Czy odpali bez intercoolera?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy odpali bez intercoolera?
witam. Mam pytanko co do golfa 3 1.9tdi.Czy powinien odpalic bez interkulera?? ma on na to wpływ?. prosze o pomoc . pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 23:07 przez raczek888, łącznie zmieniany 2 razy.
interkuler chłodzi powietrze z ( ) turbiny, ja jak czyściłem kanał dolotowy to (niechcący ) odpaliłem na chwilę silnik bez podłączenia do interkulera... i zapalił, ale nie wiem czy to zdrowe jest dla turbo
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 21:42 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
misiek10111, Z tego co się orientuję to intercooler czyli chłodnica pośrednia jak nazwa wskazuje znajduje się pomiędzy turbiną, a silnikiem i chłodzi powietrze z turbiny zanim to dotrze do silnika.
Z Wikipedii
Idea
"W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin"
Co do reszty się nie wypowiadam.
Z Wikipedii
Idea
"W wyniku sprężania powietrza w sprężarce (adiabatyczne) następuje wzrost jego temperatury. Ponadto napędzana gorącymi spalinami turbina mocno się nagrzewa, ciepło przez elementy konstrukcyjne przepływa do sprężarki, gdzie powoduje dodatkowy wzrost temperatury powietrza. W wyższej temperaturze powietrze ma mniejszą gęstość. Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w intercoolerze gęstość się zwiększa, a co za tym idzie - zawartość tlenu w jednostce objętości. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika. Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność i moc silnika. Intercooler może być jednocześnie wykorzystany do chłodzenia układu recyrkulacji spalin"
Co do reszty się nie wypowiadam.
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 21:38 przez Blase, łącznie zmieniany 1 raz.
Always Look On The Bright Side Of Life
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości