Czy to norma z niskim zawieszeniem ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy to norma z niskim zawieszeniem ?
Witam!
Wcześniej jeździłem passatem b4 kombi, teraz przesiadka na golfa iv - pierwsze odczucia :
- niestety zahaczam przy byle dziurach/pagórkach leśnych - po prostu zawsze czymś o coś obije
Oponki mam R14 175 80, amorki sprawdzałem są OK. Czy to norma, ze golfy mają niższe zawieszenie? Będę wdzięczny za jakieś pomiary od zderzaka do gleby.
Rozumiem, ze zakup 15 calowych felg bedzie bez sensu, gdyż ten profil, który ma teoretycznie i chyba praktycznie odpowiada 15 (w briefie sa albo te 14 albo 15).
Pomóżcie co robić... autem często jeździ się po wertepach,dziurach - strach pomyśleć o zimie...
Pozdrawiam!
Wcześniej jeździłem passatem b4 kombi, teraz przesiadka na golfa iv - pierwsze odczucia :
- niestety zahaczam przy byle dziurach/pagórkach leśnych - po prostu zawsze czymś o coś obije
Oponki mam R14 175 80, amorki sprawdzałem są OK. Czy to norma, ze golfy mają niższe zawieszenie? Będę wdzięczny za jakieś pomiary od zderzaka do gleby.
Rozumiem, ze zakup 15 calowych felg bedzie bez sensu, gdyż ten profil, który ma teoretycznie i chyba praktycznie odpowiada 15 (w briefie sa albo te 14 albo 15).
Pomóżcie co robić... autem często jeździ się po wertepach,dziurach - strach pomyśleć o zimie...
Pozdrawiam!
Tak MK4 jest poprostu niskiem autem... tak mają... ja miałem MK4 włąsnie 1.4 na 14 calach i tez tak było
Co do felg to zmiana felg na większe wiąze sie ze zmianą opona na niższy profil... średnica koła zawsze jest taka sama tak więc jak masz 175/80/R14 to przy wiekszej feldze masz po kolei:
195/65/R15
205/55/R16
obwód koła pozosaje bez zmian.
ALE... koła o większej feldze a niższym profilu spowodują że auto będzie "twardsze" tzn będziesz czuł więcej dziur i pęknięć w jezdni
Jeśli zastosujesz koła o innej średnicy to będzie przekłąmanie w prędkości jazdy a i możesz obcierać o nadkola.
Co do felg to zmiana felg na większe wiąze sie ze zmianą opona na niższy profil... średnica koła zawsze jest taka sama tak więc jak masz 175/80/R14 to przy wiekszej feldze masz po kolei:
195/65/R15
205/55/R16
obwód koła pozosaje bez zmian.
ALE... koła o większej feldze a niższym profilu spowodują że auto będzie "twardsze" tzn będziesz czuł więcej dziur i pęknięć w jezdni
Jeśli zastosujesz koła o innej średnicy to będzie przekłąmanie w prędkości jazdy a i możesz obcierać o nadkola.
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 15:22 przez mgtan, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.
fakt faktem autko jest niskie.. ale bez przesady Swoim Goferkiem śmigam tu i tam i szczerze, narazie moze ze 3 razy przychaczylem gdzies spodem.. ale to tylko o listwe przedniego zderzaka;] Mimo wszystko nawet qmpela przyznaje.. (pracuje w serwisie VW), że bardzo często podjeżdzają do nich Golficzki na lawetach z rozwalonymi miskami olejowymi, wiec mimo wszystko, trzeba uważac
Hmm to zapytam inaczej Jak podjeżdżam do krawężnika np marketu i dojadę za daleko tzn tak zeby zderzak byl nad krawężnikiem - wtedy odjeżdzająć trę dolną częścią zderzaka....enjoy pisze:fakt faktem autko jest niskie.. ale bez przesady Swoim Goferkiem śmigam tu i tam i szczerze, narazie moze ze 3 razy przychaczylem gdzies spodem.. ale to tylko o listwe przedniego zderzaka;] Mimo wszystko nawet qmpela przyznaje.. (pracuje w serwisie VW), że bardzo często podjeżdzają do nich Golficzki na lawetach z rozwalonymi miskami olejowymi, wiec mimo wszystko, trzeba uważac
Tak ma byc ?
Tak niestety jest. Miałem pare takich przypadków, gdy podjechałem za duzo pod kraweznik, a cofajac zostawiłem dokładke zderzaka na asfalcie, dlatego teraz uwazam jak mam parkowac przodem do kraweznika.slonik pisze:Hmm to zapytam inaczej Jak podjeżdżam do krawężnika np marketu i dojadę za daleko tzn tak zeby zderzak byl nad krawężnikiem - wtedy odjeżdzająć trę dolną częścią zderzaka....
Tak ma byc ?
dokadnie tak.. niestety ;] raz tez prawie wyrwaloby mi zdezak po tym kiedy za daleko podjechalem pod kraweznik, na szczescie nic strasznego sie nie stalo.. ale teraz wiem, ze jesli podjezdzam pod tego typu przeszkode.. to lepiej zatrzymac sie tak, aby linia zderzaka nie przechodzila za kraweznik.. i tylko w tym jest sposob na cale zloslonik pisze:Hmm to zapytam inaczej Jak podjeżdżam do krawężnika np marketu i dojadę za daleko tzn tak zeby zderzak byl nad krawężnikiem - wtedy odjeżdzająć trę dolną częścią zderzaka....
Tak ma byc ?
wysokość mk 4
witam serdecznie. Fakt faktem ze mój mk4 stoi na 15 (205/65/15) ale tez nie za wysoko bo z przodu jest 12 cm prześwitu (mierzone pośrodku zderzaka) , a z boku (na samym początku progu ) jest19cm. I tez kilka razy już miałem spotkanie z glebą , na szczęście jak do tej pory nic sie nie stało. Niestety moja ciotka nie miała takiego szczęścia i teraz jej skoda octawia stoi w warsztacie z rozwaloną miską ;-(((((
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr lip 20, 2005 23:47
- Lokalizacja: Gostyń
- Kontakt:
troche dziwne
ja mam IV na sportowym zawieszeniu FK i 16 " i nie przycieram tak czesto jedynie zaladowany w pieciu zdarzają się przycierki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Patryk
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
Powyżej masz odpowiedź wczytaj się a może zrozumiesz meritum.pawelb6 pisze:nie wiem a ty wiesz?bo widzę że chcesz nauczać
Nauczać nie chcę bo jeden nauczyciel w rodzinie to i tak znaczne zboczenie ale nie chciałbym aby ktoś w taki sposób doradzał drugiemu forumiczowi.
Osłona jak sama nazwa na to wskazuje służy do??????
Pozdrawiam
Dziki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości