Jak sprawdzić sprzęgło?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: mindcrasher » ndz gru 23, 2007 20:32

wolfzan pisze:Chyba wiem do czego zmierzasz: u mnie na każdym biegu przy wysprzęglaniu, przy gwałtownym dodawaniu gazu, lub puszczaniu gazu gdy auto jest nabiegu jest szarpnięcie. Docisk do wymiany czyli praktycznie całe sprzęgło...
Mam identyczny objaw, zawsze szarpie przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jestes pewny ze jest to wina sprzęgłą, bo juz od dawna chce z tym zrobić porządek a jak do tej pory nikt nie potrafił mi powiedzieć co dokładnie jest tego przyczyną.
Pozdro



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz gru 23, 2007 20:37

mindcrasher pisze:
wolfzan pisze:Chyba wiem do czego zmierzasz: u mnie na każdym biegu przy wysprzęglaniu, przy gwałtownym dodawaniu gazu, lub puszczaniu gazu gdy auto jest nabiegu jest szarpnięcie. Docisk do wymiany czyli praktycznie całe sprzęgło...
Mam identyczny objaw, zawsze szarpie przy dodawaniu i puszczaniu gazu, jestes pewny ze jest to wina sprzęgłą, bo juz od dawna chce z tym zrobić porządek a jak do tej pory nikt nie potrafił mi powiedzieć co dokładnie jest tego przyczyną.
Pozdro
Nigdy chyba nie będę miał pewności, aż zrobię. Znajomy mechnik twierdzi, że robił kilka takich aut i zawsze to było sprzęgło, a dokładnie padnięty docisk. Wiadomo, że to są koszta i szkoda walić kasę, a tu sie okaże, że to nie to. Wysoko bierze Ci sprzęgło?



Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: mindcrasher » ndz gru 23, 2007 21:41

wolfzan pisze:Nigdy chyba nie będę miał pewności, aż zrobię. Znajomy mechnik twierdzi, że robił kilka takich aut i zawsze to było sprzęgło, a dokładnie padnięty docisk. Wiadomo, że to są koszta i szkoda walić kasę, a tu sie okaże, że to nie to. Wysoko bierze Ci sprzęgło?
Witam, jestem właśnie po wymianie linki od sprzęgła i teraz sprzęgło bierze bardzo wysoko, na starej linke troche niżej brało. Chce z tym zrobić wreszcie porządek ale nie wiem właśnie od czego zacząć, masz może jeszcze jakiś pomysł jakby to można jeszcze sprawdzić czy to faktycznie sprzęgło??
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz gru 23, 2007 22:01

mindcrasher pisze:
wolfzan pisze:Nigdy chyba nie będę miał pewności, aż zrobię. Znajomy mechnik twierdzi, że robił kilka takich aut i zawsze to było sprzęgło, a dokładnie padnięty docisk. Wiadomo, że to są koszta i szkoda walić kasę, a tu sie okaże, że to nie to. Wysoko bierze Ci sprzęgło?
Witam, jestem właśnie po wymianie linki od sprzęgła i teraz sprzęgło bierze bardzo wysoko, na starej linke troche niżej brało. Chce z tym zrobić wreszcie porządek ale nie wiem właśnie od czego zacząć, masz może jeszcze jakiś pomysł jakby to można jeszcze sprawdzić czy to faktycznie sprzęgło??
Pozdrawiam
Ja podłączałem auto pod VAG - a: nie wykazało żadnych błędów. Obstawiam jescze na pompkę paliwa, ale raczej na pewno nie to. Sądzę, że to będzie sprzęgło....



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » ndz gru 23, 2007 23:28

Mam takie pytanie czy jak wysoko bierze mi sprzeglo to bede mial zaniedlugo cos do wymiany w sprzegle???



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz gru 23, 2007 23:32

majekMK2 pisze:Mam takie pytanie czy jak wysoko bierze mi sprzeglo to bede mial zaniedlugo cos do wymiany w sprzegle???
Ciekawe pytanie :grin: Pnoć golfy tak mają, że "bierze" wysoko, ale to pewnie nie jest żadna reguła. Na pewno jest sporo na forum o tym, poszukaj :jezor: :pub:



kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: kamilkce83 » pn gru 24, 2007 10:40

Z tego co wiem to przy lince od sprzęgła jest samoregulator, więc raczej nic się nie ustawi ( wyreguluje) żeby sprzęgło "brało" niżej czy wyżej. Ja w moim 1.8 ADZ wymieniałem tą linkę i jest przy niej wspomniany samoregulator. W mk2 1.8 RP przy lince też on chyba jest.



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak sprawdzić sprzęgło?

Post autor: Baracus86 » pn gru 24, 2007 10:56

pako.tomasz pisze:Jak najprościej sprawdzić sprzęgło czy jeszcze jest sprawne w MK3? Czytałem na forum, że wystarczy na postoju przy zapalonym silniku, wrzucić 3-kę i powoli puszczać sprzęgło. Jeśli zgaśnie to jest ok, jeśli nie to szykuje się wymiana. Czy to pewny sposób sprawdzenia sprzęgła czy można jeszcze inaczej w prosty sposób?

A ja powiem tak. Jak na trojce wyciągniesz 120 km/h to masz dobre sprzęgło :satan: przy 125km/h jest odcięcie (tak na marginesie) :satan:


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

kamilkce83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr gru 19, 2007 01:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak sprawdzić sprzęgło?

Post autor: kamilkce83 » pn gru 24, 2007 14:15

Baracus86 pisze:
pako.tomasz pisze:Jak najprościej sprawdzić sprzęgło czy jeszcze jest sprawne w MK3? Czytałem na forum, że wystarczy na postoju przy zapalonym silniku, wrzucić 3-kę i powoli puszczać sprzęgło. Jeśli zgaśnie to jest ok, jeśli nie to szykuje się wymiana. Czy to pewny sposób sprawdzenia sprzęgła czy można jeszcze inaczej w prosty sposób?

A ja powiem tak. Jak na trojce wyciągniesz 120 km/h to masz dobre sprzęgło :satan: przy 125km/h jest odcięcie (tak na marginesie) :satan:
To chyba zależy od typu skrzyni i silnika. Ja w swoim ADZ mam odcięcie właśnie gdzieś przy 120 - 125 km/h, natomiast w RP, którym jeździłem było 140km/h na trójce i odcięcia nie było (więcej już się rozpędzał. Na 1 biegu przy 60 km/h w RP odcinało.



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » pn gru 24, 2007 15:08

kamilkce83 pisze: To chyba zależy od typu skrzyni i silnika. Ja w swoim ADZ mam odcięcie właśnie gdzieś przy 120 - 125 km/h, natomiast w RP, którym jeździłem było 140km/h na trójce i odcięcia nie było (więcej już się rozpędzał. Na 1 biegu przy 60 km/h w RP odcinało.

ja mam tak jak kolega który założył post ABD :bigok: wiec wiem kiedy mój abd odcina no chyba ze kolega ma skrzynie 4 biegowa to wtedy może inaczej iść. :bajer:


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

pako.tomasz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 08, 2007 20:06
Lokalizacja: Jawiszowice
Kontakt:

Post autor: pako.tomasz » pn gru 24, 2007 15:27

Moze to głupie pytanie, ale co to dokładnie znaczy, że odcina? Domyslam się chyba o co chodzi, ale nie chcę źle zrozumieć.



Awatar użytkownika
Baracus86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Baracus86 » pn gru 24, 2007 16:22

pako.tomasz, no dokładnie to tak ze jest odcinany dopływ paliwa? żebyś nie przekręcił silnika. Takie zabezpieczenie w samochodach z wtryskiem jedno i wielo punktowym :bigok:


:satan: My DEVIL :satan: juz nie ma :(
Jest e36 M52b25 :)
Obrazek

Roggi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pn paź 30, 2006 20:15
Lokalizacja: Kleosin
Kontakt:

Post autor: Roggi » czw gru 27, 2007 15:05

Panowie, mozecie ocenic pi razy oko moje sprzegielko na podstawie prob,ktore przeprowadzilem.Auto jest "tepe",stracilo kopyto i jest to na 100% przyczyna mechaniczna.
1z
1)Ruszam z miejsca z 3,silnik nie gasnie,dlawi sie,a po chwili auto zaczyna sie rozpedzac.
2)Zaciagam reczny,wrzucam 3,2;puszczam sprzeglo i silnik gasnie.
3)Obroty na zadnym z biegow nie rosna lawinowo,brak typowych objawow slizgania sie.
4)Jade na 2 okolo 2100 obrotow,gaz w podloge i nie ma zrywu,przyspiesza dosc topornie.
5)Przyspieszam z niskich obrotow na 3,nie ma zadnego zrywu po wyjsciu z fazy "dlawienia sie" - wczesniej cos takiego wystepowalo.

Jakies sugestie?



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pt gru 28, 2007 09:30

Niepowiedział bym że to sprzęgło,mysle że to cos innego...


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości