[TDI] wyciek oleju ...aua
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI] wyciek oleju ...aua
Witam!
zauważyłem w swoim AHF-ie wyciek oleju przez nakrętkętkę obudowy filtra olejowego, w silniku oleju zawiele nieubyło ale upaćkał soę z zewnątrz i kiepsko to wygląda.
Moje pytanie jest takie: dlaczego cieknie (zasłabo /zamocno dokręcony był ten plasikowy dekielek), jak uniknac tego na przyszłość.
dodam ze u kolegi w 1J była podobna sytuacja, czy to jest jakaś powtarzająca się dolegliwość tych silników???
zauważyłem w swoim AHF-ie wyciek oleju przez nakrętkętkę obudowy filtra olejowego, w silniku oleju zawiele nieubyło ale upaćkał soę z zewnątrz i kiepsko to wygląda.
Moje pytanie jest takie: dlaczego cieknie (zasłabo /zamocno dokręcony był ten plasikowy dekielek), jak uniknac tego na przyszłość.
dodam ze u kolegi w 1J była podobna sytuacja, czy to jest jakaś powtarzająca się dolegliwość tych silników???
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 14:22 przez mrEd, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie wiem czy dobrze cie zrozumialem ale wydaje mi sie ze piszesz o wycieku oleju z podstawki filtra oleju.
Ta czesc przykrecona jest do silnika a na nia nakreca sie filtr. Dobrze zrozumialem??
Pamietam ze po zakupie mojego gofra tak wlasnie bylo olej uciekal wlasnie ta podstawa. Mechanik najpierw staral sie to silikonowac ale nic nie dalo to , wiec przegwintowal otwory i dal troszke wieksze sruby (oryginalne byly za slabe).
Poki co juz 2 lata mam z tym spokoj
Ta czesc przykrecona jest do silnika a na nia nakreca sie filtr. Dobrze zrozumialem??
Pamietam ze po zakupie mojego gofra tak wlasnie bylo olej uciekal wlasnie ta podstawa. Mechanik najpierw staral sie to silikonowac ale nic nie dalo to , wiec przegwintowal otwory i dal troszke wieksze sruby (oryginalne byly za slabe).
Poki co juz 2 lata mam z tym spokoj
niewzupełnie, u mnie jest wkład filtrowy. Wkłada się go w aluminiową obudowę i nakręca plastikowy dekiel, na nim jest oring. I cieknie właśnie przez gwint i ten oring, górą!
Orietuje się ktoś jaka jest prawidłowa wartosc momentu dokrecenia tego dekielka?
Orietuje się ktoś jaka jest prawidłowa wartosc momentu dokrecenia tego dekielka?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 16:29 przez mrEd, łącznie zmieniany 1 raz.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Panowie autorowi o DIESLA
Zasady prawidłowej instalacji:
1. Dokładnie przeczytać informacje w "Katalogu Filtrów Tutela Weber"
oraz w jego ew. aktualizacjach.
2. Oczyścić powierzchnię nośną filtra na kadłubie silnika.
Jeśli to możliwe sprawdzić czy gwint łączący nie jest uszkodzony.
3. Naoliwić uszczelkę.
4. Po dopasowaniu uszczelki do powierzchni nośnej na kadłubie silnika filtr dokręcić ręcznie mocno dociskając przez około 3/4 obrotu.
NO chyba oto chodzi!!!!!!!!!!!!!!!
Zasady prawidłowej instalacji:
1. Dokładnie przeczytać informacje w "Katalogu Filtrów Tutela Weber"
oraz w jego ew. aktualizacjach.
2. Oczyścić powierzchnię nośną filtra na kadłubie silnika.
Jeśli to możliwe sprawdzić czy gwint łączący nie jest uszkodzony.
3. Naoliwić uszczelkę.
4. Po dopasowaniu uszczelki do powierzchni nośnej na kadłubie silnika filtr dokręcić ręcznie mocno dociskając przez około 3/4 obrotu.
NO chyba oto chodzi!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 17:07 przez pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.
pszczyna, ...punkty 1 i 3 wykonany był w 100% ,punkt 4 raczej tez, no moze ciut wiecej lub mniej dokrenciłem. Natomiast przyjzę się szczegułowo gwintowi wg punktu 3 ...i zobaczymy.
narazie dzięki wszystkim.
[ Dodano: 17 Gru 2007 16:10 ]
pszczyna, o idealnie! dzięki wielkie. w dowud uznania punkcik dla pana!
A co to za ksiega z kturej te obrazki.
narazie dzięki wszystkim.
[ Dodano: 17 Gru 2007 16:10 ]
pszczyna, o idealnie! dzięki wielkie. w dowud uznania punkcik dla pana!
A co to za ksiega z kturej te obrazki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 119 gości