[mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo

Moderator: G0 Karcio

Zablokowany
Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

[mk1] GTI Pirelli G60 by nezzo

Post autor: nezzo » śr gru 19, 2007 00:20

Obrazek

MODEL: Golf mk1 GTI Pirelli
SILNIK: PG
MOC: 160KM+
MODY POD MASKA:
-remont silnika (evolution)
-zmiana oprogramowania (evolution)
-modyfikacja kompresora RS
-kolko 74mm
-dolot ze stali kwasoodpornej laczony rurami samco 60mm
-brak tlumika drgan za kompresorem
-IC wziete z silnika 2.5TD
-doladowanie 1.3BAR @ 5.5krpm
-wtryski 280cc
-powietrzna chlodnica oleju (swap z DX)
-stozkowy filtr powietrza (z braku miejsca)
ZAWIESZENIE: orginalne zawieszenie z GTI (-40/-40) na amorach gazowych, dwa stabilizatory, spinka i rozporka z przodu
UKLAD HAMULCOWY: przod tarcze wentylowane 239mm, tyl bembny
KOLA: Ronal Pirelli 14'' @ 185/55R14
NADWOZIE:
-zupelny kompleksowy remont karoseri
-wzmocnienie elementow konstrukcyjnych (progi, kielichy przod i tyl)
-przywrocenie do stanu "fabrycznego"
odstajace od serii:
-brak wycieraczki i zamka na tylnej klapie
-grill na 2 lampy
-zupelny brak znaczkow oprocz oprocz grilla
-brak paskow na drzwiach i blotnikach
-usunieta listwa ozdobna z progu
WNETRZE: seria
AUDIO: brak

PLANY:
na zime:
-spinka, rozporki
-zmniejszenie doladowania do 1.0BAR (seryjne kolko)
na lato:
-zmiana skrzyni z 02A na 02J (wybierak linkowy, moze wysprzeglnik hydro)
-zmiana sprzegla z 210mm na 228mm
na jesien:
-zmiana kol na 15"
-zmiana ukladu hamulcowego na ten z corrado g60
na kolejna zima:
-zwiekszenie doladowania do 1.3BAR (powrot na 74mm)
-wtryski 350cc
-pompa ktora wydoli przy wtryskach 350cc
-strojenie

na dalsza przyszlosc: zobaczymy co wyniknie z zaplanowanych modow

Historia zaczela sie od zakupu golfa, w momencie zakupu nie wygladal obiecujaco

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto zaraz po zakupie nie mialo przegladu, bylo w oplakanym stanie ale na chodzie. Pierwsze pod lupe poszly hamulce i uklad jezdny. Wymiana obejmowala wahacze, gumy, sworznie, mocowania stabilizatora, maglownice, drazki, koncowki drazkow, tarcze, klocki i lozyska. Z tylu tak samo jak z przodu zagoscily cale nowe. Jako ze kazda opona po zakupie byla inna a czesc blach doslownie odpadala, wymienilem to co z daleka grozilo smiercia lub trwalym kalectwem. Po 3 tyg. w garazu auto przeszlo pomyslnie przeglad o wlasnych silach

Mimo ze z mechanicznego punktu widzenia wszystko bylo w porzadku to stan blach mocno razil, przedni pas byl pekniety w pol, wszystko bylo pordzewiale albo powywijane i pordzewiale:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dlatego tez auto rozebralem do golej blachy i zawiozlem do blacharza. Do wymiany zakwalifokowaly sie nastepujace elementy: pas przedni, podszybie, maska, blotniki, drzwi, reperatury nadkoli tyl, pas tylny, klapa, podloga bagaznika, podloka kierowcy, podloga pasazera, progi zewnetrzne, progi wewnetrzne coooo

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Bo wymianie 3/4 blach w samochodzie auto pojechalo na lakiernie.

