Problem z brakiem mocy powyżej 125 km/h
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z brakiem mocy powyżej 125 km/h
Witam.
Zaznaczam iż, zanim zdecydowałem się napisać ten post na formu to najpierw przeczytałem wszystkie podobne znalezione na tym forum
Mam następujący problem, w moim VW golf MK3 TDI 90 KM, przy rozbujaniu auta do około 125/130 km/h zauważam brak mocy do dalszego rozpędzenia auta. Z tego co wiem to auto wpada w tryb serwisowy i nie jest w stanie więcej pojechać.
Po podłączeniu na komputer, wywalany jest "błąd" turbiny. Zaprzyjaźniony elektromechanik u którego byłem, nie stwierdził żadnej usterki elektrycznej w obwodach, uszkodzenia przepływomierza czy zawieszenia jakiejś tam cewki, bliżej mi nieznanej, lub zawieszania się którejś z pomp. Twierdzi również że turbina działa poprawnie pomimo wywalanego błędu. Turbina była również sprawdzana od dołu samochodu po wjechaniu na kanał, konkretnie był sprawdzany jakiś podciśnieniowy regulator który tam mógł się zacinać, ale niestety to nie to. Turbina niestety nie była cała wyjmowana i sprawdzana. Czy jeżeli musiałbym ją całą wykręcać to ktoś mi może powiedzieć co tam w niej w środku mogło się zepsuć/zaciąć?
Co to może być jeszcze innego nie tak. Proszę o pomoc/dobrą radę
DM
Zaznaczam iż, zanim zdecydowałem się napisać ten post na formu to najpierw przeczytałem wszystkie podobne znalezione na tym forum
Mam następujący problem, w moim VW golf MK3 TDI 90 KM, przy rozbujaniu auta do około 125/130 km/h zauważam brak mocy do dalszego rozpędzenia auta. Z tego co wiem to auto wpada w tryb serwisowy i nie jest w stanie więcej pojechać.
Po podłączeniu na komputer, wywalany jest "błąd" turbiny. Zaprzyjaźniony elektromechanik u którego byłem, nie stwierdził żadnej usterki elektrycznej w obwodach, uszkodzenia przepływomierza czy zawieszenia jakiejś tam cewki, bliżej mi nieznanej, lub zawieszania się którejś z pomp. Twierdzi również że turbina działa poprawnie pomimo wywalanego błędu. Turbina była również sprawdzana od dołu samochodu po wjechaniu na kanał, konkretnie był sprawdzany jakiś podciśnieniowy regulator który tam mógł się zacinać, ale niestety to nie to. Turbina niestety nie była cała wyjmowana i sprawdzana. Czy jeżeli musiałbym ją całą wykręcać to ktoś mi może powiedzieć co tam w niej w środku mogło się zepsuć/zaciąć?
Co to może być jeszcze innego nie tak. Proszę o pomoc/dobrą radę
DM
Wujek dobra rada radzi :
1sza dobra rada zmien mechanika
2ga dobra rada zrob logi dynamiczne (bedzie wiadomo czy ma za malo czy za duzo cisnienia)
3cia dobra rada w zaleznosci od wyniku pkt 2 sprawdzisz :
zaworek n75, wezyki od tego zaworka, map sensor - gdy cisnienie bedzie za duze
przypchany katalizator, przeplywomierz, szczelnosc dolotu - gdy cisnienie bedzie za male
1sza dobra rada zmien mechanika
2ga dobra rada zrob logi dynamiczne (bedzie wiadomo czy ma za malo czy za duzo cisnienia)
3cia dobra rada w zaleznosci od wyniku pkt 2 sprawdzisz :
zaworek n75, wezyki od tego zaworka, map sensor - gdy cisnienie bedzie za duze
przypchany katalizator, przeplywomierz, szczelnosc dolotu - gdy cisnienie bedzie za male
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
N75 było sprawdzane (wymieniane na inne) wraz z wężykami,
z tego co mówił owy mechanik, to ciśnienie zapodawane jest za duże i momencie kulminacyjnym następuje blokada/odcięcie mocy. Więc może to ten map sensor hm.. a czy awarię tego map sensor'a da radę wykryć podczas diagnostyki na komputerze? no i jeszcze pozostaje kwestia z katalizatorem.
Dzięki za podpowiedź
z tego co mówił owy mechanik, to ciśnienie zapodawane jest za duże i momencie kulminacyjnym następuje blokada/odcięcie mocy. Więc może to ten map sensor hm.. a czy awarię tego map sensor'a da radę wykryć podczas diagnostyki na komputerze? no i jeszcze pozostaje kwestia z katalizatorem.
Dzięki za podpowiedź
WITAM WSZYSTKICH, PODOBNY PROBLEM
Posiadam passata tdi 96rok 110 ps, problem jest taki ze powyzej 3200obrotow auto niejedzie dynamicznie -muli sie. podlaczylem dzisiaj VAG jakis prosty OBD2, bledow niema ale pojezdzilem troszke na podpietym kompie i - np 3 bieg okolo4000 obrotow w rubryce zakaldana masa powietrza pokazuje 8000 a akyualna jest 4000 - czy to przeplywomierz? moze jeszcze cos sprawdze programem zeby bylo jasniej.?niestety program nie chcial sie polaczyc z pompa wtryskowa. wczesniej wymienilem czujnik temp paliwa w pompie bo pokazywal - 22 stopnie
-
- Mały gagatek
- Posty: 135
- Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Kontakt:
110km=AFN?
AFN= orginalna turbinka VNT 15 czyli są kierownice spalinprusax pisze:jak pokazuje ci za małą masę powietrza to pewnie przepływka, a w 1-zecie nie ma chyba sztangi bo nie ma kierownicy spalin??
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
jest i sztanga i gruszkaprusax pisze:jak pokazuje ci za małą masę powietrza to pewnie przepływka, a w 1-zecie nie ma chyba sztangi bo nie ma kierownicy spalin??
to e nie jest to VNT nie ma znaczenia
w 1Z sztanga otwiera klapke upustowa
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 81 gości