nierówno pracuje :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piotrr00

nierówno pracuje :(

Post autor: piotrr00 » wt lip 26, 2005 23:34

Witam

Samochodzik to Golf III 1.6 benzynowy (ABU). Tylko benzyna, gazu nigdy nie miał.
Zimny chodzi idealnie, jak się nagrzeje zaczyna pracować nierówno, nie ma mocy, szarpie, przerywa.

Świece wymieniłem na nowe i po około 200 km są czarne !!

Wymieniłem też kopułkę i palec rozdzielacza. Przewody zapłonowe wymieniałem jakieś 2 lata temu. VAG nie pokazuje żadnych błędów.

Czy ktoś miał podobne problemy? Macie jakieś pomysły?

Z góry dzięki, pozdrawiam
Piotr



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr lip 27, 2005 00:04

jakby sonda



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » śr lip 27, 2005 00:32

wszystkie świece są czarne czy tylko jedna (dwie)?


Jeśli ktoś mnie wyprzedza tzn. że jedzie za szybko...

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » śr lip 27, 2005 08:58

daaroo pisze:jakby sonda
tez stawiam na sonde.jak zimna to dobrze jak sie nagrzeje to wariuje.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

piotrr00

Post autor: piotrr00 » śr lip 27, 2005 23:41

Dzięki za podpowiedzi

Wszystkie świece są czarne, może jedne bardziej, drugie mniej ale generalnie wszystkie.

Sonda - no ok, ale czemu VAG nie wykazuje, że jest uszkodzona i przy diagnozie wartości w kanałach VAG-iem wyświetla prawidłowe wartości dla niej?

Inaczej formułując pytanie: czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że sonda lambda była uszkodzona a mimo to VAG tego nie pokazywał?

dzięki!!

pozdrawiam
Piotr



greg

Post autor: greg » czw lip 28, 2005 00:03

Miałem taki przypadek - zimny ok. zagrzany czasem zgasł i koniec, aż do wystygnięcia. Okazało się że cewka miała pęknięcie i po zagrzaniu dawała przebicie, i silnik wariował. Nie mówię że to jest u Ciebie ale zawsze można sprawdzić...



Awatar użytkownika
mr_simon
..::INTRUDER::..
..::INTRUDER::..
Posty: 509
Rejestracja: pn lut 07, 2005 13:52
Lokalizacja: Dębno
Kontakt:

Post autor: mr_simon » czw lip 28, 2005 12:19

Zwęglony nagar zebrany na głowicy świecy, przez co izolator przestaje pełnić swą rolę i następuje zanik iskry.

W przypadku "mokrego nagaru", na głowicy świecy zebrał się zwęglony nagar pomieszany z paliwem, co daje czarny, błyszczący kolor. Również w tym przypadku izolator przestaje pełnić swoją rolę i następuje zanik iskry.

- Uszkodzone automatyczne ssanie lub brudny filtr powietrza

- Mieszanka zbyt tłusta

- Silnik często użytkowany na wolnym biegu

- Zbyt późny zapłon

- Zbyt zimna świeca


Volskwagen - Das Auto.

piotrr00

Post autor: piotrr00 » czw lip 28, 2005 23:03

Wszystkim dzięki za pomoc, nadal zbieram pomysły.
Sonda lambda wydaje się działać, jak obserwowałem wskazania na VAGu jest OK.
No i jak już wspominałem, też spec oglądał parametry pokazywane przez VAG (czasy wtrysku itd.) i twierdził, że to jest w porządku.
mr_simon pisze:Zwęglony nagar zebrany na głowicy świecy, przez co izolator przestaje pełnić swą rolę i następuje zanik iskry.

W przypadku "mokrego nagaru", na głowicy świecy zebrał się zwęglony nagar pomieszany z paliwem, co daje czarny, błyszczący kolor. Również w tym przypadku izolator przestaje pełnić swoją rolę i następuje zanik iskry.

- Uszkodzone automatyczne ssanie lub brudny filtr powietrza

- Mieszanka zbyt tłusta

- Silnik często użytkowany na wolnym biegu

- Zbyt późny zapłon

- Zbyt zimna świeca
No, no tu nie przesadzajmy - świece są nowe, więc ten nagar nie powoduje braku iskry, świece są dobrze dobrane i NGK, więc chyba OK. Poza tym na próbę były założone inne świece (sprawne, z innego samochodu) i objawy były te same.

Filtr powietrza nie jest brudny, zapłon dobrze, styl jazdy od wielu lat podobny ;-)

Mieszanka - no to jest jakiś pomysł, tylko skoro lambda pokazuje dobrze...

może ktoś miał już takie dziwne przypadki???

pozdrawiam
Piotr



Ronin

Post autor: Ronin » sob lip 30, 2005 18:23

Ja mam podobnie u siebie, tyle ze w VR6 :/
Przeczyscilem krokowy, ale nadal to samo. Moze wina kabli wysokiego napiecia albo przeplywomierza.



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » sob lip 30, 2005 20:09

sproboj jeszcze tak , jak silnik zacznie wariowac odepnij lambde, jak sie uspokoi to juz wiesz, ja tak mialem co prawda inny silnik ale taka proba nie kosztuje


Zyj kolorowo :)

piotrr00

Post autor: piotrr00 » ndz lip 31, 2005 01:16

Dzięki za podpowiedzi, przepływomierza nie ma.
Kable no niby też są podejrzane, ale dwa lata temu wymieniane na bardzo dobre (niestety, drogie...), więc chyba raczej nie.

Wykonałem inny test - analizę spalin.
Okazuje się, że ma zdecydowanie za bogatą mieszankę - po prostu zalewa go paliwem!
To by mogło wskazywać na lambdę, ale skubana pokazuje dobre wartości na VAGu!!!
Jej odłączenie niewiele zmienia.

Tak więc pytanie do speców z dziedziny elektroniki i mechaniki samochodowej: na podstawie jakich danych monowtrysk ustala dawkę? Temperatura wody, i powietrza jest pokazywana ok. Wiadomo, że też z lambdy ale to chyba tylko koryguje.

Jakie inne uszkodzenia poza lambdą mogą powodować zalewanie silnika paliwem - za bogaty skład mieszanki.

dzięki, pozdrawiam
Piotr



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 132 gości