Drgania, wibracje, hałas na wolnych obrotach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania, wibracje, hałas na wolnych obrotach
Od jakiegoś czasu trapi mojego klekota dziwna przypadłość , jest o tyle dziwna że wystepuje sporadycznie i przeważnie na zimnym i niedogrzanym silniku.
Odrazu pisze że silnik pracuje idealnie, zero szarpań , dławień , notlaufów itd , a całe zjawisko wystepuje tylko na wolnych obrotach i tylko gdy silnik jest zimny lub nie całkiem rozgrzany.
Wygląda to tak :
silnik pracuje równiutko , trzyma równo 950obr i nie faluje , nagle silnikiem zaczyna trząść wpada w małe wibracje i słychać taki charakterystyczny dźwięk jakby terkotanie, takie wrażenie to robi jakby w silniku jakis element wirujący sie poluzował i wprawiał w wibracje cały silnik , ale wystarczy dodac leciutko gazu podnieśc obroty do 1200-1300 i wszystko cichnie jest OK , mozna wrócic spowrotem na wolne obroty 950 i tez juz jest OK , za jakiś czas znowu na wolnych obrotach to sie pojawia gdy np stane na swiatłach , ale znowu wystarczy malutka przygazówka i wraca do normy wszystko , po rozgrzaniu silnika sytuacja taka juz nie wystepuje. Odrazu napisze że w momencie wpadania w drgawki z wydechu nie wydobywa sie żaden podejżany dym czy cos takiego.
W czasie jazdy nioc złego sie nie dzieje , jazda w każdym zakresie obrotów 1500-4500 jest płynna bezproblemowa i bez podejżanych odgłosów szarpań itd , całe zjawisko jest tylko na biegu jałowym
Wiem napiszecie podpinac pod VAG , ale musiałbym jeździc cały czas z laptopem i czekac na chwile kiedy zacznie sie to dziac , a nie mam takiej mozliwości
Jeszcze jedno zauwazyłem , na postoju gdy silnik pracuje na luzie gdy wkreca się go powoli powoli na obroty w okolicach ok.2500rpm silnik cały wpada w wibracje tak jakby jakis niewywazony element w nim wprawiał go w rezonans-drgania , widac te drgania silnika gołym okiem , silnik cały czas pracuje miarowo i równo tylko "COŚ" wprawia go w drgania .
Naszło mnie przypuszczenie czy to nie rozpadający sie dwumas ???? Nie wiem jakie objawy powoduje dwumasówka , bo w czasie ostrego przyspieszania nawet z niskich obrotów nic złego sie nie dzieje
Odrazu pisze że silnik pracuje idealnie, zero szarpań , dławień , notlaufów itd , a całe zjawisko wystepuje tylko na wolnych obrotach i tylko gdy silnik jest zimny lub nie całkiem rozgrzany.
Wygląda to tak :
silnik pracuje równiutko , trzyma równo 950obr i nie faluje , nagle silnikiem zaczyna trząść wpada w małe wibracje i słychać taki charakterystyczny dźwięk jakby terkotanie, takie wrażenie to robi jakby w silniku jakis element wirujący sie poluzował i wprawiał w wibracje cały silnik , ale wystarczy dodac leciutko gazu podnieśc obroty do 1200-1300 i wszystko cichnie jest OK , mozna wrócic spowrotem na wolne obroty 950 i tez juz jest OK , za jakiś czas znowu na wolnych obrotach to sie pojawia gdy np stane na swiatłach , ale znowu wystarczy malutka przygazówka i wraca do normy wszystko , po rozgrzaniu silnika sytuacja taka juz nie wystepuje. Odrazu napisze że w momencie wpadania w drgawki z wydechu nie wydobywa sie żaden podejżany dym czy cos takiego.
W czasie jazdy nioc złego sie nie dzieje , jazda w każdym zakresie obrotów 1500-4500 jest płynna bezproblemowa i bez podejżanych odgłosów szarpań itd , całe zjawisko jest tylko na biegu jałowym
Wiem napiszecie podpinac pod VAG , ale musiałbym jeździc cały czas z laptopem i czekac na chwile kiedy zacznie sie to dziac , a nie mam takiej mozliwości
Jeszcze jedno zauwazyłem , na postoju gdy silnik pracuje na luzie gdy wkreca się go powoli powoli na obroty w okolicach ok.2500rpm silnik cały wpada w wibracje tak jakby jakis niewywazony element w nim wprawiał go w rezonans-drgania , widac te drgania silnika gołym okiem , silnik cały czas pracuje miarowo i równo tylko "COŚ" wprawia go w drgania .
Naszło mnie przypuszczenie czy to nie rozpadający sie dwumas ???? Nie wiem jakie objawy powoduje dwumasówka , bo w czasie ostrego przyspieszania nawet z niskich obrotów nic złego sie nie dzieje
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 21:28 przez homsky, łącznie zmieniany 4 razy.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
damcio151 to nie to, napinacz paska wielorowkowego cay czas by haasowa , a nie tylko czasami na wolnych obrotach , jedyne co mi przychodzi do głowy to dwumas , ale potrzebuje potwierdzenia czy może on powodowac takie efektydamcio151 pisze:Co z napinaczem i rolką na ramieniu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
jasne, to dwumas. mam to samo. juz drugi raz!. najpierw wymienilem na uzywany dwumas, ale teraz juz zamowilem inne sprzeglo. jednomasowe ktore pasuje do mojego silnika. tu masz opisane dokladniej co i jak
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Z tymi dwumasami to tak juz jest. sa one super jezeli chodzi o ochrone skrzyni biegow itd.. ale niestety.. sa bardzo awaryjne. na jednym zrobisz 100tys a na innym 15 tys. a koszta... bardzo duze. wiec proponuje przejsc na sprzeglo jednomasowe
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Z tymi dwumasami to tak juz jest. sa one super jezeli chodzi o ochrone skrzyni biegow itd.. ale niestety.. sa bardzo awaryjne. na jednym zrobisz 100tys a na innym 15 tys. a koszta... bardzo duze. wiec proponuje przejsc na sprzeglo jednomasowe
zakładałeś juz nowy zestaw ??? ile cie pociągło razem za klamoty po kieszeni ???93003 pisze:teraz juz zamowilem inne sprzeglo. jednomasowe ktore pasuje do mojego silnika
[ Dodano: Sro Gru 19, 2007 22:58 ]
A narazie czekam jeszcze na inne przypuszczenia lub potwierdzenia diagnozy o dwumasie.
narazie jeżdże bo problem nie jest dokuczliwy pojawia się sporadycznie, ale z czasem pewnie bedzie sie nasilał jesli to faktycznie koło zamachowe
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
nie jeszcze nie zakladalem. czekam bo na dniach ma przyjsc paczka z allegro. ale generalnie za kolo z tarcza i dociskiem zaplacilem 250. jest to komplet od G60. licze sie z tym ze bede musial kupic nowa tarcze, bo to jest z auta z rozbiorki wiec tarcza moze juz byc nie za ciekawa.. ale z tego co czytalem na forum... ludzie ktorzy pozakladali jednomasy do swoich cacek, sa zadowoleni.... a to chyba jest najwazniejsze. powiem tak... koszt dwumasu 1100zl a jednomasu mowi sam za siebie. i druga sprawa.. jednomas jest tak prymitywnie zbudowany za tak szczerze mowiac to tam nie ma za bardzo co sie popsuc. pozdrawiam
z tym się nie mogę zgodzić bo przerabiam to własnie w swoim golfie i od czasu jak przyszły niskie temperatury to po odpaleniu silnika napinacz grzechocze mi drży jak szalony przez regularne 2 minuty a potem samoczynnie ustaje wibrować i grzechotać, jak po odpaleniu silnika w czasie tych pierwszych 2 minut dodam mu gazu to napinacz zachowuje się normalnie a jak spadnie do wolnych obrotów to again-replay !homsky pisze:napinacz paska wielorowkowego cay czas by haasowa , a nie tylko czasami na wolnych obrotach
Obsłuchałem cały silnik i od strony rozrządu i napędu pasków wszystko pracuje bezszelestnie , te wibracje i terkot wydobywa sie jakby z wnętrza silnik-skrzynia i wprawia w delirium cały silnik i bude auta , stawiam 90% na koło dwumasowe , ale pewności nie ma , chyba pozostaje jeździc aż efekty bedą bardziej widoczne i odczuwalne ze wskazaniem na te nieszczesne sprzęgło.Sztomel pisze:od czasu jak przyszły niskie temperatury to po odpaleniu silnika napinacz grzechocze mi drży jak szalony przez regularne 2 minuty a potem samoczynnie ustaje wibrować i grzechotać,
[ Dodano: Czw Gru 20, 2007 10:07 ]
Jak wymienisz napisz jak tam efekty i odczucia93003 pisze:nie jeszcze nie zakladalem. czekam bo na dniach ma przyjsc paczka
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Witam. Może nie bardzo się znam na mechanice, ale kiedy moje TDI rzęziło na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu wszystko cichło wszyscy mi mówili że to napinacz paska (ta sprężyna przy alternatorze) a to było jak się okazało pompa wody, który wprawiała w dragania i wibracje całe auto. Najpierw mniej ale potem coraz bardziej i bardziej. Po wymianie jak ręką odjął:)
Cześć, mam pytanie co do mojego wolfa mk4 w TDi. Silnik u mnie pracuje bardzo przyzwoicie, ale kiedy włącze klime, coś zaczyna klekotać. Bardzo mnie to denerwuje, bo chciałbym to wyeliminować, wiem że hałas dochodzi od paska napędzającego alternator. Do końca nie poznałem się jeszcze z budową tego napędu, nie wiem czy to rolka czy może napinacz?? Pomóżcie prosze.
Martino
Kiedy włączam światła, to raczej nic się nie dzieje, ale masz racje że to tłumik drgań może być przyczyną. Włączam klime elektro magnes pompy załącza się i stawia opór. Jeżeli to tłumik drgań, będe musiał go wymienić. Wielkie dzięki Szatanek za odpowiedź Odpisze kiedy uda mi się coś zlokalizować. Dzięki
Martino
Witam ,podepnę się również jeśli można
Otóż ,od niedawna jestem posiadaczem IBIZY z silnikiem TDI 1.9 o mocy 110 kucyków ,co zauważyłem:
Od momentu kupna wszystko wydawało się ok ,standardowo postanowiłem wymienić rozrząd wraz z pompa wody , olej + filtr oleju ,paliwa i powietrza.
Co zauważyłem... od tamtego momentu wydaje się jakby brakować mu mocy ,spaliny jakoś dziwnie śmierdzą i na biegu jałowym ukazuje się cyklicznie dźwięk jakby coś tarło/chrobotało i zrywa w tym momencie silnikiem wraz z pojawiającym się dźwiękiem.Dodam ze te szarpanie występuje raczej przy zimnym silniku i poprzedza to głos jakby wentylatora ,myślałem ze może wiatrak z chłodnicy ,jednak nic tam sie nie kreci (nie znam sie wiec nie wiem czy to normalne )
na vagu niby wszystko było ok ,teraz już nawet połączyć się nie mogę ,wiec nie bardzo wiem co dalej...
Autko nie kopci na żadne kolorki ,a zalewam go verva z orlenu.
może ktoś miał podobnie?
ps czy jeśli skończy się gaz ,klima będzie kręcić? nawiew dmucha ,jednak bez efektu...
Otóż ,od niedawna jestem posiadaczem IBIZY z silnikiem TDI 1.9 o mocy 110 kucyków ,co zauważyłem:
Od momentu kupna wszystko wydawało się ok ,standardowo postanowiłem wymienić rozrząd wraz z pompa wody , olej + filtr oleju ,paliwa i powietrza.
Co zauważyłem... od tamtego momentu wydaje się jakby brakować mu mocy ,spaliny jakoś dziwnie śmierdzą i na biegu jałowym ukazuje się cyklicznie dźwięk jakby coś tarło/chrobotało i zrywa w tym momencie silnikiem wraz z pojawiającym się dźwiękiem.Dodam ze te szarpanie występuje raczej przy zimnym silniku i poprzedza to głos jakby wentylatora ,myślałem ze może wiatrak z chłodnicy ,jednak nic tam sie nie kreci (nie znam sie wiec nie wiem czy to normalne )
na vagu niby wszystko było ok ,teraz już nawet połączyć się nie mogę ,wiec nie bardzo wiem co dalej...
Autko nie kopci na żadne kolorki ,a zalewam go verva z orlenu.
może ktoś miał podobnie?
ps czy jeśli skończy się gaz ,klima będzie kręcić? nawiew dmucha ,jednak bez efektu...
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 21:13 przez hudy85, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 113 gości