Podniesienie ciśnienia na turbinie(AAZ1.9TD)w świętokrzyskim
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Podniesienie ciśnienia na turbinie(AAZ1.9TD)w świętokrzyskim
Otóż zamontuje niedługo interka u siebie i teraz jest pytanie kto mi podniesie lekko ciśnienie na turbinie po tym zabiegu w moim województwie? Bo to chyba potrzebna jakaś specjalna aparatura pomiarowa(manometr) i chyba trzeba robic pomiar na włączonym silniku? Pomóżcie bo sam chyba nie dam rady, u mnie w Skarżysku nie znalazłem mechanika który by się tego podjął...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Opis jak to zrobic to mam i mógłbym nawet samemu. Ale tu chodzi o to żeby to ustawić z głową czyli wykonac pomiar ciśnienia i podnieść troszeczke. Ponoć nominalnie jest 0.6Bara, a maxymalnie można podnieśc na 0.9Bara. Mi wystarczy np 0.7Bara. Także czekam na namiary...taz pisze:Kielce ulica Sandomierska ale ile to nie mam pojęcia. Jak znajde dokładny adres to zapodam. Gość wie o co chodzi bo już robił takie triki.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Nie zamomntowałem jeszcze interka.NIe wiem dokładnie od czego on jest ale jest wizualnie podobny do tego oryginalnego z TDI MK3 tylko troszke grubszy(pewnie z MK4). Sam będę sie niedługo borykał z montażem. Myśle, że bez zdjęcia zderzaka się nie obejdzie.bobi81 pisze:mam pytanie,jaki cooler montowałeś od mk3 czy od passata 1.6tdi?bo ja mam cooler od passata i nie wiem jak go zamontowac,znam miejsce,tylko zastanawiam sie jak go ufiksować pod akumulatorem i jak poprowadzić przewody?za wszelkie pomysły z góry dzięki;)
Niewiem jak w 1.9 ,ale w 1.6 (sb) zmierzyłem 0,9bar ,na wolnych obrotach nie przekracza 0,2-0,3 bar.Ja mam turbinę 3K która powinna być ustawiona na 0,4-0,5 (1v),ale jest zatary zawór i bije do 1,5 a to dla silnika już bardzo niebezpieczna granica.
Miałem przez chwilę założony IC (nie przez siebie!) ,ale go wyrzuciłem bo długość rur była tak duża że zwłoka w "dobiciu" ciśnienia była okropna i teoretycznie po wyjęciu silnik zachowuje się lepiej.
Miałem przez chwilę założony IC (nie przez siebie!) ,ale go wyrzuciłem bo długość rur była tak duża że zwłoka w "dobiciu" ciśnienia była okropna i teoretycznie po wyjęciu silnik zachowuje się lepiej.
Bo wiesz, na samym powietrzu to frajdy z jeżdżenia nie będzie. Dmuchało Ci na 1.5 Bara, a ty jeszcze IC włożyłeś co spowodowało, że do cylindrów trafiało jeszcze więcej tlenu. Zamontowałeś tego IC w 1V, który i tak ma pompę od zwykłego klekota. Najpierw trzeba zmienić pompę, potem montaż IC, a następnie zwiększyć, lub zmniejszyć ciśnienie do 0,9.marek29 pisze:Niewiem jak w 1.9 ,ale w 1.6 (sb) zmierzyłem 0,9bar ,na wolnych obrotach nie przekracza 0,2-0,3 bar.Ja mam turbinę 3K która powinna być ustawiona na 0,4-0,5 (1v),ale jest zatary zawór i bije do 1,5 a to dla silnika już bardzo niebezpieczna granica.
Miałem przez chwilę założony IC (nie przez siebie!) ,ale go wyrzuciłem bo długość rur była tak duża że zwłoka w "dobiciu" ciśnienia była okropna i teoretycznie po wyjęciu silnik zachowuje się lepiej.
Przecież napisałem i to z wykrzyknikiem że nie ja założyłem (takiego kupiłem),to że trzeba zmienić pompę to dobrze wiem.naum pisze:Bo wiesz, na samym powietrzu to frajdy z jeżdżenia nie będzie. Dmuchało Ci na 1.5 Bara, a ty jeszcze IC włożyłeś co spowodowało, że do cylindrów trafiało jeszcze więcej tlenu. Zamontowałeś tego IC w 1V, który i tak ma pompę od zwykłego klekota. Najpierw trzeba zmienić pompę, potem montaż IC, a następnie zwiększyć, lub zmniejszyć ciśnienie do 0,9
Poza tym miałem na myśli nie moc tylko szybkość napełniania cylindrów.
Miałem założony manometr i przy długich rurach do IC przyrost ciśnienia jest sporo wolniejszy a co za tym idzie nawet gdybym miał pompę z "grzybem" to i tak zwiększenie dawkowania paliwa wystąpi sporo póżniej.
Efekt taki że na starcie auto wypada gorzej ,ale jadąc w trasie z prędkością np 100km/h kiedy już występuje wstępne ciśnienie w układzie zasilania powietrzem i po wsadzeniu "buta" przyrost jest natychmiastowy i wtedy jest efekt.
Chodzi o to żeby stosować jak najkrótsze połączenie rur powietrza ,co w golfie i passacie jest problemem bo silnik jest w poprzecznie założony.W audi B3 jest super bo turbina jest z lewej strony ,a zaraz pod nią IC.
I to jest właśnie ten problem,w MK2 IC jest lepiej założony ale z kolei mniej efektywnie chłodzony powietrzem. Montaż trzeba dobrze przemyśleć.
Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w moim 1V i faktycznie jest 0.4 Bara. Zwiększyłem ciśnienie do 0.6 Bara. Niby tylko te 0.2 Bara, ale efekt jest odczuwalny - auto lepiej się wkręca, tylko prędkość max nie wzrosła, a nawet jest jakby niższa. Ale tak do 150 to się ładnie buja. Nie zwiększałem dawki paliwa, bo narazie chcę potestować tak jak jest, a potem do 0.9 Bara i znowu testy i dopiero wtedy zwiększę dawkę paliwa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości