el. szyby - montaż

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
conrad20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt lis 20, 2007 23:03
Lokalizacja: Lubań
Kontakt:

Post autor: conrad20 » czw gru 20, 2007 16:52

kawior pisze:od strony silniczków kable CZARNO-ŻÓŁTY przechodzi za złączem w drzwiach w CZARNO-BIAŁY i ten czarno biały powinien być wpięty w kostkę D pin 8 w skrzynce bezpieczników.
bo tam mają być podłączone dwa +?? jeden pod stacyjke a drugi to ten co dziłają szyby jeszcze przez jakiś czas. no i ja mam chyba tylko jeden podłączony. ten czerwono-żółty z tym bezpiecznikiem takim większym niż wszystkie...



Awatar użytkownika
kawior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: wt lis 30, 2004 03:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: kawior » czw gru 20, 2007 16:52

flatron316 pisze:Tylko to chyba działa siła przyłożona drzwi-drzwi a nie drzwi-nadwozie.
a drzwi do czego masz przymocowane, przecież do nadwozia. Otwórz sobie drzwi i sie na nich oprzyj - ten sam efekt.
U mnie szyby chodzą bez względu na to czy są drzwi otwarte czy zamknięte.Jedynie zapłon musi być włączony.A tak nie ma być?
Tego nie jestem pewien bo jeszcze nie miałem czasu podłączyć tego kabelka od czujnika drzwi, ale po doświadczeniu z opadniętymi drzwiami domyślam się, ze do tego to właśnie jest.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw gru 20, 2007 16:54

flatron316 pisze:U mnie szyby chodzą bez względu na to czy są drzwi otwarte czy zamknięte.Jedynie zapłon musi być włączony.A tak nie ma być?
Nie wiem jak ale ja jeszcze nie podpialem kabli szyb do wlacznika drzwi, w sobote to zrobie i bedzie test


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
kawior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: wt lis 30, 2004 03:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: kawior » czw gru 20, 2007 16:56

Ten gruby czerwony służy do zasilania silnika szyb, dlatego jest też grubszy, żeby mógł przez niego płynąć duży prąd, drugi ( który nie masz podłączony), służy do sterowania, czyli do tego, żeby wiedzieć, ze jest włączony zapłon i można otwierać/zamykać szyby. Jak pojawi się na nim napięcie, to można korzystać z elektryki, a jak zniknie to jeszcze przez pare minut pomimo wyłączonego zapłonu, pewnie po to żeby zamknąć szyby przy wysiadaniu z samochodu.
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2007 16:59 przez kawior, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw gru 20, 2007 17:04

kawior pisze:a drzwi do czego masz przymocowane, przecież do nadwozia. Otwórz sobie drzwi i sie na nich oprzyj - ten sam efekt.
Nie nie ten sam to siła drzwi-nadwozie.Z jednej strony siła działa na drzwi a z drugiej opiera się na nadwoziu przez zawias i wtedy się może opuszczą .Tak wynika z fizyki.

A siłownik jest w drzwiach więc zawiasy nie mają z tym nic wspólnego.

Ale może mnie w szkole innej fizyki uczyli ;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 20, 2007 17:09

Szyby działają przez jajkieś 10 sekund po wyłączeniu zapłonu. To realizuje podłączenie modułu drzwi do plusa po zapłonie.
Prawidłowe podłączenie pod krańcówkę drzwiową (brązowo-żółty) powoduje że szyby po uplywie tych 10 sekund można dalej otwierać i zamykać z włącznika jeśli sie otworzy dzrzwi. Jak komuś się to wydaje niepotrzebne może nie podłączać. I tak działa domykanie z kluczyka (i z pilota jak się podłączy) w drzwiach cały czas po wyłączeniu zapłonu nawet.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kawior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: wt lis 30, 2004 03:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: kawior » czw gru 20, 2007 17:09

flatron316 pisze:
kawior pisze:a drzwi do czego masz przymocowane, przecież do nadwozia. Otwórz sobie drzwi i sie na nich oprzyj - ten sam efekt.
Nie nie ten sam to siła drzwi-nadwozie.Z jednej strony siła działa na drzwi a z drugiej opiera się na nadwoziu przez zawias i wtedy się może opuszczą .Tak wynika z fizyki.

A siłownik jest w drzwiach więc zawiasy nie mają z tym nic wspólnego.

Ale może mnie w szkole innej fizyki uczyli ;)
Kolego jeżeli nie jesteś w stanie tego zrozumieć, ja się nie będę z Tobą kłócił. Rob jak chcesz.

Przeczytaj jeszcze raz.

Siłownik jest w drzwiach i drzwi wprawia w ruch. Drzwi są umocowane na zawiasie do nadwozia i to całe obciążenie jest przenoszone przez zawias. Do póki tego nie zrozumiesz, nie mów mi, że mnie innej fizyki uczyli.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 20, 2007 17:10

kawior pisze:Siłownik jest w drzwiach i drzwi wprawia w ruch
kawior, sorki, co ty wypisujesz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw gru 20, 2007 17:12

Paweł Marek pisze:kawior, sorki, co ty wypisujesz.
No chyba chodzi o to ze mu sie drzwi trzesa gdy szyba sie podnosi / opada..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw gru 20, 2007 17:14

kawior pisze:iłownik jest w drzwiach i drzwi wprawia w ruch. Drzwi są umocowane na zawiasie do nadwozia i to całe obciążenie jest przenoszone przez zawias
Ale ja o silniku szyby nie drzwi piszę :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw gru 20, 2007 17:17

flatron316 pisze:Ale ja o silniku szyby nie drzwi piszę
No sorki ale o niby jakim silniku tu mowa? Logiczne ze szyby.. drzwi sa manualne :P no chyba ze lambo masz..


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
kawior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: wt lis 30, 2004 03:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: kawior » czw gru 20, 2007 17:18

flatron316 pisze:
kawior pisze:iłownik jest w drzwiach i drzwi wprawia w ruch. Drzwi są umocowane na zawiasie do nadwozia i to całe obciążenie jest przenoszone przez zawias
Ale ja o silniku szyby nie drzwi piszę :rotfl: :rotfl: :rotfl:
To czytaj kolego ze zrozumieniem, bo my własnie na ten temat rozmawiamy.



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » czw gru 20, 2007 17:28

To czytaj kolego ze zrozumieniem, bo my własnie na ten temat rozmawiamy.
No właśnie czytam i widzę
kawior pisze:Siłownik jest w drzwiach i drzwi wprawia w ruch.
Więc zwątpiłem o czym jest ten temat ."Silnik szyby" a "siłownik drzwi" to chyba inne rzeczy.

Ale OK Kolega Paweł Marek wyjaśnił sprawę dokładnie -wszystko jasne.
Pozdro



Awatar użytkownika
kawior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: wt lis 30, 2004 03:01
Lokalizacja: Chełm
Kontakt:

Post autor: kawior » czw gru 20, 2007 17:36

Więc zwątpiłem o czym jest ten temat ."Silnik szyby" a "siłownik drzwi" to chyba inne rzeczy.
Powiedz mi zatem gdzie napisałem "siłownik drzwi" skoro jesteś taki dokładny...
Czy piszesz tak tylko zeby napisać.

Bo z tego co widzę, nie jesteś w stanie rozróżnić "Siłownik w drzwiach" a "siłownik drzwi" a to też jest róznica prawda???

Czytanie ze zrozumieniem, jeszcze raz powtarzam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 199 gości