Nierównomierne ścieranie się nowych klocków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nierównomierne ścieranie się nowych klocków

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 11:58

Witam :)
Jakieś 1000 km temu wymieniłem w swoim Golfie tarcze i klocki na wszystkich kołach. Do tej pory zauważyłem, że nie wszystkie ścierają się tak jak powinny. W przednim lewym kole od góry tarczy około 5-7 mm jest tak jakby w ogóle nie starte, na prawym przednim kole jest to około 3 mm takiej niestartej przestrzeni, czyli mniej. Na obu tylnych nie zauważyłem żadnych błędów..
Byłem w serwisie gdzie mi to zakładali (Norauto Sosnowiec) i mechanik powiedział, że klocki leżą dobrze i nie powinno tak się dziać i powiedział, że to wszystko się jeszcze dotrze.
Jak Wy to widzicie? Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam

EDIT: Zapomniałbym, klocki są firmy Ferodo, tarcze Brembo.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 11:59 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Nierównomierne ścieranie się nowych klocków

Post autor: Szosownik » pn gru 17, 2007 12:07

rnav_piwi pisze:Witam :)
Jakieś 1000 km temu wymieniłem w swoim Golfie tarcze i klocki na wszystkich kołach. Do tej pory zauważyłem, że nie wszystkie ścierają się tak jak powinny. W przednim lewym kole od góry tarczy około 5-7 mm jest tak jakby w ogóle nie starte, na prawym przednim kole jest to około 3 mm takiej niestartej przestrzeni, czyli mniej. Na obu tylnych nie zauważyłem żadnych błędów..
Byłem w serwisie gdzie mi to zakładali (Norauto Sosnowiec) i mechanik powiedział, że klocki leżą dobrze i nie powinno tak się dziać i powiedział, że to wszystko się jeszcze dotrze.
Jak Wy to widzicie? Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam

EDIT: Zapomniałbym, klocki są firmy Ferodo, tarcze Brembo.
jakby było wszystko dobrze to powinny się zdzierać jednakowo
i niech ten mechanik nie pitoli że to sie dotrze
ja miałem podobną sytuację (klocki Valeo,tarcze oryginał)
rozebrałem i przeczyściłem zaciski, zmieniłem klocki i tarcze i jest dobrze



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 12:22

Dzięki.

Mechanik powiedział jeszcze, że może być wadliwy klocek i żebym pojeździł jeszcze 1000 km i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn gru 17, 2007 13:39

rnav_piwi pisze:Czy faktycznie to wszystko się jeszcze dotrze, czy nie?
zdecydowanie za długo się docieraja do 300km powinno się unormować a tu 1000 i jeszcze 1000 cos ten mechanik to magik jakiś proponuję sprawdzić współosiowość tarczy czy niema bicia ale równiez tak jak szosownik zasugerował i słusznie można przeczyścić cylinderek i prowadzenie klocka (samoregulator )

[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 12:41 ]
i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).
cały komplet chyba 2 strony wymienia się parami !!!!!! a nie po jednym klocku
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 13:43 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 13:48

i jak nadal tak będzie to mi wymienią klocek na nowy (w tym wypadku chyba oba przednie).
cały komplet chyba 2 strony wymienia się parami !!!!!! a nie po jednym klocku
Dlatego napisałem "w tym wypadku oba przednie" ;)

Co do grzebania w hamulcach, sam raczej nic nie zrobię, więc jestem skazany na jakiś serwis. Będę tam jeszcze u nich to porozmawiam,

Wkleję tu za jakiś czas fotki jak to wygląda, i sami ocenicie. (może ja przesadzam...)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 13:49 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » pn gru 17, 2007 14:31

rnav_piwi pisze:Co do grzebania w hamulcach, sam raczej nic nie zrobię, więc jestem skazany na jakiś serwis. Będę tam jeszcze u nich to porozmawiam,

Wkleję tu za jakiś czas fotki jak to wygląda, i sami ocenicie. (może ja przesadzam...)