Szpachlowanko:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Malowanko:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jako ze (nie) mam C+E wzialem passata i pojechalem w srodku zimy po odbior auta ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i po blisko 4-cio miesiecznym oczekiwaniu w koncu mozna bylo zabrac sie za skladanie, najpierw motur :P

Obrazek

Transplantacja serca, transprantolodzy przy pracy ;)

Obrazek

Stare wygluszenia poszly na smietnik, w ich miejsce zawitala pianka polimerowa, rownie skuteczna ale o wiele lżejsza

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Najtrudniejsza rzecz przy skladaniu, naciaganie podsufitki, w koncu udalo sie

Obrazek
Obrazek

Skladanie wnetrza:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I w koncu po 3 tyg. sleczenia po pracy w robocie ożyło, nic nie spasowane, zero geometrii, najwazniejsze jest to ze po tak dlugim przestoju odpalil od pierwszego kopa :ok:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wlasnie zauwazylem ze nawet wycieraczek nie bylo, a jak widac na zdjeciach tej nocy padalo coooo

Oczywiscie naturalnym terytorium GTI jest tor, wiec pierwsze sensowne testy wykonane wczesnej wiosny, jeszcze na zimowkach.

Obrazek

Wnioski z zawodow byly jednoznaczne, 165 to nie jest odpowiednia szerokosc ;) Jak na pirelke przystalo wielkiego wyboru felg nie bylo. A zatem niech stana sie koła!

Obrazek

Niech stana sie nakładki na słupki:

Obrazek

Oraz dodatkowe wskazniki:

Obrazek

Kolejny test na torze:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I okazalo sie ze tym razem nie zabraklo przyczepnosci a mocy, wiec zeby nie rezygnowac z najwiekszej zalety mk1, wagi, jako nowa jednostka napedowa zostal wybrany silnik PG. Dawca: Corrado G60

Obrazek

Corrado urzeklo mnie na tyle ze golf na rok poszedl w odstawke a ja smigalem sobie parchem, badz co badz nalezalo powrocic do pierwotnego pomyslu tak wiec wykonalismy kolena transplantacje

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ciasno bylo ale wlazlo

Obrazek

Tadam, silnik przelozony, najtrudniejsze co prawda zajelo najkrocej (bo tylko 2 dni) elektryka i dolot. Efekt koncowy jest taki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obecnie pod maska mieszka PG z G60 lekko zmodyfikowany. Poki co zakres modyfikacji byl bardzo niewielki, z samych fotek widac dolot z kwasowki 60mm, IC z 2.5TD, jak ktos ma sufmiarke w oczach to tez widac kolko kompresora 74mm. To czego nie widac to rozwiert kompresora, brak tlumika drgan na wyjsciu z kompresora, sotfware do digi by evolution. Silnik przenosi kuce na asfalt za pomoca standardowego sprzegla 210mm oraz skrzyni z mk1 (7A). Wnetrze pozostalo bez jakichkolwiek zmian.

W planach na pierwszy kwartał nastepnego roku jest przebudowa ukladu hamulcowego, niestety wentylowane 239-tki nie daja rady i zagoszcza wieksze hamulce. Poki nie znajde kolek pirelli z mk2 (15') na razie beda to hamulce z mk2 16V (256mm). Docelowe to 280mm.

Dalsze plany to przerobka sprzegla, niestety ale przy takiej ilosci koni trzeba mocno uwazac, zbyt pozne zasprzeglenie przy ostrej jezdzie i sprzeglo leci, tutaj jeszcze nie mam koncepcji co i jak.

Dla posiadaczy PG z G60, ciekawostką jest ze po przerobieniu dolotu cisnienie doladowania wzroslo z 0.9 do 1.3 (przy 5.5krpm). W trosce o stan silnika poki co wstawie na dniach standardowe kolko na ktorym podejzewam bedzie mniejszy boost, docelowo zagoszcza wtryski 350cc i mocniejsza (kolejna) pompa paliwa.
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 19:21 przez nezzo, łącznie zmieniany 11 razy.



chmuraIV
Forum Master
Forum Master
Posty: 1173
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:37
Lokalizacja: Elbląg / Gdańsk
Kontakt:

Post autor: chmuraIV » śr gru 19, 2007 00:32

fajny opis... super sie czytalo historie golfika... przede wszystkim respect dla Ciebie za wlozona prace nad nim... wyglada naprawde elegancko...jestem naprawde pod wrazeniem.
Pozdro


SPRZEDAM NOWE SPREZYNY EIBACH PRO KIT DO GOLFA MK4 (SILNIK 1,4 i 1.6) ---> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=959499498

Sprzedam dywniki welurowe czarne ORI VW ze stoperami -> info PW

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » śr gru 19, 2007 00:32

pieknie :) szkoda ze corrado poszlo na zyletki :(


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr gru 19, 2007 00:34

nie poszlo na zyletki, jedzie jako podstawa odbudowy innego corrado.



Awatar użytkownika
wajda1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw maja 03, 2007 20:45
Lokalizacja: Stargard Szczecinski-Morzyczyn
Kontakt:

Post autor: wajda1 » śr gru 19, 2007 01:03

ooo prosze,nawet nie mialem pojecia ze u nas taki projekt jest :grin: super autko,szczegolnie braa za wytrwalosc i za czas poswiecony golfikowi :bigok:


[url=http://imageshack.us][img]http://img217.imageshack.us/img217/1164/95ad095b5ec71a8apa6.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ZolW
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn lip 18, 2005 22:57
Lokalizacja: pierwoszyno k/ gdyni :D
Kontakt:

Post autor: ZolW » śr gru 19, 2007 01:09

Super auto powodzenia w dalszych modach :D Pozdro


[img]http://img23.imageshack.us/img23/9997/zolwpohc1.jpg[/img]
[img]http://img.userbars.pl/65/12924.png[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2173001#2173001 maine auto <mały update :D

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr gru 19, 2007 01:24

napisalem juz podanie o przeniesienie do projektow :chytry:



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr gru 19, 2007 02:18

nezzo pisze:nie poszlo na zyletki, jedzie jako podstawa odbudowy innego corrado.
i na odbudowe mojego golfa (dzieki za fotele)

jestem pod wrazeniem plus za kolor (zielone sa szybsze :grin: ) i silnik chcialbym doswiadczyc g60 w mk1 musi prostowac kregoslup :green_fuck: wielki szacun za wklad pracy i kasiorki


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » śr gru 19, 2007 02:24

zajac pisze:
nezzo pisze:nie poszlo na zyletki, jedzie jako podstawa odbudowy innego corrado.
i na odbudowe mojego golfa (dzieki za fotele)

jestem pod wrazeniem plus za kolor (zielone sa szybsze :grin: ) i silnik chcialbym doswiadczyc g60 w mk1 musi prostowac kregoslup :green_fuck: wielki szacun za wklad pracy i kasiorki
Jak ja sie martwilem czy te fotele w calosci doleca to nie masz pojecia. I to fakt, zielone sa szybsze :) a prostuje kregoslup niezle :chytry: i juz sie nie jeden wlasciciel Bayerische Motoren Werke przejechal. :grin:



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr gru 19, 2007 03:12

nezzo pisze:Jak ja sie martwilem czy te fotele w calosci doleca to nie masz pojecia
w takim opakowaniu to nie mialy prawa nie dojechac cale z godzine otwieralem poczke :grin:
a fotele pierwsza klasa
chetnie bym przytulil taki silnik do siebie zeby zobaczyc te bezcenne miny kierownikow beemek


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
Daros_P
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: śr lis 29, 2006 17:12
Lokalizacja: Rabka
Kontakt:

Post autor: Daros_P » śr gru 19, 2007 04:04

kozak z właściciela , w cholerke pracy ale wszystko zrobione dokładnie bez jakiejkolwiek fuszerki a o to w tym wszystkim chodzi jeszcze raz wielki szacun za nakład pracy i wybranie VW.


[img]http://img501.imageshack.us/img501/5331/vwban2jq9.jpg[/img]

zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » śr gru 19, 2007 08:04

projekcik superos, miło jest patrzeć jak ktoś odbudowuje legendę i robi to z głową :smoke:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » śr gru 19, 2007 09:35

Masakra ... brawo za wytrwałość i wkład pracy ... auto super ... silniczek zarąbisty :satan: , mam nadzieje że kiedyś na jakimś spocie na żywo zobaczę :food: :food:


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Zablokowany

Wróć do „Zakończone projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości