cowboy pisze:exec pisze:minus taki ze uzyteczny zakres obrotow to 1500-2000 obrotow
trzeba wtedy zmienić bieg i znowu sie ma uzyteczny zakres
No wlasnie: TRZEBA zmienic bieg. I przez ta sekunde kiedy zmieniasz bieg i wsprzeglasz samochod(tracac w tym czasie przyspieszenie) ten ktory nie musi zmienic przyspiesza dalej.
exec pisze:ma dwa razy szerszy zakres obrotow
moze nie tyle szerszy co w wyższym zakresie np 4500 - 6500 [/quote]
Moze benzynki 16v tak. Ja mam max moment przy 2400 a auto jedzie najlepiej miedzy 3000 a 6000.
cowboy pisze:
trzeba tak jeździć aby wykorzytsać potenacjał auta, jeśli 2 auta mają taką samą moc, to przeważnie wygra TDI które ma większy moment w stosunku do benzyny N/A
A co Ty sie tak tego momentu czepiles? Diesel o tej samej mocy nie doladowany tez ma wyzszy moment od benzyny a mimo to jest wolniejszy. TDI wygra to prawda bo jest doladowane i ma szerszy plaski zakres max momentu.
cowboy pisze:
jeśli się spotkają TDI i Turbo benzyna o tej samej mocy to moze być róznie
Raczej ze wskazaniem na benzyne. Bo doladowana benzyna ma szerszy od doladowanego diesla max moment obrotowy np w golfie 4 gti to jest 3000 obrotow gdzie mamy max moment a jak sie skonczy max moment to za tysiac obrotow mamy max moc
To porownam teraz turbo benzynki do turbo dieselkow
golf4 gti ma 8.5 do setki a golf4 tdi 150km ma 8.6
golf5 140km 8.8 do setki golf5 tdi 140km 9.3 do setki
golf5 170km 7.7 do setki golf5 tdi 170km 8.2 do setki
leon
160km 8.0 do setki leon tdi
170km 8.2 do setki
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]