rzęzi i rzęzi, raczej na pewno to pompa wody. Zastanawiam się tylko czy samemu wymienić to ustrojstwo czy jechać do serwisu. Nie wiem czy dam sobie radę. Może ktoś z was wymieniał już pompę wody i mógłby mi powiedzieć co i jak. Szukałem w archiwum forum ale nie znalazłem zbyt dużo w tym temacie.
Z góry dziękuję za pomoc.
MK II - jak wymienić pompę wody???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: MK II - jak wymienić pompę wody???
To teraz pozwól sobie pomóc, i napisz, jaki masz silnik? (literki na początku numeru silnika) Są różne pompy (napęd paskim klinowym lub paskiem rozrz adu) i inaczej się je wymieniawejlantf pisze:rzęzi i rzęzi, raczej na pewno to pompa wody. Zastanawiam się tylko czy samemu wymienić to ustrojstwo czy jechać do serwisu. Nie wiem czy dam sobie radę. Może ktoś z was wymieniał już pompę wody i mógłby mi powiedzieć co i jak. Szukałem w archiwum forum ale nie znalazłem zbyt dużo w tym temacie.
Z góry dziękuję za pomoc.
No to chyba tak samo jak w 1.8, piszę o wersji bez wspomy (pompa w przedniej prawej części silnika na dole - patrząc w kierunku jazdy) Spuszczasz wodę odkręcając korek zbiornika wyrównawczego i króciec z pompy wody (obudowa termostatu, takie kolanko na 2 śróbki 10-tki, wychodzące z dolnej części pompy). Luzujesz śruby koła pasowego pompy wody (3 szt. imbus, dla ułatwienia można trochę naciągnąć pasek klinowy), zdejmujesz pasek klinowy i koło pasowe.
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 2 (lub 3, ale chyba 2) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompędo bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy")
Dobrzy ludzie, potwierdźcie czy oki, bo dawno tego nie robiłem, piszę z pamięci. W PN chyba tak samo jak w AAM?
I tu zależy czy zmieniasz samą główke pompy czy całą pompę (główka z korpusem) - polecam to ostatnie, bo często rwą się śruby mocujące główkę do korpusu, i to opiszę.
Odkręcasz 2 (lub 3, ale chyba 2) śruby "17" mocujące pompę do silnika i wyjmujesz pompę i oring który jest między pompą a blokiem. Może być konieczne poluzowanie obudowy paska rozrządu, ale niekoniecznie. Czyścisz powierzchnię przylegania pompy na bloku (drobny papierek "1000" na mokro albo na oleju), zakładasz nowy oring pod pompę (z reguły w komplecie z pompą jest ten oring i oring pod obudowę termostatu), przykręcasz pompędo bloku (moment dokręcania chyba 20 Nm), zakładasz termostat, oring, obudowę termostatu (czarne lastikowe kolano) - w tej kolejności, w obudowie pompy jest sfazowanie na termostat, wkładasz termostat, układasz go w fazce, na to nakładasz oring i dopiero obudowę (wchodzi tam 1 oring tylko z jednej strony, od strony kolana), przykręcasz je, potem koło pasowe, zakładasz pasek i regulujesz naciąg, napełniasz układ płynem, zakręcasz korek, dajesz mu popracować na wolnych obrotach do nagrzania, w razie czego uzupełniasz płyn, tylko się nie poparz (odkręcaj korek powoli, niech się "wysyczy")
Dobrzy ludzie, potwierdźcie czy oki, bo dawno tego nie robiłem, piszę z pamięci. W PN chyba tak samo jak w AAM?
Sprawdziłem w knidze.
Śruby mocujące pompę do korpusu silnika są 3, dokręca się je momentem 20 Nm.
Śruby mocujące obudowę termostatu ("kolanko") od dołu pompy, 2 szt., dokręca się momentem 10 Nm.
I mój opis pasuje do GII do silników 1.6 i 1.8, gdzie pompa napędzana jest paskiem klinowym. W GIII chyba tylko 1.8, bo 1.6 jest chyba zbudowany tak jak 1.4 w GIII i 1.3 w GII, gdzie pompa jest napędzana paskiem rozrządu.
Powodzenia i dzięki za "pomocnika"
Śruby mocujące pompę do korpusu silnika są 3, dokręca się je momentem 20 Nm.
Śruby mocujące obudowę termostatu ("kolanko") od dołu pompy, 2 szt., dokręca się momentem 10 Nm.
I mój opis pasuje do GII do silników 1.6 i 1.8, gdzie pompa napędzana jest paskiem klinowym. W GIII chyba tylko 1.8, bo 1.6 jest chyba zbudowany tak jak 1.4 w GIII i 1.3 w GII, gdzie pompa jest napędzana paskiem rozrządu.
Powodzenia i dzięki za "pomocnika"

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości