Problem z moca w gti 16v PL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Problem z moca w gti 16v PL

Post autor: bindziak » sob gru 22, 2007 00:23

Witam serdecznie!
Sluchajcie mam problem mianowicie w moim gti 16v jest problem z moca do 3 tys obrotow tzn auto nie chce za bardzo ruszac energicznie i jest troche ospale... wymienilem chyba wszystko co sie dalo z osprzetu- nowa kopulka, palec , przewody, swiece, zawor cisnienia paliwa, rozdzielacz nowy uklad dolotowy, no poprostu chyba wszystko :( najpierw byl problem bo auto nie chcialo jechac prawie wogole na zadnych obrotach - po wymianie zaworu cisnienia paliwa pomoglo i od 3 tys auto jedzie normalnie. Musze dodac ze wczesniej w aucie byla instalacja LPG zwykla ale odpielismy ja i silnik byl robiony pod benzyne. Wczesniej na benzynie auto sie ksztusilo i nie jechalo a na gazie bylo OK. Jezli ktos mial podobny problem to prosze o info poniewaz juz mi rece opadaja bo dolozylem kupe kasy a auto nie jedzie tak jak powinno.
pozdrawiam


bindziak

Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » sob gru 22, 2007 14:48

hmm a jak z cisnieniem benzynki ?? moze pompa paliwa Ci nie daje odpowiedniego cisnienia . a to co podaje to wystarcza mu na wkrecenie sie do 3000


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: bindziak » sob gru 22, 2007 18:08

nie pompa jest ok. byla sprawdzana i cisnienie jest w porzadku- wlasnie powyzej 3 tys on zaczyna normalnie jechac - problem jest do 3 tys :crazy: nie wiem moze to jeszcze wina talerza w przeplywomierzu bo jest opdklejony guma od spodu bo byly wywiercone w nim dziury chyba od gazu... :bigok: no nie wiem :(


bindziak

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » sob gru 22, 2007 18:20

jak mawia mój profesor od silników, najważniejszym zadaniem układu zasiania kazdego silnika, z resztą do tego został on opracowany, jest jak największe rozdrobnienie kropelek paliwa.

Rozdrobnienie paliwa powoduje zwiększenie jego powierzchni przez co jego odparowanie jest ułatwione (szybsze) i pozostaje jeszcze odpowiednio dużo czasu podczas suwu sprężania na jego wymieszanie z niezbędnym do spalania utleniaczem.

poprzez prawidłowe rozdrobnienie (rozpylenie) paliwa pozbawiamy tłokowego silnika spalinowego największej jego bolączki ..."problem samotnej kropli" - zjawisko to spowodowane jest głównie z dwóch przyczyn:

1. za mało utleniacza w stosunku do paliwa
2. słabe rozpylenie paliwa (duże krople, mała powierzchnia odparowania) przez co paliwo nie zdąży odparować i połaczyć się z tlenem, w wyniku czego nie spali się i przeleci tylko przez silnik jako zbędny balast dodatkowo zwiększając opory przepływu i pochłaniając dodatkową energię na prace przetłaczania)

Nie wspomniałeś o wtryskiwaczach, PROPONUJĘ sprawdzić czy aby na pewno każdy prawidłowo rozpyla paliwo.

Możesz wydać majątek na poboczny osprzęt, możesz mieć ciśnienie na pompie nawet 1000MPa a i tak efektu nie będzie jeśli kapilarne otwory wtryskiwaczy nie będą drożne.

Jak mówi madrosc ludowa: "żadna stadnina mocy mieć nie będze jeśli z wtryskiwaczy ciec bedzie"

jeśli silnik chodził na gazie ...czasami jest tak w tych typach, (...nawet cześciej) że gazownicy odłączają układ benzynowy z takich czy innych powodów, może tutaj również tak było i wtryski nieużywane po prostu się pozapychały.

jeśli ich nie sprawdzałeś, nie wiem bo nie napisałeś czy są ok, przyjrzyj sie im dokładnie bo może warto.

pozdrawiam



bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: bindziak » sob gru 22, 2007 18:49

no tak jest jeszcze mozliwosc z wtryskiem. Dzieki wielkie za ta sugestie napewno to sprawdze bo chyba to tylko mi pozostaje. A jezeli wtryski bylyby zatkane to powyzej 3 tys obr/min on nie powinien sie dławić? Czy to tylko ma znaczenie na niskich obrotach? :chytry:


bindziak

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » sob gru 22, 2007 19:00

zasadniczo to wtryski w tym układzie powinny działać jednakowo na małych i wysokich obrotach. ale ...w k-Jetroniku paliwo do wtryskow dostarczane jest podciśnieniowo. Podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego, więc może być tak ze przy wiekszych prędkosciach obrotowych wytważane podciśnienie pokonuje opory w wtryskiwaczach, nasówało by to wniosek ze wtryski mogą być zapchane ale niedokonca, jakąś tam drożność napweno mają, i przy małych obrotach hamuje a przy dużych jakoś przeplywa, Tobie się wydaje ze jest ok, a może zdziwisz się pozytywnie jak zrobisz pożądek z wtryskami i to co masz teraz przy wysokich obrotach okaże się ze to było nic. KR-ki jak tu u nas chłopaki mają to asfalt w rolkę zwijają.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob gru 22, 2007 21:16

zasadniczo to wtryski w tym układzie powinny działać jednakowo na małych i wysokich obrotach. ale ...w k-Jetroniku paliwo do wtryskow dostarczane jest podciśnieniowo. Podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego, więc może być tak ze przy wiekszych prędkosciach obrotowych wytważane podciśnienie pokonuje opory w wtryskiwaczach, nasówało by to wniosek ze wtryski mogą być zapchane ale niedokonca, jakąś tam drożność napweno mają, i przy małych obrotach hamuje a przy dużych jakoś przeplywa, Tobie się wydaje ze jest ok, a może zdziwisz się pozytywnie jak zrobisz pożądek z wtryskami i to co masz teraz przy wysokich obrotach okaże się ze to było nic. KR-ki jak tu u nas chłopaki mają to asfalt w rolkę zwijają.
:panna: :goof: Sprawdź wtryski które wcale nie działaja na podciśnienie, ten wężyk obok wtrysku 1 cylindra i wymień klapke, jak jest z gumą to ma inną wage niż ori weić bedize oszukiwać



bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: bindziak » ndz gru 23, 2007 14:43

a mam jeszcze jedno pytanie- skad mozna wziasc dokladne wymiary tej klapki / talerza poniewaz mam mozliwosc dorobienia takowej tylko przydaly by sie informacje tj. waga, srednica, grubosc. Wiecie cos na ten temat moze?


bindziak

Awatar użytkownika
kamil g60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: śr sie 01, 2007 23:04
Lokalizacja: Suwalki
Kontakt:

Post autor: kamil g60 » ndz gru 23, 2007 15:18

Witam. W przepływomierzu jest jeszcze regulacja od gory sróbka na 3 lub 4 imbuz. To jest od sterowania paliwem. Sprawdz jeszcze to. U mnie był podobny problem bo tez był lpg i własnie wymagało dokladnej regulacji i a teraz wszystko ok ........


Moje G60. Wjedż i oceń.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744

Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty


Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A

Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8

bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: bindziak » ndz gru 23, 2007 16:39

wlasnie ta regulacje juz wykonalismy i cos sie poprawilo ale dalej jest "dziura"


bindziak

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 23, 2007 16:42

tak na szybko podobny objaw jest jak jest zalozona klapka do gazu z guma i dziurami.. moze ci to zalozyli zbooje:) zobacz jak masz klapke z guma to poszukaj ori i zaloz pozniej niestety regulacja...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bindziak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lis 07, 2007 23:02
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: bindziak » pn gru 24, 2007 00:20

no wlasnie taka klapka byla zalozona :/ zalozylem oryginalna ktora mialem ale generalnie jest ona troche pokrzywiona i dalej jest efekt dziury... nie wiem moze miec wplyw to ze jest troche pokrzaywiona na mieszakne. dodam ze po zmianie ustawilismy auto. niestety dziuira w przedziale 1- 2,5 tys obr/min :bigok:


bindziak

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 24, 2007 10:33

proste:) proste ma byc


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 82 gości