Problem z hamulcem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z hamulcem
Witam wszystkich Mam problem ze swoim golfem. Jakiś czas temu zauważyłem że prawe tylne koło jest zablokowane. Raz jak wróciłem z miasta tarcza była cała czerwona. Dzisiaj wziąłem się za to. Poluzowałem śruby, zdjąłem zacisk i wyjąłem tłoczek. Wszystko posprawdzałem nasmarowałem. I niby było wszystko ok jak złożyłem, ale jak wyciągnąłem tłoczek to zacząłem tracić płyn hamulcowy, trochę go ubyło za nim skręciłem hamulec. Podpompowałem ciśnienie pedałem hamulca odpowietrzyłem odkręcajac ten zaworek na zacisku i odpaliłem auto. Pedał był miękki i do samej podłogi doszedł ale jak kilka razy nacisnąłem to był już w miarę twardy. Ruszyłem z miejsca i zonk ! Podczas jazdy mam hamulec strasznie miękki i muszę go nieźle wcisnąć żeby zatrzymać auto.
Co jest nie tak ? Hamulec po kilka nacisnieciach w miejscu jest twardy zaczynam jechać i jest miękki. Do tego jak naciskam hamulec na postoju to silnik dziwnie reaguje zaczynają mu obroty mu świrować tzn trochę słabną tak jakby nie wiem tracił z jeden z cylindrów.
Płyn hamulcowy kupiłem nowy i dolałem do zbiorniczka bo sporo płynu straciłem.
Przypomnę również że samochód posiada 4x tarcze.
Co jest nie tak ? Hamulec po kilka nacisnieciach w miejscu jest twardy zaczynam jechać i jest miękki. Do tego jak naciskam hamulec na postoju to silnik dziwnie reaguje zaczynają mu obroty mu świrować tzn trochę słabną tak jakby nie wiem tracił z jeden z cylindrów.
Płyn hamulcowy kupiłem nowy i dolałem do zbiorniczka bo sporo płynu straciłem.
Przypomnę również że samochód posiada 4x tarcze.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Chcesz powiedzieć że odpalasz slnik i odkręcasz zaworki? wiesz jakie jest ciśnienie wtedy? ja osobiście się z tym nie zgadzam ale może się myle niech inni się wypowiedzą.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
No to właśnie odpowietrzałem na zgaszonym i odpalonym. I za kółkiem kumpel pompował a ja odpowietrzałem. No chyba że coś źle robimy. Jak poprawnie odpowietrzyć układ hamulcowy, ten zaworek trzeba całkowicie wykręcić czy tylko delikatnie poluzować ? Bo ja go delikatnie poluzowałem...
A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 16:01 przez jgkurczak, łącznie zmieniany 2 razy.
jeżeli wspomaganie hamulców masz połączone wążykiem z kolektorem ssącym to może coś tam jest nieszczelne i zasysa sobie lewy tlenik:). u mnie był całkiem pękniety ale nie można było tego zobaczyć tylko jak pościskałem wszystko poruszałem to znalazłem( ale nigdy bym o tym nie pomyślał)jgkurczak pisze:A silnik czemu wariuje jak sie naciska pedał hamulca ?
O=======O
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P
BęDE RAD GDYM POMóGł:D
:D to jest to!!!!!!!
przepraszam wszystkich za błędy ortograficzne:P
BęDE RAD GDYM POMóGł:D
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Witam.
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam
link z stronki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269137.html
Ja zawsze odpowietrzam na zgaszonym silniiku czynność powtarzam po 24 h dlatego że odpowietrzy się układ sam jeszcze grawitacyjnie
Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam
link z stronki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic269137.html
Ja zawsze odpowietrzam na zgaszonym silniiku czynność powtarzam po 24 h dlatego że odpowietrzy się układ sam jeszcze grawitacyjnie
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
plazma pisze:wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie mylegrandilodz pisze:Płyn nowy DOT 3
pewnie że DOT 4
dla pewności sprawdziłem
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 16:45 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak jest jak ktoś ma z przodu tarcze a z tyłu bębny?wydług mnie dot 3 jest to bębnów a kolega powinien kupić dot 4 do układów z tarczami jeśli sie nie myle
Co ma lać 2 płyny??
zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]
[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]
- flatron316
- Gadatliwa bestia
- Posty: 868
- Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Obojętnie jaki nie wolno było kiedyś tylko mieszać organicznych z syntetycznymi czyli R-3 z DA-1 (ale chyba już się DA nie produkuje)jgkurczak pisze:Mam tylko pytanie bo płyn hamulcowy mam DOT 3 i na nim jest napisane że do hamulców tarczowych
Każdy jest dobry niemniej jednak na zbiorniczku płynu masz napisane jaki płyn lać (tzn traktuj to lajtowo raczej-chyba to co zalał producent-widziałem samochody z napisem np "only MOBIL" takjakby zalanie innego oleju mogło zepsuć silnik)
Ale jak cię to uspokoi to sprawdz co pisze na zbiorniczku płynu i to wlej
do Mk leje sie DOT4 a gdy jest ABS to nawet DOT5.1, objawy ktore opisujesz ewidentnie przy zle odpowietrzonym ukladzie
jgkurczak, musisz odpowietrzyc dokladnie wszytskie koła w kolejnoisci jaiej napisal grandilodz
jgkurczak, musisz odpowietrzyc dokladnie wszytskie koła w kolejnoisci jaiej napisal grandilodz
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 405 gości