Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MAW68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt lis 29, 2005 14:09
Lokalizacja: Lublin

Reset komputera przy rozruchu zimnego silnika

Post autor: MAW68 » śr gru 19, 2007 09:50

Sprawa wygląda następująco:
Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
Niedawno w rozruszniku wymieniany był wieniec(?) - taki pierścień z zębatką. Pozostałe podzespoły rozrusznika są podobno OK.
Na wiosnę podczas walki z rozruchem zabiłem jeden akumulator, teraz zabiłem drugi i jeżdżę na trzecim (kobylastym). Wszystkie były używane w innych autach więc nie twierdzę, że były w szczytowej formie... Proszę się więc tym nie sugerować...
Tydzień temu wymieniłem świece i kable WN.
MK3 1.6 AEA +LPG
Piszę ten post w dziale [Elektryka] ale może to jest problem do działu [Mechanika]?
Pozdrawiam!


Pozdrawiam
Marek W.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » śr gru 19, 2007 10:04

Może coś "z prądem", czyli brudna klema, kiepska masa.
Zmierz miernikiem napięcie na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem (bezpośrednio na słupkach akumulatora - ołowiu) a potem dokonaj takiej samej próby ale mierząc napięcie w kabinie (np. na bezpieczniku od zasilania "deski" a masę weź też z instalacji (np. zapalniczki, radia). Zobacz jakie będą napięcia przy obu pomiarach.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr gru 19, 2007 10:18

MAW68 do sprawdzenia - rozrusznik (tuleje, bendix i szczotki) klemy na aku, masa silnika - reset licznika (bo pewnie o to chodzi) następuje poprzez ogromny spadek napięcia - tak jak byś odłączył aku, aha no i warto zaopatrzyć sie w nowy aku a nie kombinować z używkami

czytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33540


:-k ...

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » śr gru 19, 2007 12:06

mialem tak samo, myslalem ze to rozrusznik siada i sie blokuje ale wymiana baterii pomogla


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » śr gru 19, 2007 13:00

lepiej się zapytać "a kto tego nie miał"
wymiana aku w 100% rozwiąże problem bez sprawdzania czegokolwiek



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » śr gru 19, 2007 20:29

u mnie jest podobnie - resetuje sie mfa przy odpalaniu po postoju powiedzmy 10 godzin .
i jestem na 99% przekonany ze akumulator sie konczy i dlatego



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » śr gru 19, 2007 21:23

Sprawdź aku u elektryka grzejnikiem po dobrym naładowaniu (prostownikiem) jak kiepski do wymiany .Koszt nowego aku to ponad 150 pln a za sprawdzenie to piwo postawisz a będziesz wiedział na czym stoisz.



Killof102
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pt gru 08, 2006 23:28
Lokalizacja: Jawor/Stanisławów
Kontakt:

Post autor: Killof102 » śr gru 19, 2007 22:40

MAW68 pisze:Niemalże raz w tygodniu przy rozruchu ZIMNEGO silnika rozrusznik ciężko kręci - dochodzi do pewnego "punktu przełamania" i uruchamia silnik. Jeśli tego "punktu przełamania" nie pokona - resetuje sie komputer w samochodzie. Wczoraj po 12h stania na trzy kolejne próby wykonał trzy resety. Potem zapalił ale po przejechaniu 1km i zgaszeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Po około 6 próbach "z łaski" zaskoczył. Co ciekawe, że gdy silnik jest już "rozruszany" to nie ma owego "punktu przełamania" i rozrusznik kręci się dziarsko!
Kolego miałem to samo w VR6 tylko że miałem aku 36 Ah po wymianie na 70 Ah problem zniknął.


GOLF II 1,8 GT 90 PS - ex
GOLF III 2,8 VR6 174 PS - ex
GOLF III 2,0 GTI 115 PS - ex
GOLF IV 2,3 V5 GTI 170 PS - EX
SKODA OCTAVIA 1,9 TDI 4x4 101 PS - :)

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw gru 20, 2007 00:06

flatron316 pisze:ponad 150 pln
i to grubo ponad - ja kupowałem dwa miechy temu centrę dałem 280 PLN-ów


:-k ...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 20, 2007 00:14

najlepiej przed zakupem nowego akumulatora sprawdź dokładnie połączenie kabla ujemnego z masą i przede wszystkim wyczyść (papierem sciernym lub specjalnym skrobakiem do klem akumulatorowych i zacisków) klemy na akumulatorze i wnętrze zacisków na kablu ujemnym i dodatnim i zobacz czy wtedy objawy znikną, jeżeli nie to wtedy wymieniaj akumulator na nowy.
Znam kilka przypadków kiedy kumple kupili nowe akumulatory i co się okazało... też problem z odpaleniem samochodu a po przeczyszczeniu klem i zacisków auto odpalało na dotyk i to zarówno na nowym akumulatorze jak i na starym.
Morał - niepotrzebny wydatek na zakup nowego akumulatora.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz gru 23, 2007 20:51

U mnie też tak było.
Zmieniłem akumulator i teraz odpala bez problemu.
nowa Centra 55Ah/460A to ok 280 PLN.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn gru 24, 2007 02:26

Aku...przerabiałem problem rok temu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości