Jetta II centralny zamek przerobic na pilot
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- DropyDrop
- Ma gadane
- Posty: 198
- Rejestracja: wt lut 06, 2007 10:48
- Lokalizacja: Łomianki Czytaj wstecz aw-W
- Kontakt:
No to zle panowie napisliscie wszyscy. Rozkminilem sam wszytsko dzisiaj i o to moje wnioski.
Orginalna pneumatyczna centralka z mk2 jest sterowana plusem , czyli w kostce znajduja sie trzy przewody a na srodkowym znjduje sie caly czas plus ktory w zaleznosci od funkcji (otwieranie,zamykanie) jest podawany na jeden z zewnetrznych pinow w kostce drzwi kierowcy. Ntomiast cetralka elektrczyna , silownik master jest sterwany zmienna masa a nie plusem jak w pneumatyce. Wiec trzeba zastosowac przekazniki aby sygnal masy idacy z silownika do kompresora zamienic na plusowy. TRzeba zastosowac przekaznik uniwerslany samochodowy. NIebieksi i zielony dajemy do alarmu. Czarny podajemy na stala mase np. karoserie a bialy i brazowy dajemi na przekazniki. JEzlei przykladowo nastepuje zamkniecie drzwi to c silownika elktrycnzego wychodzi masa np bialmy przewodem ktora idze na przekaznik kotry to tudziez zamienia go na sygnal plusowy ktory idzie do kompresora a ten tloczy powietrze i zamyka drzwi.
Niestety ten przypadek ktory opisaliscie dziala owsze ale pod warunkiem ze w mk2 jest centralka pneumatyczna o zmiennej masie , cyzli kompresor jest sterowany masa a niestety w vw mk2 sterowany jest plusem.
Pozdrawiam
Orginalna pneumatyczna centralka z mk2 jest sterowana plusem , czyli w kostce znajduja sie trzy przewody a na srodkowym znjduje sie caly czas plus ktory w zaleznosci od funkcji (otwieranie,zamykanie) jest podawany na jeden z zewnetrznych pinow w kostce drzwi kierowcy. Ntomiast cetralka elektrczyna , silownik master jest sterwany zmienna masa a nie plusem jak w pneumatyce. Wiec trzeba zastosowac przekazniki aby sygnal masy idacy z silownika do kompresora zamienic na plusowy. TRzeba zastosowac przekaznik uniwerslany samochodowy. NIebieksi i zielony dajemy do alarmu. Czarny podajemy na stala mase np. karoserie a bialy i brazowy dajemi na przekazniki. JEzlei przykladowo nastepuje zamkniecie drzwi to c silownika elktrycnzego wychodzi masa np bialmy przewodem ktora idze na przekaznik kotry to tudziez zamienia go na sygnal plusowy ktory idzie do kompresora a ten tloczy powietrze i zamyka drzwi.
Niestety ten przypadek ktory opisaliscie dziala owsze ale pod warunkiem ze w mk2 jest centralka pneumatyczna o zmiennej masie , cyzli kompresor jest sterowany masa a niestety w vw mk2 sterowany jest plusem.
Pozdrawiam
. . . zero kierunkowy , jestem Kajtek . . .
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
Pozdrawiam Wszystkich Dobrych Ludzi !
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images23.fotosik.pl/197/a6cf292d9b030d23.jpg[/img][/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
gratuluje inteligencji
Silownik elektryczny typu master jest to silniczek elektryczny na 12 V z przelacznikiem.
Jezeli doprowadzisz do niego 12V na przewod zielony i niebieski to silownik wciagnie lub wypchni dzwignie (zalezy to od poaryzacji).
Przewod czarny bialy i brazowy to przewody od przelacznika. Przewod czarny jest podlaczony do styku kory przelacza sie pomiedzy przewodem bialym i brazowym, np.
silownik wciagniety-przejscie pomiedzy czarnym i brazowym
silownik wypchniety-przejscie pomiedzy czarnym i bialym
Czyli jak widac przewod czarny przelacza sie odpowiednio pomiedzy bialym a brazowym
Jest to przelacznik wiec obojetne jest czy podany bedzie minus (tak jak jest to w elektrycznym zmku centralnym) czy plus (pneumatycznay zamek centralny w naszym przypadku) na czarny przewod silownika elektrycznego.
Ten silownik pneumatyczny ktory masz w drzwiach w swoim samochodzie ma taki sam przelacznik jak ten elektryczny silownik. Wiec podpinajac go tak jak ci napisalem bedzie to dzialalo
Montaz twoich przekaznikow to tylko strata pieniedzy i czasu
[ Dodano: 12 Gru 2007 18:55 ]
Podlaczajac wedlug schematu nr 4 silownik elektryczny a jego pozostale trzy przewody w ten sposob: czarny do srodkowego pinu w kostce od drzwi kierowcy a brazowy i bialy pod zewnetrzne - silownik elektryczny bedzie sterowal pompka pneumatycznego zamka centralnego
Silownik elektryczny typu master jest to silniczek elektryczny na 12 V z przelacznikiem.
Jezeli doprowadzisz do niego 12V na przewod zielony i niebieski to silownik wciagnie lub wypchni dzwignie (zalezy to od poaryzacji).
Przewod czarny bialy i brazowy to przewody od przelacznika. Przewod czarny jest podlaczony do styku kory przelacza sie pomiedzy przewodem bialym i brazowym, np.
silownik wciagniety-przejscie pomiedzy czarnym i brazowym
silownik wypchniety-przejscie pomiedzy czarnym i bialym
Czyli jak widac przewod czarny przelacza sie odpowiednio pomiedzy bialym a brazowym
Jest to przelacznik wiec obojetne jest czy podany bedzie minus (tak jak jest to w elektrycznym zmku centralnym) czy plus (pneumatycznay zamek centralny w naszym przypadku) na czarny przewod silownika elektrycznego.
Ten silownik pneumatyczny ktory masz w drzwiach w swoim samochodzie ma taki sam przelacznik jak ten elektryczny silownik. Wiec podpinajac go tak jak ci napisalem bedzie to dzialalo
Montaz twoich przekaznikow to tylko strata pieniedzy i czasu
[ Dodano: 12 Gru 2007 18:55 ]
Podlaczajac wedlug schematu nr 4 silownik elektryczny a jego pozostale trzy przewody w ten sposob: czarny do srodkowego pinu w kostce od drzwi kierowcy a brazowy i bialy pod zewnetrzne - silownik elektryczny bedzie sterowal pompka pneumatycznego zamka centralnego
Jak narazie połowe juz podłączyłem, tzn siłownik zamontowałem i podłączyłem wg schematu 4, syrena podłączona, kierunki tez, zostało mi podłączyc przekazniki od zapłonu, pompy paliwa no i stacyjki. Jak narazie wszystko dziala ok, tylko troche za głośno chodzi ten el. siłownik w dzwiach, kołatanie jak niewiem co, bez porównania to co było wczesniej, a jeszcze mam pytanko odnośnie tego nadajnika, nakleiłem go na przednią szybe, ale jak go odłącze to tez działa z pilota, więc właściwie po co on jest? wydłuza zasieg ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
pneumatyczny jest bardziej cichy bo jest wolniejszy, sa silowniki elektryczne ze sprzeglem ktore sa bardziej ciche od zwyklych bo nie wystepuje szarpniecie.
To co naklejasz na szybe to nadajnik. Bez niego alarm i tak ci bedzie chodzil. Twoj alarm ma powiadomienie, na tych wyswietlaczach od pilotow pojawiaja sie rozne ikonki w zaleznosci od tego co uruchomilo alarm, o ile pamietam to gdy uruchomi sie alarm to na pilocie wyskoczy odpowiednia ikonka i pilot zacznie wibrowac (nie pamietam czy nie powinien piszczec). Nadajnik dziala do pwenej odleglosci.
Co do linki od recznego to mozna ja wymienic samemu. Problemy wystepuja przy sciaganiu bebna - trzeba przesunac klin od recznego przez otwor sruby od kola w bebnie, problem mozesz tez miec przy dokrecaniu lozyska. Lozysko powinno miec minimalny luz, w przeciwnym razie uszkodzisZ lozysko. Jezeli bedziesz robil samemu to zaopatrz sie w smar bo bedziesz musial wyczyscic lozysko i piaste i wlozyc je na nowy smar.
Na forum jest gdzies fotoporada jak wymienic lozyska z tylu. Jak ja znajdziesz to tam jest wszystko ladnie opisane.
To co naklejasz na szybe to nadajnik. Bez niego alarm i tak ci bedzie chodzil. Twoj alarm ma powiadomienie, na tych wyswietlaczach od pilotow pojawiaja sie rozne ikonki w zaleznosci od tego co uruchomilo alarm, o ile pamietam to gdy uruchomi sie alarm to na pilocie wyskoczy odpowiednia ikonka i pilot zacznie wibrowac (nie pamietam czy nie powinien piszczec). Nadajnik dziala do pwenej odleglosci.
Co do linki od recznego to mozna ja wymienic samemu. Problemy wystepuja przy sciaganiu bebna - trzeba przesunac klin od recznego przez otwor sruby od kola w bebnie, problem mozesz tez miec przy dokrecaniu lozyska. Lozysko powinno miec minimalny luz, w przeciwnym razie uszkodzisZ lozysko. Jezeli bedziesz robil samemu to zaopatrz sie w smar bo bedziesz musial wyczyscic lozysko i piaste i wlozyc je na nowy smar.
Na forum jest gdzies fotoporada jak wymienic lozyska z tylu. Jak ja znajdziesz to tam jest wszystko ladnie opisane.
Juz pawie wszystko podłączyłem tzn alarm
linki od recznego jeszcze nie :p
Troche denerujący jest ten alarm, najgorzej mnie wkurza to ze dzwi sie same zamykają, bedzie problem jak klucze zostawie w samochodzie i sie zamknie (
Fajnie z kluczyka pali
Gdzie podłączyc te kable co idą od tych dwoch przekazników? od zapłonu i pompy paliwa? tzn pod jakie kable podpiac
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
linki od recznego jeszcze nie :p
Troche denerujący jest ten alarm, najgorzej mnie wkurza to ze dzwi sie same zamykają, bedzie problem jak klucze zostawie w samochodzie i sie zamknie (
Fajnie z kluczyka pali
Gdzie podłączyc te kable co idą od tych dwoch przekazników? od zapłonu i pompy paliwa? tzn pod jakie kable podpiac
Z góry bardzo dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony śr gru 19, 2007 23:06 przez kkarols16, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości