Problemy z odpaleniem przy mrozie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Moby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn mar 20, 2006 17:10
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Moby » śr gru 26, 2007 23:38

ttettrusek a gdzie sie to ustawia ten kąt wtrysku? i wogole oco chodziz tym kątem wtrysku?



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » czw gru 27, 2007 21:57

ja tam lajkonik jestem w tych sprawach. ojciec mi robil bo ja jestem na wozku inw. wiec fizycznie sam nie dam rady. ale z tego co widzielem to sa 3 sruby ktore trzymaja pompe . je trzeba poluznic i przesunac cala pompa. ale prawde mowiac poqwinien to zrobic ktos tko zna sie na tym i ma przyrzad do prawidlowego ustawienia tego katu. u mnie bylo to dobre ze prZestawilem po staremu (mialem wglebienia, znaki porobione)
jak chcesz to sprobuj moze cos da. duzo tam nie ruszysz ta pompa co najwyzej 2 mm wiecej sie nie da.
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 22:01 przez ttettrusek, łącznie zmieniany 1 raz.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Moby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn mar 20, 2006 17:10
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Moby » czw gru 27, 2007 23:55

Nio jutro jade do mechanikera znajomego gadalem dzis z nim i zna temat. a tobie wspolczoje jak na tym wózku jeździsz... ciezka sprawa, miales jakis wypadek? (jesli mozna wiedziec oczywisice)



szegi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 14:15
Lokalizacja: Biała Podlaska/Lublin

Post autor: szegi » pt gru 28, 2007 17:13

witam

podepne sie pod ten temat zeby nie zasmiecac

od razu uprzedzam, ze jestem laikiem mechanicznym a golfa 3 TD z 94 mam od niedawna

mam problem z odpaleniem samochodu

rozrusznik kreci, czuc pod maska ropa, akumulator chyba w porzadku po napiecie tak 12.3 V poza tym niedawno byl wymieniany.... jednak nie zapala
jeszcze dzien wczesniej bez problemu zapalil pomimo -9 na dworze...

jednak generalnie bylo tak ze przez dluzszy czas zapalal dopiero 3-4 razem i na poczatku obroty byly nierowne.

troche juz poczytalem forum - czy jest to wina swiec?
czy przy moim znikomym poziomie wiedzy o naprawie samochodow porywac sie na wymiane?
ile wyniesie orientacyjnie calosc u mechanika?

i... slyszalem o patencie z podgrzaniem swiec zapalniczka i odpalenie, by dojechac o wlasnych silach do warsztatu bez holowania... jest w ogole cos takiego?

troche zarzucilem Was pytaniami, lecz mam nadzieje, ze znajdziecie chwile na odpowiedz

pozdrawiam golfiarzy z lubelskiego :)



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » pt gru 28, 2007 18:57

i... slyszalem o patencie z podgrzaniem swiec zapalniczka i odpalenie, by dojechac o wlasnych silach do warsztatu bez holowania... jest w ogole cos takiego? )))))




to już lepiej na tzw,fakle,ojciec tak odpalał kiedyś traktor ,a jak byłem w monie to skoty na poligonie tak zapalaliśmy przy -25
dla tych co nie wiedzą :fakla to kawałek szmaty nasączonej ropą wkłada się to do kolektora ssącego i odpalasz żywym ogniem :satan: :okej: :satan: :satan:
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 18:59 przez pioczel, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » pt gru 28, 2007 19:50

podstawa jest sprawdzenie swiec. sprawdzac mozna na kilka sposobow. ja kiedys sprawdzalem odkrecajac listwe (miedziany pasek laczacy rownolegle wsztstkie 4 swiece) potem sprawdzic rezystancje kazdej swiecy omomierzem. ksiazkowo maja miec od 0.9 do 1.2 ohma (lub kilo ohma- zapomnialem jednostki:)))
mozna tez odkrecic je i podlaczyc akumulator i po ok. 3 sek. powinna robic sie czerwona. ale to troche wiecej czasu zajmuje - jakies 1h.

mozna tez odkrecic wtrysk i po wlaczeniu zaplonu zagladac do komory czy robi sie jasno.

lub tez podlaczyc amperomierz w szereg z kazda swieca i sprawdzic czy plynie prad o wartosci ok. 8A.

jesli swiece sa dobre trza dalej szukac przyczyny.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pt gru 28, 2007 22:34

ja przedstawie swoj sposob spr. swiec. Zdjemnij czopki ze swiec, kabelkiem od akumulatora(+) polacz glowke swiecy jesli bedzie iskrzyc znaczy ze dobra jesli nie to do wymiany niestety... :bigok:


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Awatar użytkownika
wojtaz83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn maja 08, 2006 07:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtaz83 » pt gru 28, 2007 23:58

a ja tak z ciekawosci powiem ze ostatnio kolo od rozrzadu scielo mi klin na korbowodzie :( ciezko palil dymil na bialo lub szaro klepalo pare zeczy 2 wtryski sie zapiekly i malo co mi silnika nie rozpierdo..lo masakra powiedzieli mi mechanicy ze malo brakowalo do kapitalki korbowod do planowania przeorobiony klin na tdi czyli mocniejszy :) wtryski rozruszane musze przejezdzic 3000km z dolewka miksolu zeby sie przesmarowaly lepiej pare innych zeczy mi jescze porobili ale to juz drobnostki koszt 1600zl :(:(:( i to przed samymi swietami masakra nie lekcewazcie zadnych stukan pukan itp pozdro wszystkim

ps to ze scielo klin pociagnelo odrazu za soba przestawienie zaplonu i otwierania/zamykania zaworow malo brakowalo zeby sie spotkaly z tlokami :( ale juz jest ok wsio hula :):):)
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 00:02 przez wojtaz83, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
okr7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt mar 07, 2006 20:19
Lokalizacja: słupsk

Post autor: okr7 » sob gru 29, 2007 11:36

Witam czy mogłby ktos napisać instrukcje jak wyciągnąć świece chodzi mi głownie czy trzeba ruszać pompe i czy sam dam rade czy lepiej iść do mechanika czy potrzebne sa specjalne klucze albo przyżądy ??


pozdrawiam

Awatar użytkownika
ttettrusek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 20, 2006 17:47
Lokalizacja: internet
Kontakt:

Post autor: ttettrusek » sob gru 29, 2007 15:44

nie musisz ruszac pompy.
lisstwa miedziana ktora laczy swiece a tym samym podaje na nie + jest przykrecana bodajze nakretkami (do kazdej ze swiec czyli 4 szt.) M6 na klucz 10 a same swiece wkrecone sa w blok silnika i mozna je odkrecic kluczem 12.
co prawde troche malo miejsca jest zeby dojsc kluczami. i trzeba miec male paluszki :crazy:

moj ojciec m duze graby :grin: wiec zeby sobie ulatwic odkrecanie swiec odkrecil przewody paliwa (metalowe oczywiscie) laczace silnik z pompa.

ale bez tego tez moza swiece powykrecac tylko troche cierpliwosci i gimnastyki.

powodzenia :okej: :okej: :okej:
Ostatnio zmieniony sob gru 29, 2007 15:48 przez ttettrusek, łącznie zmieniany 1 raz.


**** Białe auto to zmora ****

Awatar użytkownika
Moby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn mar 20, 2006 17:10
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Moby » ndz gru 30, 2007 01:08

haaa u mnie problem rozwiązany, poprostu 2 świece byly padnięte, wymienione są na nowe i auto pali od strzala ;D, reszcie również zycze sukcesu w walce z problemem ;D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości