MK II cos niedobrego z silnikiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

MK II cos niedobrego z silnikiem

Post autor: piotreq » czw lip 28, 2005 01:43

Witam,

Od pewnego czasu zauwazylem, ze obroty w moim Golfiku strasznie sie obnizyly. Nie mam obrotomierza ale jednak czuc to dosc znacznie jak trzesie calym autem. Nie ma reguly cz silnik jest cieply czy zimny. Czasem jest dobrze (w normie) a czasem nie. Gwozdziem do trumny jest w takim momencie wlaczenie swiatel lub np. ogrzewania szyby tylnej czyli jednym slowem dosc znaczny pobor pradu przez jakies urzadzenie. Zdarzylo mi sie raz czy dwa ze nawet zgasl. Regulator napiecia jest wymieniony - bez skutku. Swiece czyste, kable WN nowe, ustawiony zaplon. Zabralem sie tez za odme i rowniez nic nie dalo.
Juz powoli zaczynam zalamywac rece...
Zauwazylem tez ze po odkreceniu korka oleju obroty spadaja jeszcze bardziej, czego wczesniej nie bylo, jednak przedmuchow nie ma.
Silniczek to 1,3 NZ.
Prosze poradzcie cos bo nie mam juz pomyslow...



Awatar użytkownika
mar_tec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 16:03
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: mar_tec » czw lip 28, 2005 07:48

Nie raz zauważyłem nawet w najlepszych najnowszych autkach, że odkręcenie korka wlewu oleju powoduje spadek obrotów biegu jałowego (po prostu ucieka ciśnienie)



Awatar użytkownika
guli
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:07
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: guli » czw lip 28, 2005 07:55

Jeszcze raz sprawdzenie odmy, kontrola sondy, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników temperatury i położenia przepustnicy. Jeżeli to nie pomoze to musisz po prostu podnieść obroty.



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » czw lip 28, 2005 17:43

A jest mozliwosc (metoda chalupnicza) sprawdzenia czujnikow temperatury ???



galar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 25, 2005 00:59

Post autor: galar » czw lip 28, 2005 19:48

spróbuj miernikiem sprawdzic mase mna silniku jezeli włanczasz swiatła i spadaja obroty to moze cos z elektryka zobacz czy masz dobra mase wez miernik i przy zapalonym silniku sprawdz przydknij do plusa akumulatora jeden kabel a drugim sprawdz poczawsz od klemy minusowej az po silnik jadac po kabluod masy jezeli jest duza róznica napiec to moze byc zasniedziałe łaczenie lub utleniony kabel od masy moze to jest przyczyna



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » pt lip 29, 2005 17:44

Dzisiaj rozmawialem z mechanikiem na temat spadajacych obrotow po odkreceniu korka oleju. Stwierdzil ze to prawdopodobnie za slaba kompresja na cylindrach (puszcza ktorys pierscien na tloku).
Po weekendzie jade na pomiary sprezania i wszystko sie okaze.

Moze byc jakas inna przyczyna takiego zachowania silnika ???
Spotkaliscie sie z czyms takim ???
Brak sprezania to dosc straszny scenariusz a ja niekoniecznie chce sie rozstawac ze swoim autkiem...
Z gory dzieki za jakies slowa pocieszenia...



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lip 29, 2005 17:53

Spadek sprężania nikoniecznie musi oznaczać pierścień i remont. Może być np. wynikiem upalonego zaworu itp, co jest usterką do naprawienia po mniejszych kosztach. Poproś o próbę olejową (drugi pomiar kompresji, po wlaniu do mierzonego cylindra przez otwór świecy kilku cm3 oleju silnikowego)
Jeżeli ciśnienie "na mokro" rośnie w stosunku do pierwszego pomiaru, to kłopot dotyczy zespołu tłok-cylinder, jeżeli jest takie samo - głowicy

I jak ma coś być wykryte, to raczej proś Najwyższego, żeby to była głowica.... Żartuję, może wszystko będzie ok.



Awatar użytkownika
piotreq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: sob lis 13, 2004 15:59
Lokalizacja: Płock

Post autor: piotreq » ndz lip 31, 2005 23:13

Poczytalem troche forum i jeszcze jedno przyszlo mi do glowy...
Czy za takie zachowanie silnika wine moze ponosic uszczelka pod glowica ???

Dodam ze od pewnego czasu troche wzrosla mi temperatura silnika i to oczywiscie nie ze wzgledu na upaly bo na to zwrocilem uwage. Sprawdzalem olej i wyglada raczej ze jest OK, podobnie plyn w chlodnicy.

Glownie interesuje mnie odpowiedz na pytanie czy uszkodzona uszczelka pod glowica moze powodowac obnizenie obrotow silnika po odkreceniu korka wlewu oleju ???

Z gory dzieki za odpowiedzi...

[ Dodano: Wto Sie 02, 2005 11:12 pm ]
Witam ponownie...

Jak do tej pory nikt nie odpowiedzial jeszcze na moje pytanie.
Kurcze nie wierze zeby nikt sie z tym nie spotkal... w koncu walnieta uszczelka pod glowica to nie taka zadkosc.
Moze macie z tym jakies doswiadczenie...
Czy przy uszkodzonej uszczelce pomiary sprezania na cylindrach wyjda wiarygodne ???

Jeszcze raz z gory wielkie dzieki za jakakolwiek pomoc !!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości