Przekaznik swiec zarowych
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaznik swiec zarowych
Witam kolezanki i kolegow mam maly problem z grzaniem swiec zarowych w moim passacie B5 troche przyblize jak sytuacja wyglada a wiec palil kiepsko wiec sprawdzilem swiece zarowe okazalo sie wszystkie spalone zalozylem dobre i samochod dalej pali kiepsko wiec mowie sprawdze napiecie czy wogole dochodzi do swieczek i jest zonk bo sie nie pojawia sprawidzilem bezpiecznik i jest ok to zagladam do przekaznika i jak dam na krotko styki to pojawia sie napiecie na swieczkach jak mam przekaznik wpiety to nawet na ulamek sekundy po przekreceniu stacyjki nie pojawia sie tam napiecie. w zalaczniku jest fotka nr 17 napiecie caly czas odpowiada zlaczu 30 na przekazniku 16 oraz 19 to sterowanie i tutaj mam metlik w glowie po przekreceniu stacyjki na 19 jest caly czas napiecie a 16 na moje oko powionno byc masa a jest 3,6V a nie jest dodam ze kontrolka na liczniku sie zapla i gasnie od zarowych normalnie.. reasumujac mam pytanie czy na tym 19 powinno byc caly czas napiecie czy powinno byc tyle ile +- powinien samochod grzac swiece zarowe??? Sam przekaznik sprawdzilem na sterujac edalem + i - z aku i jest ladnie przejscie pomiedzy pinami 30 a 87 tak jak powinno byc
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 21:18 przez WRHZ, łącznie zmieniany 2 razy.
sprawdż sobie czy masz dobry czujnik temperatury cieczy chłodzącej , podłączony do przekaznika świec żarowych , kabel niebiesko- biały , uszkodzenie tego obwodu powoduje ze przekaznik dostaje impuls że jest wysoka temperatura silnika i nie włącza grzania
[ Dodano: 27 Gru 2007 20:13 ]
a to że kontrolka swieci i gaśnie to nie świadczy że jest prąd na swiecach , styk doprowadzający prąd do świec jest bezpośrednio pod plusa a masa to same świece
[ Dodano: 27 Gru 2007 20:13 ]
a to że kontrolka swieci i gaśnie to nie świadczy że jest prąd na swiecach , styk doprowadzający prąd do świec jest bezpośrednio pod plusa a masa to same świece
Co do swieczek to wiem ze masa to sa same one bo tak je tes sprawdzalem czy sa dobre czy nie plus z aku masa swieca?? ogolnie to wskaznik mi pokazuje tempereature wiec chyba to niebedzie to dziwia mnie te napiecia na sterowaniu przekaznikiem ( jeden styk powinien byc masa drugi powinien dac napiecie na okres grzania swiec a u mnie jest na jednym caly czas 12V na drugim 3,6V) hmmm ide do garazu popatrzec poraz 3 (dobrze ze mieszkam tylko na 4 pietrzemiś fazi pisze:sprawdż sobie czy masz dobry czujnik temperatury cieczy chłodzącej , podłączony do przekaznika świec żarowych , kabel niebiesko- biały , uszkodzenie tego obwodu powoduje ze przekaznik dostaje impuls że jest wysoka temperatura silnika i nie włącza grzania
[ Dodano: 27 Gru 2007 20:13 ]
a to że kontrolka swieci i gaśnie to nie świadczy że jest prąd na swiecach , styk doprowadzający prąd do świec jest bezpośrednio pod plusa a masa to same świece
Ostatnio zmieniony czw gru 27, 2007 21:30 przez WRHZ, łącznie zmieniany 1 raz.
bylem w garazu nie wiem czy to jakas roznica ze mam juz silniczek na pompkach ale czujnik jest z tylu sa 4 przewody mniemam ze 2 od temp dwa od grzania swiec jak wypielem konstke swiece zaczely grzac hmm czyli czujnik na zimny jest rozwarty i w miare wzrostu temp maleje jego rezystancja zobacze czy jutro przekaznik zadziala ( po wpieciu kostki pojawialo sie napiecie na swieczkach w koncu )
U mnie podobnie
W golfie III TDI 90 koni AHU rano jak jest zimny to tez słabo odpala, przez 3 sekundy pali jakby na 2 cylindry, jak rozgrzany to OK, wymieniłem swiece żarowe i nic to nie dało, sam już niewiem co może być?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
WRHZ,tu masz jak sprawdzić czujnik Działanie
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU
a tu jak wymienić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113603 i jego nr oryginału
Czujnik temperatury chłodziwa to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU
a tu jak wymienić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113603 i jego nr oryginału
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 314 gości