Wymiana regulatora napiecia w alternatorze

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Wymiana regulatora napiecia w alternatorze

Post autor: golfik88 » sob gru 15, 2007 17:14

siemano, czy da sie wymienic regulator napiecia w alternatorze w mk II bez odkrecania go od silnika?? I prosilbym jak ktos ma schemat alternatora rozebranego, ten z ksiazki. Wielkie dzieki.
Pzdr

[ Dodano: 15 Gru 2007 16:15 ]
i bez rozbierania alternatora
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 11:17 przez golfik88, łącznie zmieniany 1 raz.



jarekwolijn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn cze 04, 2007 01:29
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: jarekwolijn » sob gru 15, 2007 23:26

Jasne ze sie da tylko trzeba pokombinować, chyba będziesz musiał poluzować ta śrubę od napinacza. Regulator jest przykręcony 2 śrubkami, jak go wymniesz to wyjdzie razem z szczotko-trzymaczem.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz gru 16, 2007 00:21

Da się. Nic nie trzeba luzować. Obok kabla który idzie do aku jest reg. napięcia. Biały plastyk z czarnym kółkiem, mocowany dwoma śrubkami.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz gru 16, 2007 01:06

golfik88, w silnikach 1,6 i 1.8 nic nie trzeba luzowac, dostep jest bardzo ladny.

Schemat:dol:
Obrazek



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » ndz gru 16, 2007 01:25

w zadnym MK2 nie trzeba nic ruszac , luzowac i co kto chce roic z altkiem...wykrecasz 2 sruby od regulatora wkladasz nowy i po sprawie....15min roboty :bigok:



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » ndz gru 16, 2007 07:54

w alternatorze Boscha można wymieńić bez wyjmowania altka ,ale u ojca w 1.3 (motorola) musiałem już go wyjmować



Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » ndz gru 16, 2007 21:51

tylko problem w tym ze ja mam alternator nie BOSHA tylko ten na V (Vilano czy jakos tak )

[ Dodano: 16 Gru 2007 20:57 ]
alternator valeo :p



robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » ndz gru 16, 2007 22:56

Valeo ,Motorola to to samo ,dlatego musisz go wymontować żeby wymienić regulator



Awatar użytkownika
golfik88
...
...
Posty: 714
Rejestracja: pt maja 18, 2007 14:48
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: golfik88 » wt gru 18, 2007 20:41

czy w tym valeo jest taki sam regulator jak w bosh??????????????



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 18, 2007 21:09

nie taki sam , całkiem inny , to paskudny altek do roboty

[ Dodano: 18 Gru 2007 20:10 ]
mi jak sie skonczą szczotki następnym razem to go wywale do śmietnika i kupie Bosha



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 18, 2007 21:11

robertrog pisze:Valeo ,Motorola to to samo ,dlatego musisz go wymontować żeby wymienić regulator
Bzdura :bajer:
Ja mam Valeo i ostatnio wymieniałem regulator.Nic nie trzeba wyciągać,jedyne utrudnienie jest takie że dolną śrubę od regulatora trzeba "macać" bo od góry jej nie widać.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 18, 2007 21:14

mi jak sie skonczą szczotki następnym razem to go wywale do śmietnika i kupie Bosha

[ Dodano: 18 Gru 2007 20:21 ]
Obrazek tu masz Valleo

[ Dodano: 18 Gru 2007 20:24 ]
bongo pisze:
robertrog pisze:Valeo ,Motorola to to samo ,dlatego musisz go wymontować żeby wymienić regulator
Bzdura :bajer:
Ja mam Valeo i ostatnio wymieniałem regulator.Nic nie trzeba wyciągać,jedyne utrudnienie jest takie że dolną śrubę od regulatora trzeba "macać" bo od góry jej nie widać.
wszystko zależy jak jest umocowany w aucie , czasem jest bardzo trudny dostęp żeby zdjąc plastikową maskownice



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 18, 2007 21:33

miś fazi, to co pokazałeś na zdjęciu to raczej nie jest Valeo.W Valeo nie ma osłony,jest cały regulator :bajer:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt gru 18, 2007 21:36

jest na pewno osłona , chyba że Ty masz jakiś inny typ , u żabojadów to normalne , auto z jednego rocznika ma pięc typów klocków hamulcowych :blush:

[ Dodano: 18 Gru 2007 20:38 ]
jutro machne fotke mojego



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 219 gości