Czy zwiększyć przebiegi między zmianą oleju z 7500 do 10000?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 02, 2008 00:57

golfir, misiek24, czy wy umiecie czytac ze zrozumieniem? :goof:

misiek24, jesli sadzisz, ze przy przebiegu 290 tys olej spowodowal wyciek spod uszczelki glowice, to jestes w duzym bledzie. wiek, czlowieku, wiek spowodowal i nie zrzucaj tego na olej i nie pisz, ze zalejesz castrolem...


szkoda slow... cycki opadaja


dobrze, ze Apsika namowilem na motula :bigok:

jaro4444, co sadzisz o olejach GM?
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 00:58 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr sty 02, 2008 03:01

Może zacznę od końca:
- oleju sygnowanego logo "Opel" nigdy nie stosowałem. Jeśli pochodzi on z rynku niemieckiego powinien by produkowany przez SWD RHEINOL na zlecenie Opla. To szanowana i znana wytwórnia ale Opel ma wymagania lepkościowe i jakościowe często różne od VW http://www.swd-gmbh.de/
- co do tych olejów podobnych do fabrycznych to kolejna nieprawda - półsyntetyki były 15 lat temu drogie a syntetyki widziała tylko Formuła 1 - więc lano minerały. Dziś w to miejsce możesz swobodnie zalewac półsyntetyki,
golfir pisze:to co bys mi kolego polecił z 10w/40 motor ma 210tys przebiegu i jest po wirusie i co ile go zmieniac?
Nie wiem jaki to motor dokładnie AGR czy 1Z, nie wiem na czym były jeżdżone i jak długo. Nie wiem jaki mod i na ile zrobiony. W sumie bezpiecznie możesz jeżdzic na półsyntetykach 10W40 dalej albo na olejach klasy 505.01 5W40.
Półsyntetyk to np 10W40 Valvoline MaxiLife, Motul 6100 Synergie + 10W40, Texaco Diesel Extra 10W40, Quaker State półsyntetyczny De Luxe Synthetic 5W-40 lub 10W40.
Klasy 505.01 półsyntetyki to np.Valvoline Durablend 5W40, Texaco 505.01 5W40, Mobil Specjal V 5W40, Fuchs Titan SL PD, ...
Jest wiele marek doskonałych olejów, które u nas na rynku są nieobecne albo bardzo mało aktywne. Takim jest np. Agip, BP, Fuchs, Penzolil, Quaker State, Repsol, Gulf i "brat bliźniak" Mobila - Esso. Wszystkie te marki moim zdaniem będą lepsze jak "cudowny" olej magnetyczny :rotfl:

Ja u siebie wymieniam full syntetyka co 10-12 kkm, Ty jak będziesz wymieniał semisyntetyka co 8-10 kkm też mu krzywdy nie zrobisz :grin:

Panowie generalnie większośc olejów dzisiaj jest całkiem przyzwoita - ważne by spełniały do TDI normę B4 która zawiera wymagania co do zdoloności czyszczenia najwyższego pierścienia i odpornośc na starzenie oraz miały rezerwę alkaliczną minimum 9 KOH. Ważne jest też by go dośc często wymieniac (odpowiednio do wymagań albo częściej) i przy okazji zawsze stosowac nowy filtr oleju i powietrza.

Co do Castrola i jego relacji do innych marek - Castrol jest brendem czyli "szyldem" należącym do BP. Nie posiada jak na dziś własnych wytwórni oleju. Dokąd Castrol był robiony w rafineriach BP to były to dobre oleje. Odkąd w ramach cięcia kosztów na każy rynek robi Castrola lokalna rafineria to skończyły się też pozytywne opinie o nim. U nas nadal mit Castrola obowiązuje jeszcze od czasów Pewexu i sklepów górniczych - gdzie obok ELF-a był jedynym dobrym olejem dostępnym w PRL. Dziś to już niestety daleko mu do czołówki.
Lukas-182 pisze:Co do wymiany, to w TD, zwłaszcza zmodzonego to max 7500 km i wymiana. Czyli w moim przypadku co około 8 miesięcy, a wydatek rzędu 200zł (olej, filtry oleju, powietrza i paliwa).
Kolega liczy umie? Jeśli wymiana co 7500 km kosztuje 200 zł, to tyle samo kosztuje też po 10000 km. Więc na przebiegu 150 000 km mamy 20 wymian co 7,5 kkm a przy wymianach co 10 kkm 15 wymian. Koszt łączny przy 20 wymianach to 4000 zł, przy 15 wymianach 3000 zł. Różnica wynosi 1000 zł na 150 000 km, czyli 0,66 gr/km tak jak pisałem :chytry:
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm. :bigok:
Ostatnio zmieniony śr sty 02, 2008 04:08 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » śr sty 02, 2008 04:22

jaro4444 pisze:Lukas-182 napisał/a:
Co do wymiany, to w TD, zwłaszcza zmodzonego to max 7500 km i wymiana. Czyli w moim przypadku co około 8 miesięcy, a wydatek rzędu 200zł (olej, filtry oleju, powietrza i paliwa).


Kolega liczy umie? Jeśli wymiana co 7500 km kosztuje 200 zł, to tyle samo kosztuje też po 10000 km. Więc na przebiegu 150 000 km mamy 20 wymian co 7,5 kkm a przy wymianach co 10 kkm 15 wymian. Koszt łączny przy 20 wymianach to 4000 zł, przy 15 wymianach 3000 zł. Różnica wynosi 1000 zł na 150 000 km, czyli 0,66 gr/km tak jak pisałem :chytry:
Oczywiście optuje za opcją co 7,5 kkm. :bigok:
Liczyć potrafię i to bardzo dobrze, tak w ogóle to nie rozumie poco to napisałeś, mi nie chodziło o to, że taniej czy drożej jest jak się wymienia co 7,5kkm. koszt jest taki sam, czy wymieniasz co 7500km, czy co np. 50000km:),za olej i filtry zawsze zabulisz tyle samo, od ciebie zależy kiedy wymienisz...nie chodziło mi o częstość wymiany, ale o sam koszt wymiany :)

Ale fakt jest faktem, w dieslach wymiana po 7.5kkm i basta... :chytry:



Awatar użytkownika
misiek24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 23:54
Lokalizacja: czernica
Kontakt:

Post autor: misiek24 » śr sty 02, 2008 12:54

Lukas-182 pisze:jak już Castrola to tylko z zagranicy, nie rozlewanego w Polsce.
Tak się składa że akurat castrol nie był polski nie rozlewany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości