Tarcze i klocki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jurii21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pt paź 26, 2007 22:51
Lokalizacja: Dąbrowy
Kontakt:

Tarcze i klocki

Post autor: jurii21 » pt gru 14, 2007 22:59

Witam ostatnio zaglądnołem do klocków swojego golfika i nie wiem czy nie czas je zmienic, wszyscy mówią że jeszcze mogę na nich "od groma" pojezdzić, czy mają one czujniki które informują o zużyciu,? jaka musi byc minimalna grubośc tarcz? dodam że golf 1.6 sr 1998r


Maciek

EmigrantGB
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lis 13, 2006 15:47
Lokalizacja: Rokitki DLE/Stafford UK

Post autor: EmigrantGB » pt gru 14, 2007 23:07

Po prostu skopiowałem bo nie chciało mi się pisać ale mam nadzieję że ci pomogłem. A co do tych czujników w tym modelu jest to realizowane na zasadzie opadania płynu hamulcowego w miarę zużywania się klocków opada poziom płynu czujnik dostaje sygnał i świeci ci kontrolka na desce
pozdrawiam

dane techniczne VW; GOLF IV (1J1); 1.6
System hamulcowy


Wymiary hamulca
Grubość tarczy hamulcowej przedniej osi
22,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości tarczy hamulcowej przedniej osi
19,00 mm
Grubość tarczy hamulcowej tylnej osi
9,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości tarczy hamulcowej tylnej osi
7,00 mm
Grubość wykładziny hamulcowej tylnej osi
bez pokrywy 11,50 mm
Grubość wykładziny hamulcowej przedniej osi
bez pokrywy 14,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości wykładziny hamulcowej tylnej osi
bez pokrywy 2,00 mm
Dopuszczalna wartość zużycia grubości wykładziny hamulcowej przedniej osi
bez pokrywy 2,00 mm
Średnica tarczy hamulcowej tylnej osi
232,00 mm
Średnica tarczy hamulcowej przedniej osi
256,00 mm
Średnica tłoka hamulcowego tylnej osi
38,00 mm
Średnica tłoka hamulcowego przedniej osi
54,00 mm
Średnica cylindra hamulca kół
19,05 mm
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 23:13 przez EmigrantGB, łącznie zmieniany 2 razy.


mój golfik piękny styl prosto z Holandii przybyłem nim kilka chwil w tulipanach stal i trochę sobie zgnił hehe/stoi i tęskni za mną a ja niestety rozglądam się za innym autem ale sercem zawsze z MKII/ Passat 3BG nowy nabytek/MK2 nadal w stajni

Awatar użytkownika
Aldek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 13:51
Lokalizacja: Dolsk

Post autor: Aldek » ndz gru 16, 2007 02:35

--------------------------------------------------------------------------------
EmigrantGB napisał
. A co do tych czujników w tym modelu jest to realizowane na zasadzie opadania płynu hamulcowego w miarę zużywania się klocków opada poziom płynu czujnik dostaje sygnał i świeci ci kontrolka na desce
pozdrawiam

Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
Ostatnio zmieniony ndz gru 16, 2007 02:37 przez Aldek, łącznie zmieniany 1 raz.


Aldek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz gru 16, 2007 02:58

Aldek pisze:Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
zgadzam się, jeżeli mowa o czujnikach zużycia klocków to chodzi właśnie o klocki z czujnikami
a jeżeli bez tych czujników to takie chałupniczo-warsztatowe sprawdzenie zużycia klocków jak napisał EmigrantGB, to też jest on skuteczny ale pod warunkiem, że nie ma wycieków płynu z układu hamulcowego jak też i nie ma nieszczelności w obwodzie hydraulicznym sprzęgła, który jest połączony ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu hamulcowego i powoduje ubytek tego płynu.



Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

Re: Tarcze i klocki

Post autor: Dziadek54 » ndz gru 16, 2007 16:10

jurii21 pisze:Witam ostatnio zaglądnołem do klocków swojego golfika i nie wiem czy nie czas je zmienic, wszyscy mówią że jeszcze mogę na nich "od groma" pojezdzić, czy mają one czujniki które informują o zużyciu,? jaka musi byc minimalna grubośc tarcz? dodam że golf 1.6 sr 1998r

















czujnik zużycia okładzin hamulcowych w golfie iv jest tylko na klocku hamulcowym przy kole lewym przednim w pozostałych go nie ma, jeśli będzie mało płynu hamulcowego to zaświeci się kontrolka jak po zaciągnięciu hamulca ręcznego



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz gru 16, 2007 16:29

Aldek pisze:Czy faktycznie tak jest ? Bo na moje to są czujniki w klockach.
działa to na zasadzie takiej,że gdy klocek zetrze sie do momentu do pewnego momentu,wtedy czujnik w klocku daje impuls i zaświeci się kontrolka
a tak jest :dol:
Obrazek
niestety jesli chodzi o grubośc tarcz to musisz obadac to wizualnie,grubości minimalne podał ci kolega powyżej



Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

Post autor: Dziadek54 » ndz gru 16, 2007 17:20

działa to na zasadzie takiej,że gdy klocek zetrze sie do momentu do pewnego momentu,wtedy czujnik w klocku daje impuls i zaświeci się kontrolka
a tak jest

w klocku nie ma żadnego czujnika po prostu gdy klocek zetrze się do granicznej grubości to przewód zatopiony w okładzinie ściera się i zwiera na masę do tarczy hamulcowej ,zamyka obwód elektryczny i kontrolka ci się zapala.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz gru 16, 2007 17:22

Dziadek54, wiem wiem ale nie wiedziałem jak to nazwać :bajer: :bigok:



Dziadek54
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pt sie 24, 2007 21:01
Lokalizacja: Sląsk/Świętokrzyskie

Post autor: Dziadek54 » ndz gru 16, 2007 17:25

w klocku nie ma żadnego czujnika po prostu gdy klocek zetrze się do granicznej grubości to przewód zatopiony w okładzinie ściera się i zwiera na masę do tarczy hamulcowej ,zamyka obwód elektryczny i kontrolka ci się zapala.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 308 gości