Problemy z MK4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 10:11
- Lokalizacja: Podlasie/Łomża i okolice
- Kontakt:
Posiadam Golfa 1.9 Tdi 110 hp 98r,autko posiadaam od 3 miesięcy.No ale przejdźmy do rzeczy:
1)Kręcony licznik-wyświetla mi 145 tyś,w papierach z Belgii ma 216tyś,a ile ma naprawde to nie chce wiedzieć:)
2)Coś z abskiem bo gdy hamuje na sliskiej nawierzchni to blokuje mi koła(no fakt że przy 30 km/h) ale kontrolki po przekręceniu kluczyka normalnie gasną
3)Chyba tarczki i klocuszki do wymiany,bo przy ostrym hamowanku troszkę trzeszczy i wyczuwam drgania na pedale hamulca
4.Prawdopodobnie poduszka pod skrzynia(tak mi poweidział znajomy)bo gdy sie zatrzymuje i prawie już stoję-delikatnie wozi nadwoziem, ale po chwili już jest ok.Boję się że może to być 2masówka itp.
Co sądzicie o tych dolegliwościach?
1)Kręcony licznik-wyświetla mi 145 tyś,w papierach z Belgii ma 216tyś,a ile ma naprawde to nie chce wiedzieć:)
2)Coś z abskiem bo gdy hamuje na sliskiej nawierzchni to blokuje mi koła(no fakt że przy 30 km/h) ale kontrolki po przekręceniu kluczyka normalnie gasną
3)Chyba tarczki i klocuszki do wymiany,bo przy ostrym hamowanku troszkę trzeszczy i wyczuwam drgania na pedale hamulca
4.Prawdopodobnie poduszka pod skrzynia(tak mi poweidział znajomy)bo gdy sie zatrzymuje i prawie już stoję-delikatnie wozi nadwoziem, ale po chwili już jest ok.Boję się że może to być 2masówka itp.
Co sądzicie o tych dolegliwościach?
-
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: wt lis 27, 2007 19:23
- Lokalizacja: Polska
niekoniecznie, koledze chyba chodziło o wibracje podczas ostrzejszego hamowania przy większych prędkościach, ja tak właśnie mam bo tarcze mam właśnie skrajnie przydartezupełnie zielon pisze:Toż chyba poprawne działanie ABSU.Łukasz1984 pisze: 3)Chyba tarczki i klocuszki do wymiany,bo przy ostrym hamowanku troszkę trzeszczy i wyczuwam drgania na pedale hamulca
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: pt paź 12, 2007 10:11
- Lokalizacja: Podlasie/Łomża i okolice
- Kontakt:
GOLF IV 1.9 TDI 110PS [AHF] 1997/98
216 000 km
- czesc podswietlenia na desce "przygasla"
- krancowka w pracych drzwiach do wyczyszcznia
[drzwi czasami nie odryglowują sie odrazu ... pare razy zabawa z centralnym i ..3-5min jest ok - mam tak zawsze po myjni ]
- w zawieszcze narazie 1x wymienialem gumy na wahaczach
Auto jest niezawodne, takie *#cenzura#* jak przepalenie zarowki, jak wymiana klockow, tarcz, oleju, plynow .. nie robi na mnie wrazenia.
Moj 10 letni golf nie raz pokazal zimą klase po mroznej nocce przed domem odpalal odrazu
i auta 1-2letnie mogly sie schowac
Bardzo sie ciesze ze za tak niewielka kase mam auto - wygodne - do pracy i na ulropowe wypady
pozdraVWiam
216 000 km
- czesc podswietlenia na desce "przygasla"
- krancowka w pracych drzwiach do wyczyszcznia
[drzwi czasami nie odryglowują sie odrazu ... pare razy zabawa z centralnym i ..3-5min jest ok - mam tak zawsze po myjni ]
- w zawieszcze narazie 1x wymienialem gumy na wahaczach
Auto jest niezawodne, takie *#cenzura#* jak przepalenie zarowki, jak wymiana klockow, tarcz, oleju, plynow .. nie robi na mnie wrazenia.
