Wysoka temperatura w samochodzie.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wysoka temperatura w samochodzie.
Witam. Na początku może się ze wszystkimi przywitam ponieważ jestem tutaj zupełnie nowy od tygodnia jestem posiadaczem golfika 3 cl 1.4 kombi rocznik 94. dopiero uczę się tego autka. i mam taki mały problem. na dłuższej trasie powiedzmy 200 km przy wyłączonym ogrzewaniu ale włączonym nawiewie do kabiny wlatuje ciepłe powietrze. dopowiem że to powietrze ma sporo wyższą temperaturę niż temperatura zewnętrzna. zimą to nie będzie stanowiło problemu ale w ostatnich dniach jest to dość uciążliwe ....co może być tego powodem ? widzę że temperatura silnika utrzymuje się na stałym poziomie...zauważyłem że nie mam włożonego filtra przeciwpyłkowego/kabinowego, ale to chyba nie on stanowi barierę dla ciepłego powietrza od silnika ??
ps. szukałem trochę tego na forum ale nie znalazłem. jeżeli jednak temat się powtarza to przepraszam
ps. szukałem trochę tego na forum ale nie znalazłem. jeżeli jednak temat się powtarza to przepraszam
odp
Siema! Nie jestem pewny bo ja mam mk2 ale moze masz uszkodzoną obudowe nagrzewnicy. Tam sa klapki które kieruja powietrze tam gdzie chcesz i jakie chcesz (tzn. ciepłe lub zimne). Mozesz to sprawdzic ale jest sporo roboty zeby to wyjac.
- dzikusek99
- Użytkownik
- Posty: 254
- Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 294
- Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
- Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie
prawdopodobnie masz cos z linkami sterującymi nawiewem. pancerz linki jest zaczepiony w takim plastikowym uchwycie i niestety czasami ten uchwyt sie urywa. mnie sie urwał ale ten od sterowania gdzie ma wiac. jakos sobie poradziłem partyzanckim sposobem. rozbierz panel i popatrz. przy odrobinie wysiłku dasz rade sa naprawic
odp
Rzeczywiscie moze to byc któras z linek, mi tez sie kiedys wyłamał zaczep i kombinowałem az przykleiłem ( moze prymitywnie ale najłatwiej )[/quote]
- andrz3j
- Mały gagatek
- Posty: 84
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
- Lokalizacja: Green Berg & Bomst
- Kontakt:
Re: odp
W Polo fox, Polo GT na 100% był zawór do którego dopieta była linka sterująca zaworem zaraz przed nagrzewnica. Ale w MK2 faktycznie moze byc klapka.(jeszcze nie rozbierałem nagrzewnicy w Mk2 z tego co mi sie wydaje np. w Oplu Vectrze A także był zawór na przewodzie)(mogę się mylić..)Siara pisze:Zgadzam sie wszystko jest sterowane linkami a nie jakim zaworem.
dzięki za tak liczne podpowiedzi. narazie nie miałem czasu zająć się tym problemem. ale wczoraj właśnie byłem na przejażdżce za miasto i zauważyłem pewną rzecz. jeżeli jadę za miastem, czyli nie ma częstych postojów i silnik ma stałe wietrzenie to wszystko jest w porządku i z nawiewu leci normalne chłodne powiedzmy powietrze. niestety wczoraj miałem okazję pojechać 1.5 godziny w korku ze 20 km na pierwszym i drugim biegu i wtedy z nawiewu zaczęło lecieć gorące powietrze. doszło do tego że odtwarzacz cd był taki gorący (co stwierdziłem po wyjęciu płytki z niego, była baardzo gorąca) że przestał czytać. robiłem nawet takie "experymenty" że włączałem chwilkę nawiew i przez powiedzmy 5 sekund leciało normalne powietrze potem znowu gorąc ...jak wyrwałem się z korka i popędziłem chwilę silnik pod klapą musiało się schłodzić i znowu z nawiewów leciało normalne powietrze...dodam że temperatura silnika była normalna 80-90 stopni...może czujnik temperatury jest walnięty i wentylator na chłodnicy odpala się "za późno" ??
pozdrawiam
VrooBell
VrooBell
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości