowania i nic tego nie zmieni.
2. Budowa zacisku 280 mm powoduje, że oprócz standardowego blokowania się klocków w brudnej prowadnicy jarzma dochodzi jeszcze jeden poważny problem - wkręcane w zacisk prowadnice muszą być idealnie rówloległe względem siebie i prostopadłe do tarczy!!!. Inaczej dochodzi do przytrzymywania klocka przy tarczy i przegrzewania tarczy a w efekcie jej pokrzywienia
Ja po długich bojach z hamulcami 280 mm poddałem się i wymieniłem na 288 mm (razem z przednimi McPhersonami od 150 KM PD TDI). Jakbym miał koła 16" to przy wymianie tarcz władowałbym 312 mm (razem z jarzmami oczywiście od 312 mm). Przejechałem już parę kkm po wymianie, nie żałowałem hamulcom nic a nic i jak do tej pory wszystko jest ok. Oby tak dalej
Dla mnie układ 280 mm to totalna porażka VW..."
Teraz dodam, że mam układ 312 mm z przodu i z tyłu wentylowane 256 mm ze Skody Octavi RS
Co i jak opisałem tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wap+leonie
Oto mój wpis na Leon Forum z dnia 12.04.2006 r.:
"Wpadłem na chwilę i widzę doskonale znany mi z autopsji temat. Miałem podobny problem z moimi hamulcami. Wymieniłem chyba 7 kompletów tarcz w ciągu niecałych 2 lat!!! Opisałem też trochę na forum co się działo z moimi przeklętymi hamulcami. Wreszcie zdecydowałem się na radykalne rozwiązanie opisane w wątku: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=4216
Co do krzywiących się tarcz 280 mm mam parę uwag, które może przydadzą się kolegom.
1. Kiedy się dość ostro zasuwa klekotem z bagażem i 3-4 osobami na pokładzie wyprzedza po jednym samochodzie i gwałtownie hamuje chowając się za kolejnym bo coś z na przeciwka jedzie (nasze kochane drogi ) to szlag trafić potrafił mi tarcze już po 2-3 kkm i to przy suchej drodze, więc o deszczu nie ma mowy. Wniosek - hamulce 280 mm są za słabe do butowania i nic tego nie zmieni.
2. Budowa zacisku 280 mm powoduje, że oprócz standardowego blokowania się klocków w brudnej prowadnicy jarzma dochodzi jeszcze jeden poważny problem - wkręcane w zacisk prowadnice muszą być idealnie rówloległe względem siebie i prostopadłe do tarczy!!!. Inaczej dochodzi do przytrzymywania klocka przy tarczy i przegrzewania tarczy a w efekcie jej pokrzywienia
Ja po długich bojach z hamulcami 280 mm poddałem się i wymieniłem na 288 mm (razem z przednimi McPhersonami od 150 KM PD TDI). Jakbym miał koła 16" to przy wymianie tarcz władowałbym 312 mm (razem z jarzmami oczywiście od 312 mm). Przejechałem już parę kkm po wymianie, nie żałowałem hamulcom nic a nic i jak do tej pory wszystko jest ok. Oby tak dalej
Dla mnie układ 280 mm to totalna porażka VW..."
Teraz dodam, że mam układ 312 mm z przodu i z tyłu wentylowane 256 mm ze Skody Octavi RS
Co i jak opisałem tu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... wap+leonie
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 20:07 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Czy autor tematu ma w regulamin forum? Co maja hamulce do dzialu DIESEL?
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 107 gości