Ustawianie rozrządu (znak ustawiczny w dziwnym miejscu)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » sob gru 29, 2007 14:36

w katalogu to koło jest na klinie ,ewentualnie nie masz klina i mechanik bez niego dokręcił to koło ,w tej chwili to musisz tak jak ktoś wyżej napisał ustawić rozpiąć rozrząd ustawić wałek rozrządu tak żeby zawory na 1 garze były zamknięte ,wał korbowy na zero nie wiem jak w benzynie ja mam w dieslu w skrzyni otwór żeby tam zgrać punkt zero ,ustawić aparat zapłonowy tak żeby palec był na 1 i w tym położeniu znowu spiąć rozrząd ,ewentualne korekty zapłonu już na lampie stroboskopowej ,ja osobiście tak bym to zrobił



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz gru 30, 2007 00:26

robertrog pisze:ustawić wałek rozrządu tak żeby zawory na 1 garze były zamknięte
Piszesz o fazie kompresji(sprężania)?? Jesli tak to powiem że właśnie mam ustawione krzywki wałka rozrzadu tak że oba zawory są zamknięte. Nie wiem czy to dobrze.
Na zdrowy rozsadek tak powinno byc ,ale to ustawienie jest bez znakow wiec trudno cokolwiek powiedziec.
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 00:35 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz gru 30, 2007 00:53

kiedys slyszalem ze krzywki na I garze maja byc w gorze, a kąt zawarty miedzy nimi a wlasciwie srodek kata, ma byc rownoległy to zaworów :P albo prostopadły do głowicy , ale to jest tak na oko, znam jednak fachamanów ktorzy wlasnie tak ustawiali silniki , gdzie nie bylo zadnych znaków :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » ndz gru 30, 2007 01:49

tak właśnie tą fazę mam na myśli ,krzywki powinny być do góry lekko rozchylone względem siebie



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz gru 30, 2007 02:05

Oto moje ustawienie na rysunku 3D, czyli oba zawory w fazie spręzania (punkt ZZ- najwyższe połozenie 1 tłoka) >>
Obrazek


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

kryl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: śr mar 14, 2007 08:58
Lokalizacja: warmińsko mazurskie

Post autor: kryl » ndz gru 30, 2007 02:21

Tłok pierwszego cylindra w górnym martwym położeniu (krzywki zaworów pierwszego cylindra do góry, na kole zamachowym nacięcie na przeciw znaku na obudowie).Swoją drogą przyszło mi do głowy czy przypadkiem nie masz założonego koła pośredniego napędu wałka aparatu zapłonowego.Tam występuje pojedyńczy znak.Koło rozrządu powinno mieć znaki z obu stron.Mocowane jest na klinie, wałek zaś nie ma żadnych wycięć.Wycięcia są w dieslach w celu ustawienia wałka w gmp.


Kryl

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » ndz gru 30, 2007 13:06

tak właśnie powinny być ustawione ,"kryl" możesz mieć rację z tymi kołami mnie też wydaje że znak powinien być z tyłu koła zgrywany z płaszczyzną głowicy ,nie mówię na pewno bo raz tylko robiłem taki rozrząd i raz ustawiałem tak jak opisałem wcześniej



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz gru 30, 2007 14:46

kryl pisze:Swoją drogą przyszło mi do głowy czy przypadkiem nie masz założonego koła pośredniego napędu wałka aparatu zapłonowego
Wiesz co to samo kiedyś przyszło mi do głowy. heh
Ale niew iesz przypadkiem czy kliny są tak samo na obu wałkach(pośrednim i rozrządu).
Byłbym pewny gdyby nie to iż koło pasowe uniemozliwia mi odkrecenie osłony dolnej rozrzadu , mechanik tak je dokrecił ze trzeba miec "porządne" klucze.

Heh myślę że wszystko jasne, mechanik zamienil koła wała pośredniego dał na rozrząd a rozrzadu na wałek. Widze bowiem na etce że sa takie same a i klin jest. Stąd tez ten jeden znak na zewnatrz. Szkoda ze nie mam kluczy zeby odkrecic osłone to bym juz miał 100 % pewnosci.
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 15:10 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 306 gości