Moj 10 letni golf nie raz pokazal zimą klase po mroznej nocce przed domem odpalal odrazu
i auta 1-2letnie mogly sie schowac
Bardzo sie ciesze ze za tak niewielka kase mam auto - wygodne - do pracy i na ulropowe wypady
pozdraVWiam
s/n:[b]49793[/b]...i twoj stary tez!
s/n:[b]68081[/b]...do miecza!
s/n:[b]07281[/b]...pchaj goooo!
[url=http://tiny.pl/hqgxt][b]MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI[/b][/url]
[img]http://tiny.pl/hqgxg[/img]
[b][url=http://tiny.pl/hxfqh]są takie dni ze ... CLICK ![/url][/b]
s/n:[b]68081[/b]...do miecza!
s/n:[b]07281[/b]...pchaj goooo!
[url=http://tiny.pl/hqgxt][b]MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI[/b][/url]
[img]http://tiny.pl/hqgxg[/img]
[b][url=http://tiny.pl/hxfqh]są takie dni ze ... CLICK ![/url][/b]
GOLF IV 2001r. silnik AZD 1,6 16V przebieg 90 000
Problemy:
1. Falujące obroty na biegu jałowym. Wyczyszczenie przepustnicy pomogło ale nie do konca bo czasami sie zdarza ze faluje ale zdecydowanie rzadziej.
2. Wymiana czujnika temperatury cieczy. Objaw: problem z odpaleniem na ciepłym silniku.
3. Nie zapala sie oswietlenie wewnetrzne przy otwieraniu drzwi kierowcy. Bzyczek od swiatel dziala wiec jak czytalem musze wymienic diodę w drzwiach.
4. Bardzo czesto przepalające sie żarówki tylnych lamp.
5.Wymiana tulejek tylnej belki. Objaw: Bardzo głosne hukanie z tyłu samochodu w zawieszeniu szczególnie przejezdzając przez tory tramwajowe no i wpadajac w dziury.
6. Wymiana dwóch cewek zapłonowych. Objawy: telepanie silnika i spadek mocy.
7. Wymiana mechanizmu opuszczania szyby pasazera z przodu.
Powyzsze problemy pojawiły się od 3 do 6 roku uzytkowania samochodu gdyz jestem drugim wlascicielem. Sporo tego było.
Oprócz tego eksploatacja standardowa czyli klocki, olej, zarówka podswietlająca panel ogrzewania i inne. Tarcz jeszcze nie wymienialem. Wymieniany byl rozrząd przy 80tyś. Musze wymienic jeszcze swiece bo od nowosci nie wymieniane hehe Jakie polecacie swiece do tego silnika?
Problemy:
1. Falujące obroty na biegu jałowym. Wyczyszczenie przepustnicy pomogło ale nie do konca bo czasami sie zdarza ze faluje ale zdecydowanie rzadziej.
2. Wymiana czujnika temperatury cieczy. Objaw: problem z odpaleniem na ciepłym silniku.
3. Nie zapala sie oswietlenie wewnetrzne przy otwieraniu drzwi kierowcy. Bzyczek od swiatel dziala wiec jak czytalem musze wymienic diodę w drzwiach.
4. Bardzo czesto przepalające sie żarówki tylnych lamp.
5.Wymiana tulejek tylnej belki. Objaw: Bardzo głosne hukanie z tyłu samochodu w zawieszeniu szczególnie przejezdzając przez tory tramwajowe no i wpadajac w dziury.
6. Wymiana dwóch cewek zapłonowych. Objawy: telepanie silnika i spadek mocy.
7. Wymiana mechanizmu opuszczania szyby pasazera z przodu.
Powyzsze problemy pojawiły się od 3 do 6 roku uzytkowania samochodu gdyz jestem drugim wlascicielem. Sporo tego było.
Oprócz tego eksploatacja standardowa czyli klocki, olej, zarówka podswietlająca panel ogrzewania i inne. Tarcz jeszcze nie wymienialem. Wymieniany byl rozrząd przy 80tyś. Musze wymienic jeszcze swiece bo od nowosci nie wymieniane hehe Jakie polecacie swiece do tego silnika?
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
mkIV 99, model 2000. TDI AHF 158kkm
1. swiatelko od strony kierowcy i ostatnio od strony pasazera niet kumatu
2. od wczoraj zamek bagaznika (+ oswietlenie bagaznika)
3. wymieniony rozrusznik
4. czujnik climatronica, (miga przez 15s, potrafi pokazac temp. ok 50*C)
5. czujnik stopu - miga czasami kontrolka od swiec zarowych
6. albo mi sie wydaje, albo troche mulasty jest (po przesiadce z 1Z z mkIII)
7. ciezko zapala jak zimny - ale to wina aku
na zarowki nie narzekam - wymienilem tylko jedna pozycyjna
oby sie nie psul, lac i jezdzic
1. swiatelko od strony kierowcy i ostatnio od strony pasazera niet kumatu
2. od wczoraj zamek bagaznika (+ oswietlenie bagaznika)
3. wymieniony rozrusznik
4. czujnik climatronica, (miga przez 15s, potrafi pokazac temp. ok 50*C)
5. czujnik stopu - miga czasami kontrolka od swiec zarowych
6. albo mi sie wydaje, albo troche mulasty jest (po przesiadce z 1Z z mkIII)
7. ciezko zapala jak zimny - ale to wina aku
na zarowki nie narzekam - wymienilem tylko jedna pozycyjna
oby sie nie psul, lac i jezdzic
Ostatnio zmieniony sob lut 02, 2008 15:33 przez Fenomen89, łącznie zmieniany 1 raz.
-czesc podswietlenia na desce "przygasla"
- krancowka w pracych drzwiach do wyczyszcznia
[drzwi czasami nie odryglowują sie odrazu ... pare razy zabawa z centralnym i ..3-5min jest ok - mam tak zawsze po myjni ]
Sprawdź sobie micro...cośtam (...wyłączniki,albo ...czujniki) w centralnym zamku,bo niezbyt ciekawie jest gdy wysiadasz na chwile z odpalonego samochodu,trzaskasz drzwiami,a te Ci sie zamykają. Przerąbana sprawa bo trzeba śmigać po zapasowe. Ja naprawiłem 3 drzwi za 150zł i chodzą lepiej jak nowe. A przy okazji poprawiło się podświetlenie zegarów (lewa strona). Jeśli to nie pomoże to wymień diodki.Sprawa polega pewnie na tym ze w MK4 jest za dużo elektroniki i każda wilgoć jest w stanie coś spier****ć.
- krancowka w pracych drzwiach do wyczyszcznia
[drzwi czasami nie odryglowują sie odrazu ... pare razy zabawa z centralnym i ..3-5min jest ok - mam tak zawsze po myjni ]
Sprawdź sobie micro...cośtam (...wyłączniki,albo ...czujniki) w centralnym zamku,bo niezbyt ciekawie jest gdy wysiadasz na chwile z odpalonego samochodu,trzaskasz drzwiami,a te Ci sie zamykają. Przerąbana sprawa bo trzeba śmigać po zapasowe. Ja naprawiłem 3 drzwi za 150zł i chodzą lepiej jak nowe. A przy okazji poprawiło się podświetlenie zegarów (lewa strona). Jeśli to nie pomoże to wymień diodki.Sprawa polega pewnie na tym ze w MK4 jest za dużo elektroniki i każda wilgoć jest w stanie coś spier****ć.
to jeszcze było starym MK4 w dieslu http://pl.youtube.com/watch?v=OZiaXNLkdLg
Łukasz1984 pisze:Posiadam Golfa 1.9 Tdi 110 hp 98r,autko posiadaam od 3 miesięcy.No ale przejdźmy do rzeczy:
1)Kręcony licznik-wyświetla mi 145 tyś,w papierach z Belgii ma 216tyś,a ile ma naprawde to nie chce wiedzieć:)
2)Coś z abskiem bo gdy hamuje na sliskiej nawierzchni to blokuje mi koła(no fakt że przy 30 km/h) ale kontrolki po przekręceniu kluczyka normalnie gasną
3)Chyba tarczki i klocuszki do wymiany,bo przy ostrym hamowanku troszkę trzeszczy i wyczuwam drgania na pedale hamulca
4.Prawdopodobnie poduszka pod skrzynia(tak mi poweidział znajomy)bo gdy sie zatrzymuje i prawie już stoję-delikatnie wozi nadwoziem, ale po chwili już jest ok.Boję się że może to być 2masówka itp.
Co sądzicie o tych dolegliwościach?
Kolego Łukasz1984 licznikiem się zbytnio nie przejmuj nie ty jeden nie wiesz ile masz przejechane. Zasadą jaką ja wyznaję jest to iż po kupnie samochodu wstawiam do mechanika i tobie też to radzę.
1. ABS przy 30km/h nie działa tak jest faktycznie
2. Co do poduszki to mam mieszane uczucia moim zdaniem to dwumasówka lecz daj sobie z tym na razie spokój ja wymieniłem poduch i dalej trzęsie budą
3. Na twoim miejscu wymienił bym rozrząd co 90 tys wymiana a skoro ci cofnęli licznik to bym tak zrobił no i olej+filtry powymieniaj
Poza tym nic nie ruszaj jak jest dobre. SERCE GOLF będzie długo biłojak będziesz onie dbał. POWODZENIA w użytkowaniu.
Nie jestem pewien ale chyba od rocznika 2004 (dotyczy to głównie produkowanego do 2007 r modelu Variant) VW wprowadziła w przednich drzwiach dodatkowa uszczelkę, która ma eliminowac gwizdy przy wiekszych prędkościach. Znajduje sie ona na wysokości przedniej szyby.gucio679 pisze:A czy w drzwiach MK4 jest możliwość regulacji drzwi (przednie od kierowcy), aby bardziej dociskały do uszczelki??? bo jak jadę powyżej 100 to strasznie gwiżdże. Jak kupywałem Golfa to facet mówił coś że bok był "przerysowany"..., więc może to jest przyczyną???
Witam,
to może ja też opisze co mojej wiosence dolega '97 1.6 SR 154kkm (80kkm moje):
- przepływomierz
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- grzyb na uszczelce wewnętrznej drzwi tylnych za kierowcą (macie jakieś porady jak go zwalczyć?)
- czasami pali mi tylną żarówkę (zawsze tą samą)
- ogrzewane lusterka działają na pół gwizdka i widać już brąz podkładu jak to w starych lustrach
- szarpie przy puszczaniu i wciskaniu gazu
Ale ogólnie sobie chwalę i polecam beżową tapicerkę (chociaż o gustach sie nie dyskutuje )
Pozdrawiam
to może ja też opisze co mojej wiosence dolega '97 1.6 SR 154kkm (80kkm moje):
- przepływomierz
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej
- grzyb na uszczelce wewnętrznej drzwi tylnych za kierowcą (macie jakieś porady jak go zwalczyć?)
- czasami pali mi tylną żarówkę (zawsze tą samą)
- ogrzewane lusterka działają na pół gwizdka i widać już brąz podkładu jak to w starych lustrach
- szarpie przy puszczaniu i wciskaniu gazu
Ale ogólnie sobie chwalę i polecam beżową tapicerkę (chociaż o gustach sie nie dyskutuje )
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 313 gości