DOT 3 leje się do takich aut jak polonez fiat 125 itd do Golfów zalecany jest DOT 4 jeżeli chodzi o ścisłość to DOT 3 i 4 można mieszać DOT 4 różni się tylko tym że ma wyższą temperature wżenia ja z przodu mam tarcze z tyłu bębny i leje DOT4 a mam g2A jak jest jak ktoś ma z przodu tarcze a z tyłu bębny?
Co ma lać 2 płyny??
Problem z hamulcem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Do mk3 dot4 albo dot5 napewno nie dot3.
czy masz beny i tarcze czy tarcze i tarcze lejesz jeden plyn.
odpowietrzaj na zgaszonym silniku, niech ktos ci pompuje kilka razy i trzymanym hamulcu do oporu odkrecasz lekko zaworek tak aby powietrze uciekalo i jak zacznie leciec plyn to zakrecasz i powtarzasz operacje na tym samym kole kilka razy (3-4) az zacznie leciec zawsze plyn, odowietrzasz kazde kolo do momentu az po odkreceniu zaworka lecial odrazu plyn i zero powietrza. Zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy czyli zazwyczaj w europejskich autach od prawego tylnego kola, potem lewe tyl, prawy przod i lewy przod. potem urchamiasz silnik i sprawdzasz czy pedal nie robi sie miekki. Czasami moze byc tak ze masz twardy pedal a jak odpalisz silnik to mieknie wtedy trzeba powtorzyc operacje. Pozdrawiam
czy masz beny i tarcze czy tarcze i tarcze lejesz jeden plyn.
odpowietrzaj na zgaszonym silniku, niech ktos ci pompuje kilka razy i trzymanym hamulcu do oporu odkrecasz lekko zaworek tak aby powietrze uciekalo i jak zacznie leciec plyn to zakrecasz i powtarzasz operacje na tym samym kole kilka razy (3-4) az zacznie leciec zawsze plyn, odowietrzasz kazde kolo do momentu az po odkreceniu zaworka lecial odrazu plyn i zero powietrza. Zaczynasz od kola najbardziej oddalonego od pompy czyli zazwyczaj w europejskich autach od prawego tylnego kola, potem lewe tyl, prawy przod i lewy przod. potem urchamiasz silnik i sprawdzasz czy pedal nie robi sie miekki. Czasami moze byc tak ze masz twardy pedal a jak odpalisz silnik to mieknie wtedy trzeba powtorzyc operacje. Pozdrawiam
Czyli kupić DOT-4 a trójkę zostawić ? Bo już sam nie wiem. Widzę sporo pracy mnie czeka ale mam nadzieje że będzie ok.
Jeszcze raz dla pewności, na ten odpowietrznik nałożyć wężyk i do butelki. Czy to co wleci do butelki mogę wlać do zbiorniczka jeśli będzie za mało ? Ile płynu hamulcowego wchodzi na cały układ ?
Jak spuścić stary płyn ?
Jeszcze raz dla pewności, na ten odpowietrznik nałożyć wężyk i do butelki. Czy to co wleci do butelki mogę wlać do zbiorniczka jeśli będzie za mało ? Ile płynu hamulcowego wchodzi na cały układ ?
Jak spuścić stary płyn ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
lej taki jak miałeś, zielono-niebieski to DOT4, żółtawy to DOT3.jgkurczak pisze:Czyli kupić DOT-4 a trójkę zostawić ?
Z całą pewnością DOT3 jest całowicie wystarczający do MK3, i przewidziany instrukcją obługi, ale jeśli zmieniasz cały to zalej DOT4, bo jest lepszy. Lepszość polega głównie na tym że toleruje więcej wilgoci w sobie. To znaczy mimo że będzie miał w sobie już sporo wody (do 4%) to jeszcze będzie miał temperaturę wrzenia około 200 stopni, czyli tyle co nowy DOT3.
Płyn DOT5 w ogóle nie nadaje się do naszych VW, on jest z dodatkiem silkonu do specjalnych zastosowań, np do maszyn z metalowymi przewodami hamulcowymi.
Natomiast najlepszy jest DOT5.1 ale zupełnie nie do wykorzystania są jego właściwości w naszych autach.
Wężyk na odpowietrznik. Kolega naciska hamulec i trzyma, ty popuszczasz kluczykiem odpowietrznik, jak przestaje płyn lecieć do szklanki do zakręcasz. W tym momencie jak już zakręcisz kolega puszcza hamulec. Potem znowy naciska ty popuszczasz i tak ze trzy cztery razy aż leci płyn czysty i bez bąbelków. Płynu który wyleci absolutnie nie używaj ponownie.
Takie odpowietrzanie we wszystkich kołach z równoczesnym dolewaniem nowego płynu do zbiorniczka stanowi równocześnie jego wymianę.
Uff. rozpisałem się.
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 22:43 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości