Oświetlenie zegara...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

LuqasAFC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:13
Lokalizacja: Polska

Oświetlenie zegara...

Post autor: LuqasAFC » pn gru 31, 2007 20:51

Witajcie,

Mam problem. Otóż w moim golfie nie działa oświetlenie zegara ani też nawiewu. O ile to drugie nie jest jakimś problemem, o tyle brak światła na licznik bywa niebezpieczny :hmm:

Mam auto z drugiej połowy (a właściwie z końca) '89, więc licznik posiada jeden wtyk. Wyciągnąłem ostatnio cały licznik i włożyłem tam dwie nowe, małe żaróweczki (12 V). Myślałem, że to pomoże ale niestety nadal nic...

Próbowałem ruszać tym pokrętłem przy włączniku świateł ale to też nic niedało.

Jeśli chodzi o sam licznik to inne diody się działają (kierunkowskaz, ładowanie), choć też nie wszystkie bo ta od poziomu cieczy chłodzącej mruga cały czas (może to wina braku jakiegoś czujnika?) a ta od grzania świec (silnik 1.6 TD) również czasem zaświeci "sama z siebie". Zegar również nie działa, choć prędkościomierz owszem. Dziwna to sprawa ale najbardziej martwi mnie brak tego ogólnego oświetlenia.

Przeglądałem pinout zegarów na jeden wtyk ale nie znalazłem informacji aby któryś z pinów odpowiadał za tę właśnie funkcję. Wiem natomiast, że na mojej wtyczce do licznika brakuje dość wielu pinów :) Może to jest też przyczyną tych problemów z diodami od cieczy i świec...

Liczę na wasze porady, wierzę, że dzięki wam uda się przywrócić "światłość" w moim pojeździe :D



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn gru 31, 2007 21:01

cos mi sie zdaje, ze czeka Cie wymiana licznika. Troche rzeczy w nim nie dziala a prawdopodobna przyczyna moze byc uszkodzenie, przepalenie sciezek na folii za licznikiem
LuqasAFC pisze:Próbowałem ruszać tym pokrętłem przy włączniku świateł ale to też nic niedało.
ja zdemontujesz obudowe od regulacji nawiewu to nad pokretlem od srodka bedzie mala zaroweczka, pewnie sie skubana przepalila.



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » pn gru 31, 2007 21:07

Sprawdź bezpieczniki, oraz włącznik świateł. Jeśli to nie pomoże to niewykluczone że z tablicy bezpieczników i przekaźników wysunęła się któraś z kostek...
LuqasAFC pisze:nie działa oświetlenie zegara ani też nawiewu
A działa podświetlenie włączników od przeciwmgłowego i ogrzewania szyby?


Obrazek

LuqasAFC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:13
Lokalizacja: Polska

Post autor: LuqasAFC » pn gru 31, 2007 21:52

Od ogrzewania szyby działa. Przeciwmgielne niestety również nie.



Modix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 12:37
Lokalizacja: SLASK

Post autor: Modix » wt sty 01, 2008 11:10

mam podobnie w 1.3 moim ze licznik mi nieswieci,kontrolki od szyby i przeciwmgielnej swiatelka maja,zegar chodzi ale jak zalacze swiatla albo wentylator bo niedochodzilem do tego to zegar niedziała juz, niesciagalem jeszcze licznika i tez niewiem co mu dolega



LuqasAFC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:13
Lokalizacja: Polska

Post autor: LuqasAFC » wt sty 01, 2008 13:46

Cóż, razem z kolegą vandalem (za co dzięki :pub: ) doszliśmy do wniosku, że winna jest elektryka licznika i niezbędna jest wymiana takowego na w pełni sprawny. Więc teraz nie pozostaje mi nic innego jak szukać odpowiedniego i przystępnego licznika do mojego pojazdu :grin:
Ostatnio zmieniony wt sty 01, 2008 13:47 przez LuqasAFC, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 01, 2008 15:50

Sprawdź napięcie na kostce od radia na przewodzie szaro-niebieskim - powinno się zmieniać, w zależności od tego, jak ustawisz jasność świecenia pokrętłem nad wyłącznikiem świateł. Jeżeli bęzie ok, to sprawdź napięcie na kostce od licznika - przewód szary - powinno być tak samo. Jeżeli jest ok - to do wymiany żaróweczki w liczniku, a jeżeli to nie pomoże, to trzeba sprawdzić licznik. Sprawdź też samoą wtyczkę i gniazdo od licznika - tam są takie szpilki, może któraś się wygięła/ułamała.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

LuqasAFC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:13
Lokalizacja: Polska

Post autor: LuqasAFC » śr sty 02, 2008 00:11

Żaróweczki wymieniłem na 2 nowe, ze sklepu. A przed włożeniem ich sprawdziłem czy świecą - świeciły.

No właśnie a propo tych szpilek w gnieździe licznika... Zauważyłem że brakuje mi tam dość wielu szpilek (pinów?). Patrzyłem na pinout zegarów na 1 wtyk ale nie wiem, który odpowiada za oświetlenie tablicy. Być może tylko to jest przyczyną. Jutro zrobię i wrzucę tu fotkę jak to z tymi pinami u mnie jest.

Mam jeszcze takie pytanie. Bo już rozpocząłem intensywne poszukiwania nowego licznika zakładając, że stary jest do wymiany. Wiem, że szukając wersji z obrotomierzem potrzeba takiego z diesla by działał w aucie z silnikiem diesla. Ale jak to sie ma w przypadku liczników ze zwykłym zegarkiem?

Wiem, że nie będzie kontrolki od grzania świec ale akurat to w moim przypadku nie jest konieczność (niekonwencjonalne podłączenie). Tylko czy całość jako licznik będzie działać jak należy (o ile będzie na 1 wtyk)?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 02, 2008 10:43

LuqasAFC pisze:Zauważyłem że brakuje mi tam dość wielu szpilek
- policz, ile kabelków dochodzi Tobie do licznika, potem policz te piny - jak liczba jest ta sama, to ok -ewentualnie sprawdź, czy w miejscu gdzie wchodzi kabelek jest właśnie ten pin.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 284 gości