Pozdrawiam
spróbuj jechać w inne miejsce niż byłeś
moim zdanie nie przesadzasz bo być tak nie powinno
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 14:31 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 15:12

Chodzi o to, że jak mi źle zrobili to mają naprawić, mam na to przecież gwarancję, więc nie bardzo mi się widzi jeździć gdzie indziej i dodatkowo płacić. Będę jeszcze u nich i załatwię to.

A tutaj zdjęcia, jak to wygląda.

Prawy hamulec (w porządku):
Obrazek

Lewy hamulec (widać około 5-7 mm nie do końca przetartej przestrzeni):
Obrazek

Obrazek

Jak to widzicie?



RAFI-R19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 22, 2007 19:21
Lokalizacja: RADLIN

Post autor: RAFI-R19 » pn gru 17, 2007 20:39

jak na 1000km to te tarcze za ciekawie nie wyglondaja,tarcza powinna sie świecic a nie taka matowa tym bardziej ze masz nowe.gdzie kupiles tarcze i klocki.bo slyszalem ze te z allegro to jakis trefny gatunek i tez sa taki tanie.



Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 21:42

Tarcze i klocki kupione w Norauto, nie na żadnym allegro :)
Nie wiem czy powinny się świecić, ja staram się hamować w miarę lekko, bardzo dużo hamuję silnikiem.

Czekam na Wasze rady.. :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 17, 2007 21:53

albo zaciski są zapieczone, albo prowadnice mają zbyt duże luzy lub przeciwnie są zatarte (i dlatego nie ścierają się tarcze od zewnątrz). Trzeba zaciski wyjąć lub na samochodzie (jak kto woli) rozebrać, wyczyścić, jeśli trzeba wymienić zużyte elementy. Nie są to trudne rzeczy. Mechanik cię zbywa. Nowe tarcze z nowymi klockami mają płaskie powierzchnie i ich dotarcie do praktycznie kilka hamowań. Jedź do innego albo bierz się za to sam.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 22:04

Norauto ma w miarę porządny serwis, pojadę do nich i mają mi to zrobić w ramach gwarancji...
Dziękuję za pomoc.

Co do powierzchni tarcz, czy faktycznie po tych 1000 km przy niewielkich naciskach tarcza powinna być już lśniąca? Tarcze są jeszcze jakby kompletnie nie przetarte (na tarczy są takie jakby fabryczne "rowki" co widać na zdjęciach powyżej.
Hamuje się dobrze, hamulce są naprawdę mocne. Po wymianie na nowe przez jakieś 500 km źle się hamowało, nie było tej siły, ale już jest OK (z tego co wyczytałem to normalne, że słabo hamują po wymianie)

I jeszcze pytanie, jak taka tarcza będzie wyglądać za np. 5 tysięcy kilometrów? Czy gdyby nic przy tym nie robić to to miejsce na brzegu w którym jest nieprzetarta przestrzeń w końcu się przetrze?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 17, 2007 22:09

rnav_piwi pisze:w końcu się przetrze?
nie licz na to, po prostu kloczek nie dociska tarczy na obwodzie, pojawi się korozja ktora bedzie wżerała się coraz głębiej i bliżej środka, aż będziesz musiał toczyć tarczę.
I zapewniam cię, (akurat założyłem w moich dwóch autach nowe komplety Brembo plus Ferodo) że dobre hamowanie powinno być znacznie szybciej niż po 500 km. Po prostu: tarcza z jednej strony jest hamowana u Ciebie słabiej jak z drugiej, z powodów jak napisałem wcześniej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
rnav_piwi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 16:47
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rnav_piwi » pn gru 17, 2007 22:12

Ok, dziękuję Pawle. Muszę jutro z tym do nich jechać :grrr:
Swoją drogą, czy na prawej tarczy (zdjęcie powyżej) jest w porządku?? Jest tam od zewnątrz nieprzetarte około 3(?) mm, czy to tak ma być czy też muszą mi to ustawić dobrze?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 22:18 przez rnav_piwi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 17, 2007 22:19

te 3 mm jest ok, klocek nie sięga do brzegu właśnie tyle.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 435 gości