czujnik temp. silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

czujnik temp. silnika

Post autor: daro31ie » pn gru 31, 2007 15:57

poszukuje pomiarow rezystancji czujnika temp silnika w mk4. chodzi mi rezystancje na pinach 2-4, kiedys widzialem to na forum ale nie moge znajsc..
z gory dzieki za pomoc daro
a znalazlem tylko to niestety to pomiary na pinach 1-3 Obrazek
sadze zee rezystancja na pinach 1-3 i 2-4 ma byc taka sama lub tez bardzo podobna ale czy mam racje?
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 18:16 przez daro31ie, łącznie zmieniany 2 razy.


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn gru 31, 2007 18:30

może to ci sie nada
Obrazek
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 3 i 4 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 3, 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn gru 31, 2007 22:55

daro31ie, podjedź na vag i sprawdź w grupie 007 zgodność pokazywanej temperatury na vagu i zegarach ... ma być taka sama/ podobna



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt sty 01, 2008 12:36

a ja gdzieś czytałem, że na zegarach celowo pokazuje więcej niż powinno żeby uspokoić kierownika(podobno 5 stopni). U mnie na vagu ledwo 77 stopni pokazuje, a na zegarach 90. Termostat bym musiał wymienić bo będę marznąć jak przymrozi.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 12:43

jasiek21, jeżeli masz możliwość to podmień czujnik ... wskazania dla ECU są również ważne



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt sty 01, 2008 13:24

mam uwalony termostat, bo czujnik jest ok. Muszę go wymienić ale czekam na przypływ kasy...



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 13:28

jasiek21 pisze:mam uwalony termostat, bo czujnik jest ok.
jak po wymianie termostatu dalej temp. na vagu będzie 77 st. to masz uwalony czujnik ;)



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt sty 01, 2008 13:35

rezystancja jest ok.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 13:44

jasiek21 pisze:rezystancja jest ok.
tylko na których pinach :?: bo jest ich 4 ;)



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt sty 01, 2008 15:13

1 i 3 czyli dla ECU



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 01, 2008 15:15

jasiek21 pisze:1 i 3 czyli dla ECU
coś mi się wydaję , że 1 i 3 jest dla wskaźnika ;)



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » czw sty 03, 2008 16:14

problem mam taki ze wlasnie istnieje roznica w rezystancjach na pinach 1-3 i 2-4
piny 1-3 to ECU, a piny 2-4 to wskaznik temp. na desce.
Obydwa dzialaja poniewaz je mierzylem ale jednak wywala mi bledy na vagu
G62 i G2 czyli problem z pomiarem ECU i Wskaznika tem. na desce.
Dziwne prawda bo roznica wskazan omomierza to ok 200omow. Nie jest to duzo. Co o tym sadzicie?


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sty 03, 2008 17:51

daro31ie, a co z okablowaniem :?: jak wyglądają styki i wtyczka od ECU :?:



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » czw sty 03, 2008 19:34

wtyczka oraz czujnik jest w bardzo dobrej kondycji moze dlatego ze samochod nigdy nie poznal smaku soli-tak mysle.
Problem jest w czujniku ktory podaje dwie rozniace sie informacje o temp. silnika. Mnie jednak zastanawia dlaczego wyskakuje ten blad. wskaznik temp na desce to inne okablowanie (chociaz jeden czujnik) a temp. podawana do ECU. wlasnie zastanawiam sie nad tym bo przeciez to jakby nie mic wspolnego ze soba
bardzo interesujace prawda


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 135 gości