Mam problem z ogrzewaniem i z manetkami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gwidon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 19, 2007 11:07
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: Gwidon » śr gru 19, 2007 13:21

robertrog, powiedz mi, czy jeśli to problem nagrzewnicy, to jak ją oczyścić, jeśli się da, czy muszę ją wymienić?



szymekmk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr lut 22, 2006 00:07
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: szymekmk2 » śr gru 19, 2007 13:23

dzieki guti


Szymek

Sly108
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt gru 20, 2005 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Sly108 » śr gru 19, 2007 13:31

Możesz spróbować tak jak ja zrobiłem w swoim poprzednim aucie. Wyciągłem nagrzewnice i wlałem w nią gorącą wodę z odkamieniaczem do czajników. Postało to tak z godzinke wylałem to z nagrzewnicy wypłukałem i założyłem do auta. U mnie wtedy to pomogło i grzanie sie znacznie poprawiło.



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » śr gru 19, 2007 14:17

guti pisze:
robertrog pisze:Możesz dokupić go osobno ,musisz tylko powiedzieć sprzedawcy czy samochód z klimą czy bez,tanie to nie jest bo od 55 do 80 zł kosztuje.Dla pewności niech ci elektryk jeszcze sprawdzi czy na pewno to
pierwsze slysze o takiej kwocie.


mnie nie dzialalo na 1, 2 biegu , wiec wymienilem tylko to http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Diode-photo.JPG ( druga od góry jest bardzo podobna , nie moglem znalezc takiej samejo bo mnie czas goni:) )
wymiana , bo jest tylko jedna tam rpzy dmuchawie , wiec na pewno sie ja znajdzie. Wazne zeby dobrze wlutowac i po klopocie. A cena tak jak mowilem 80 gr :P
Miałem na myśli element ze zdjęcia Obrazek

co do nagrzewnicy ,żeby ją dobrze przepłukać trzeba by ją wymontować ,a jak już ją masz wyjętą ,to lepiej nową włożyć ,w tej chwili koszt nagrzewnicy to 30-50 zł , a z tym opornikiem to nie wiem czy tak się uda to naprawić chyba że o czymś innym rozmawiamy



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » śr gru 19, 2007 14:56

Witam. Co do braku 1 i 2 biegu - ten element do wymiany to nie jest ani dioda ani opornik lecz bezpiecznik termiczny najlepiej na 184°C i 8A (względnie 10 A). Koszt ok. 1,50 zł. Należy tylko uważać by go nie przegrzać przy wlutowywaniu
pozdrawiam



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 19, 2007 14:57

robertrog, wlasnie na tym zdjeciu to jest widoczna ta dioda, ktora nawala:) nie trzeba kupowac calego elementu , tylko ta drobnostke :) Dioda to jest najslabszy element tego calego ustrojstwa.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » śr gru 19, 2007 14:59

guti pisze:robertrog, wlasnie na tym zdjeciu to jest widoczna ta dioda, ktora nawala:) nie trzeba kupowac calego elementu , tylko ta drobnostke :) Dioda to jest najslabszy element tego calego ustrojstwa.
masz na myśli taki cylindryczny element podobny do opornika ,jeśli to to ,dzięki za informacje,nie wiedziałem że wystarczy to wymienić :kufel:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 19, 2007 15:01

tak dla wyjasnienia to to jest ta *#cenzura#* zaznaczona w kółeczko,moze i to sie nazywa to bezpiecznik teremiczny, ale jak poszedlem do sklepu to powiedzialem diode na 12V , wlutowalem (na dwa razy bo pomylimem biegunowosc) i dziala juz pół roku.

Obrazek


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » śr gru 19, 2007 15:01

AndrzejYankes pisze:Witam. Co do braku 1 i 2 biegu - ten element do wymiany to nie jest ani dioda ani opornik lecz bezpiecznik termiczny najlepiej na 184°C i 8A (względnie 10 A). Koszt ok. 1,50 zł. Należy tylko uważać by go nie przegrzać przy wlutowywaniu
pozdrawiam
w którym miejscu się znajduje ten bezpiecznik ,czy na zdjęciu w moim poście wyżej widać go



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 19, 2007 15:02

eee czemu mi wykropkowało słowo p i e r d o l a , przeciez to nie jest wulgaryzm


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » śr gru 19, 2007 15:10

Pewnie, że Ci działa - bo i bezpiecznik i dioda wlutowana w odpowiednim kierunku przewodzą prąd. Ten element właśnie mostkuje 2 punkty w opornicy wentylatora dmuchawy. Niektórzy wlutowują tam grubszy kawałek drutu i też działa. Tylko, że wtedy może spalić się silnik dmuchawy a może i samochód. Każdy naprawia tak jak uważa :)

Tak. Bezpiecznik to jest ten element zaznaczony czerwonym kolorem
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 15:11 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 19, 2007 15:15

AndrzejYankes, no mam nadzieje ze szybciej diode szlag trafi jak drut :D jak mi sie zachce to wymienie na taki jak PB przykazał, poki co dziala :D ale to i tak lepsze jak wymiana calej opornicy za kilkadziesiat załotych :P


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » śr gru 19, 2007 15:22

AndrzejYankes pisze: Każdy naprawia tak jak uważa
Ale co powiedzmy uważasz za najbezpieczniejszy sposób naprawy?żeby nie spalić dmuchawy lub co gorsze samochodu jak zaczęłoby się coś topić



Awatar użytkownika
AndrzejYankes
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
Kontakt:

Post autor: AndrzejYankes » śr gru 19, 2007 15:22

Zgadza się, prędzej walnie dioda. Gdy kupiłem swojego Mk2 to właśnie zamiast bezpiecznika termicznego była wstawiona dioda, która i tak była już padnięta. Więc ktos genialny wymyślił wstawienie szeregowo z 3 biegiem włącznika dmuchawy od Poloneza (w sumie jest to rezystor obrotowy). kilka miesięcy temu zrobiłem to tak jak powinno być :)

Ja radzę tak jak napisałem wyżej kupno bezpiecznika termicznego na 184°C i 8A (może być 10 A)
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 15:27 przez AndrzejYankes, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 541 gości