wymiana czopa oraz lozyska tylnego kola w MK III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana czopa oraz lozyska tylnego kola w MK III
jak to zrobic step by step by nie spitolic...ten czop sie trudno wymienia ? auto to golf 3 wersja bez absu
Ja mam MkII ale o ile wiem bębny z tyłu się nie różnią. Zdejmujesz koło, później zaślepkę śruby. Odkręcasz śrubę kluczem 24 (wcześinej trzeba zdjąć blokade przeciw przekręcaniu śruby), zdejmujesz bęben i zdejmujesz łożysko wewnętrzne i zewnętrzne. Mogą ciężko schodzić te części, które są w bębnie ale z przecinakiem i młotkiem sobie poradzisz. Masz już teraz stare łożysko zdjęte i zakładasz nowe. Najpierw wbijasz części w bęben, poźniej wszystko obficie smarujesz smarem zakładasz odpowiednie części łożyska na półoś, zakładasz bęben, wzrucasz podkładkę, zakręcasz śrubę, zakładzasz blokadę, do zaślepki ładujesz smaru i ją zakładzasz. Potem koło i łożysko jest wymienione.
Wybija się bieżnie łożysk. Czop w GII, vento, passacie, seacie ibiza, toledo jest przykręcany - zależnie od wersji na 4 lub 6 śrub do belki zawieszenia. W golfie III powinno być tak samo jak w MK 2 czyli po prostu 4 śruby do odkręcenia kluczem "17" (robiłem to w MK II i Passacie, nie sądzę żeby mk 3 miało inaczej) Jeżeli masz już czop do mk3 i ma on kołnież z otworami pod śruby, to jest przykręcany. Po zdjęciu bębna 10 minut roboty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 214 gości