Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pajdulina
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:57
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: pajdulina » wt gru 18, 2007 14:49

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 03&start=0
zobacz tu pozdrawiam


pajdulina

mateusz GT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 16:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: mateusz GT » śr gru 19, 2007 14:35

jak podciagnac turbo w mk2 k14



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr gru 19, 2007 14:48

Podpiąć MBC, albo skrócić cięgno od WG. Tak samo jak w T2


Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » śr gru 19, 2007 14:54

w k14 jest chyba gruszka i tam trzeba raczej imbusa wkręcić :chytry:



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr gru 19, 2007 16:28

Marcin_87, fakt, racja, mój bład :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Miras20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 24, 2007 18:49
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Miras20 » ndz gru 23, 2007 13:57

Witam
Mam mały problem z turbiną w VW Golf IV 98r. 110PS odpalam wczoraj rano auto wszystko gra ładnie chodzi turbina działa zrobiłem 25 KM i koniec turbina sie nie załącza , dzisiaj też wszystko na początku ładnie chodzi po przejechaniu z 5 km po mieście turbo znowu nie chodzi , auto postało parę minut na parkingu i turbina działa. dodam ze miałem regenerowane turbo 2 tygodnie wcześniej Proszę POMOCY !!!



paput251188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 13:01
Lokalizacja: Sztum

Post autor: paput251188 » śr gru 26, 2007 02:27

Witam wszystkich i mam takie pytanie czy ktoś sie orientuje czy ta turbinka ze zmienna geometrią pasuje do 1.9 TDI 90ps


PAPUT

Awatar użytkownika
uksz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 332
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 00:43
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: uksz » czw gru 27, 2007 00:56

Miras20 pisze:Witam
Mam mały problem z turbiną w VW Golf IV 98r. 110PS odpalam wczoraj rano auto wszystko gra ładnie chodzi turbina działa zrobiłem 25 KM i koniec turbina sie nie załącza , dzisiaj też wszystko na początku ładnie chodzi po przejechaniu z 5 km po mieście turbo znowu nie chodzi , auto postało parę minut na parkingu i turbina działa. dodam ze miałem regenerowane turbo 2 tygodnie wcześniej Proszę POMOCY !!!
Golfik łapie Ci tzw. Tryb awaryjny poniewaz turbo przepompowuje i ECU "odcina" doładowanie. Wystarczy zgasic i odpalic silnik , wszystko wroci do normy dopuki turbo znowu nie przeładuje.Przyczyna przeładowania jest własnie zapieczona kierownica spalin.Przynajmnie tak było u mnie silnik 1,9 TDI AHF.Przeczytaj pierwsza strone i wyczys sam kierownice albo zlec ten zabieg jakiemus specjaliscie koszt ok 300zł z tego co sie orietowałem.


Obrazek
TDi 205Km410Nm viewtopic.php?f=&t=177928" onclick="window.open(this.href);return false;
R36 320Km403Nm viewtopic.php?f=&t=394736" onclick="window.open(this.href);return false;
Mk1 viewtopic.php?f=&t=362930" onclick="window.open(this.href);return false;

john831
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt gru 04, 2007 20:55
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: john831 » czw gru 27, 2007 20:51

Witam!Mam mk4 1,9 tdi 90ps silnik ALH.I niestety tez moje autko ma takie objawy to znaczy przy około 120km/h niema ducha czyli rozumie wpada w notlauf.
Wiec pierwsze co zrobiłem to wymiana elektrozaworka N75 niestety ale to nie pomogło,wiec wyczytałem na forum czyszczenie kierowniczek,wiec dalem sie do roboty ale widze ze moje turbo jest inne niz te co opisuje (ventil) i chyba niema kierowniczek.
Wiec prosiłbym o pomoc czy w mojej turbinie jest cos innego do czyszczenia czy to jest jakis inny problem ze moje autko wpada w tryb awaryjny???
Za pomoc z góry dziekuje!!!
pozdrawiam john831



Awatar użytkownika
Miras20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob lis 24, 2007 18:49
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Miras20 » sob gru 29, 2007 12:17

uksz,

A czy na komputerze było by to widać ??? bo jeśli tak to oddaje turbo na gwarancje i po sprawie



Awatar użytkownika
ELEKTRONIK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn gru 10, 2007 23:05
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: ELEKTRONIK2 » sob sty 05, 2008 23:10

POMOCY ! Mam Golfa III KOMBI 1.9 TDI z sinikiem o symbolu 1Z mam ten problem który tu poruszacie czyli odbiera mi moc na czwartym biegu przy dużym obciążeniu na 5 biegu jest to tak około 120km/h i już dalej za cholerę nie chce iść tak jakby mu coś nagle odcieło moc mam ten problem juz od ponad roku!. Wygląda mi to na zapieczone kierownice ale w moim silnikiu chyba nie mam tych kierownic??? jest mi ktoś w stanie powiedziec czy w silniku 1.9 TDI 90KM oznaczenie 1Z jest turbina ze zmieną geometrią tzn z tymi kierownicami?? czy nie mam co czyścić i lepiej szukać przyczyny gdzie indziej? :P


Był golf III jest Passat B5 i Golf IV

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob sty 05, 2008 23:35

Kolego u ciebie nie ma turbinu ze zmienną geometrią, przy turbinie masz zawór upustowy, ale jest zaworek n75 który nim steruje, moze ci niedomaga i za wcześnie ci otwiera upust spalin.



variantIII98
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw lut 22, 2007 20:51
Lokalizacja: forum

Post autor: variantIII98 » wt sty 15, 2008 20:09

ventil,
mam pytanko i problemik:
jaka jest różnica między turbo z 1995 (TYP TURBO: GT1749V, NR OEM: 028145702D, NR TURBO: 454161-0001) a z 1998 (GT1749V (S1), 028145702D, 454161-0003) katalogi (http://www.motoarena.pl/katalog/pdf/vw.pdf) pokazują że oba mają 110KM.



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Hello

Post autor: VW User » śr lut 06, 2008 18:49

szatanek pisze:Kolego to jest turbinka z AFN-a 81 kW Garrett VNT 15
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html
kolego ja mam Golfa III 1.9 tdi 81 kw jaka jest tam turbinka VNT 15 Garreta czy może być inna?Pozdrawiam :blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 146 gości