Jak wymienić sprzęgło?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rafal77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 03, 2007 15:23
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Jak wymienić sprzęgło?

Post autor: rafal77 » wt gru 18, 2007 12:54

Witam
Czy ktos chciałby sie podzielić wiedzą jak wymienić sprzęgło w vw golf III TD 1992r.
Czy oprucz łożyska docisku i tarczy trzeba coś jeszcze wymienić.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » wt gru 18, 2007 12:58

możjeszcze łożysko oporowe



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 18, 2007 13:11

rafal77 pisze:Czy oprucz łożyska docisku i tarczy trzeba coś jeszcze wymienić.
nie to jest komplet jaki sie wymienia :)

zeby to wymieć musisz wyciągnąć skrzynie :P
czyli muszi ją odkręcic .... silnik na czymś podłozyć zeby nie opadł jak ją pozniej bedzesz wyciągać :) no i odkręcić półosie ja proponuje przy kołach :)



stary123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn sty 10, 2005 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: stary123 » wt gru 18, 2007 17:19

To_mas pisze:
rafal77 pisze:Czy oprucz łożyska docisku i tarczy trzeba coś jeszcze wymienić.
nie to jest komplet jaki sie wymienia :)

zeby to wymieć musisz wyciągnąć skrzynie :P
czyli muszi ją odkręcic .... silnik na czymś podłozyć zeby nie opadł jak ją pozniej bedzesz wyciągać :) no i odkręcić półosie ja proponuje przy kołach :)
A dlaczego przy kołach a nie przy skrzyni?? Po cholerę wyciągać skrzynię z półosiami??


******************************************
Mk2 1.6D + Mk 3 1.9 TD

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt gru 18, 2007 18:57

stary123 pisze:A dlaczego przy kołach a nie przy skrzyni?? Po cholerę wyciągać skrzynię z półosiami??
bo i tak tam musisz odkręcić :P bo jak inaczej wyciągniesz półoś ?? wiec ja bym juz nie odkręcał od skrzyni tylko całośc ściągnał :)



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 18, 2007 20:09

Odkręć przy skrzyni, dużo prościej wyjąć potem skrzynie i ją włożyć spowrotem.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » wt gru 18, 2007 21:13

Ja tam odkręcałem przy skrzyni i dało się ją wyjąć. Po co zdejmować półosie przy kołach?

Ja wymieniasz sprzęło to najlepiej cały zestaw a nie samą tarcze. Ja zaoszczędziłem wymieniając tylko tarcze i coś to sprzegło nie pracuje tak jak powinno. Jak już wyjmiesz skrzynie to obejżyj ją dokładnie, sprawdź czy nie ma wycieków. Sprawdź też zimering na wale korbowym od strony skrzyni. No i zobacz w jakim stanie są osłony przegubów, jeśli będą popękane to koniecznie wymień.



Awatar użytkownika
rafal77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 03, 2007 15:23
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: rafal77 » śr gru 19, 2007 12:25

Ja mam zamiar wymienic cały zestaw.
Będe miał podnośnik, wiec silnik sobie podwieszę, czy musze odkręcać wszystkie poduszki, czy tylko przednią i ta od skrzyni?



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw gru 20, 2007 00:44

rafal77 jeżeli chcesz wyjąć tylko samą skrzynie to wystarczy odkręcić tylko te poduszki które wymieniłeś. Rozumiem że podnośnik jest Ci potrzebny to tego aby podtrzymać silnik aby nie opadł. Chyba nie chcesz wyjmować z budy całego silnika, razem ze skrzynią? Bo wtedy to by juz trzeba odkręcić wszystkie poduchy, ale wyjmowanie całego silnika nie ma sensu.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw gru 20, 2007 01:42

Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
rafal77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 03, 2007 15:23
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: rafal77 » czw gru 20, 2007 14:58

Dzięki za informację.



Awatar użytkownika
yorn_123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 442
Rejestracja: śr lip 18, 2007 12:09
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: yorn_123 » czw lip 24, 2008 15:57

a moze mi ktos powiedziec przy wymianie sprzegla jak sciagnac linke samoregulujaca bo czytalem ze musi byc w jakis specjalny sposob zabezpieczona bo inaczej ja szlak trafi??


MK1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3308577#3308577

MK3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175083

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 147 gości