golfir, misiek24, czy wy umiecie czytac ze zrozumieniem?
misiek24, jesli sadzisz, ze przy przebiegu 290 tys olej spowodowal wyciek spod uszczelki glowice, to jestes w duzym bledzie. wiek, czlowieku, wiek spowodowal i nie zrzucaj tego na olej i nie pisz, ze zalejesz castrolem...
szkoda slow... cycki opadaja
dobrze, ze Apsika namowilem na motula
jaro4444, co sadzisz o olejach GM?
Czy zwiększyć przebiegi między zmianą oleju z 7500 do 10000?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Może zacznę od końca:
- oleju sygnowanego logo "Opel" nigdy nie stosowałem. Jeśli pochodzi on z rynku niemieckiego powinien by produkowany przez SWD RHEINOL na zlecenie Opla. To szanowana i znana wytwórnia ale Opel ma wymagania lepkościowe i jakościowe często różne od VW http://www.swd-gmbh.de/
- co do tych olejów podobnych do fabrycznych to kolejna nieprawda - półsyntetyki były 15 lat temu drogie a syntetyki widziała tylko Formuła 1 - więc lano minerały. Dziś w to miejsce możesz swobodnie zalewac półsyntetyki,
Półsyntetyk to np 10W40 Valvoline MaxiLife, Motul 6100 Synergie + 10W40, Texaco Diesel Extra 10W40, Quaker State półsyntetyczny De Luxe Synthetic 5W-40 lub 10W40.
Klasy 505.01 półsyntetyki to np.Valvoline Durablend 5W40, Texaco 505.01 5W40, Mobil Specjal V 5W40, Fuchs Titan SL PD, ...
Jest wiele marek doskonałych olejów, które u nas na rynku są nieobecne albo bardzo mało aktywne. Takim jest np. Agip, BP, Fuchs, Penzolil, Quaker State, Repsol, Gulf i "brat bliźniak" Mobila - Esso. Wszystkie te marki moim zdaniem będą lepsze jak "cudowny" olej magnetyczny
Ja u siebie wymieniam full syntetyka co 10-12 kkm, Ty jak będziesz wymieniał semisyntetyka co 8-10 kkm też mu krzywdy nie zrobisz
Panowie generalnie większośc olejów dzisiaj jest całkiem przyzwoita - ważne by spełniały do TDI normę B4 która zawiera wymagania co do zdoloności czyszczenia najwyższego pierścienia i odpornośc na starzenie oraz miały rezerwę alkaliczną minimum 9 KOH. Ważne jest też by go dośc często wymieniac (odpowiednio do wymagań albo częściej) i przy okazji zawsze stosowac nowy filtr oleju i powietrza.
Co do Castrola i jego relacji do innych marek - Castrol jest brendem czyli "szyldem" należącym do BP. Nie posiada jak na dziś własnych wytwórni oleju. Dokąd Castrol był robiony w rafineriach BP to były to dobre oleje. Odkąd w ramach cięcia kosztów na każy rynek robi Castrola lokalna rafineria to skończyły się też pozytywne opinie o nim. U nas nadal mit Castrola obowiązuje jeszcze od czasów Pewexu i sklepów górniczych - gdzie obok ELF-a był jedynym dobrym olejem dostępnym w PRL. Dziś to już niestety daleko mu do czołówki.
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm.
- oleju sygnowanego logo "Opel" nigdy nie stosowałem. Jeśli pochodzi on z rynku niemieckiego powinien by produkowany przez SWD RHEINOL na zlecenie Opla. To szanowana i znana wytwórnia ale Opel ma wymagania lepkościowe i jakościowe często różne od VW http://www.swd-gmbh.de/
- co do tych olejów podobnych do fabrycznych to kolejna nieprawda - półsyntetyki były 15 lat temu drogie a syntetyki widziała tylko Formuła 1 - więc lano minerały. Dziś w to miejsce możesz swobodnie zalewac półsyntetyki,
Nie wiem jaki to motor dokładnie AGR czy 1Z, nie wiem na czym były jeżdżone i jak długo. Nie wiem jaki mod i na ile zrobiony. W sumie bezpiecznie możesz jeżdzic na półsyntetykach 10W40 dalej albo na olejach klasy 505.01 5W40.golfir pisze:to co bys mi kolego polecił z 10w/40 motor ma 210tys przebiegu i jest po wirusie i co ile go zmieniac?
Półsyntetyk to np 10W40 Valvoline MaxiLife, Motul 6100 Synergie + 10W40, Texaco Diesel Extra 10W40, Quaker State półsyntetyczny De Luxe Synthetic 5W-40 lub 10W40.
Klasy 505.01 półsyntetyki to np.Valvoline Durablend 5W40, Texaco 505.01 5W40, Mobil Specjal V 5W40, Fuchs Titan SL PD, ...
Jest wiele marek doskonałych olejów, które u nas na rynku są nieobecne albo bardzo mało aktywne. Takim jest np. Agip, BP, Fuchs, Penzolil, Quaker State, Repsol, Gulf i "brat bliźniak" Mobila - Esso. Wszystkie te marki moim zdaniem będą lepsze jak "cudowny" olej magnetyczny
Ja u siebie wymieniam full syntetyka co 10-12 kkm, Ty jak będziesz wymieniał semisyntetyka co 8-10 kkm też mu krzywdy nie zrobisz
Panowie generalnie większośc olejów dzisiaj jest całkiem przyzwoita - ważne by spełniały do TDI normę B4 która zawiera wymagania co do zdoloności czyszczenia najwyższego pierścienia i odpornośc na starzenie oraz miały rezerwę alkaliczną minimum 9 KOH. Ważne jest też by go dośc często wymieniac (odpowiednio do wymagań albo częściej) i przy okazji zawsze stosowac nowy filtr oleju i powietrza.
Co do Castrola i jego relacji do innych marek - Castrol jest brendem czyli "szyldem" należącym do BP. Nie posiada jak na dziś własnych wytwórni oleju. Dokąd Castrol był robiony w rafineriach BP to były to dobre oleje. Odkąd w ramach cięcia kosztów na każy rynek robi Castrola lokalna rafineria to skończyły się też pozytywne opinie o nim. U nas nadal mit Castrola obowiązuje jeszcze od czasów Pewexu i sklepów górniczych - gdzie obok ELF-a był jedynym dobrym olejem dostępnym w PRL. Dziś to już niestety daleko mu do czołówki.
Kolega liczy umie? Jeśli wymiana co 7500 km kosztuje 200 zł, to tyle samo kosztuje też po 10000 km. Więc na przebiegu 150 000 km mamy 20 wymian co 7,5 kkm a przy wymianach co 10 kkm 15 wymian. Koszt łączny przy 20 wymianach to 4000 zł, przy 15 wymianach 3000 zł. Różnica wynosi 1000 zł na 150 000 km, czyli 0,66 gr/km tak jak pisałemLukas-182 pisze:Co do wymiany, to w TD, zwłaszcza zmodzonego to max 7500 km i wymiana. Czyli w moim przypadku co około 8 miesięcy, a wydatek rzędu 200zł (olej, filtry oleju, powietrza i paliwa).
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm.
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 04:08 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Liczyć potrafię i to bardzo dobrze, tak w ogóle to nie rozumie poco to napisałeś, mi nie chodziło o to, że taniej czy drożej jest jak się wymienia co 7,5kkm. koszt jest taki sam, czy wymieniasz co 7500km, czy co np. 50000km:),za olej i filtry zawsze zabulisz tyle samo, od ciebie zależy kiedy wymienisz...nie chodziło mi o częstość wymiany, ale o sam koszt wymianyjaro4444 pisze:Lukas-182 napisał/a:
Co do wymiany, to w TD, zwłaszcza zmodzonego to max 7500 km i wymiana. Czyli w moim przypadku co około 8 miesięcy, a wydatek rzędu 200zł (olej, filtry oleju, powietrza i paliwa).
Kolega liczy umie? Jeśli wymiana co 7500 km kosztuje 200 zł, to tyle samo kosztuje też po 10000 km. Więc na przebiegu 150 000 km mamy 20 wymian co 7,5 kkm a przy wymianach co 10 kkm 15 wymian. Koszt łączny przy 20 wymianach to 4000 zł, przy 15 wymianach 3000 zł. Różnica wynosi 1000 zł na 150 000 km, czyli 0,66 gr/km tak jak pisałem
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm.
Ale fakt jest faktem, w dieslach wymiana po 7.5kkm i basta...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości