1.9 TDI - dylemat z olejem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

orion512
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt cze 28, 2005 12:31

1.9 TDI - dylemat z olejem

Post autor: orion512 » pt lip 15, 2005 16:36

mam golfika 4 1.9 tdi 115koni silnik AJM i nie wiem jaki olej wlac do niego.
wszyscy piszą że do pompowtrysków trzeba lac 505.01
natomiast w niemieckiej ksiązce serwisowej zauwazyłem cyferki 506.00
w kilku aso powiedzieli mi ze oni leją 505.01
a w sobiesław zasada gość mowił 506.00 ale zasadzie nie był pewien.
więc jaki olek mam wlać.
a jak juz ustale tą norme to castrol, mobil czy może motul?

prodze poraźcie coś
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lip 15, 2005 20:10

Motul, jesli Cię stac :jezor:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » pt lip 15, 2005 23:18

jak kupowalem do siebie to ogladlame castrola TXT jakis :) biale opakowanie pelny syntetyk oczywiscie i wlasnie byl on dedykowany do silnikow VW TDI na pompowtryskiwaczach. Ogladalem go w Intercarsie w Piekarach Sl.
Cena 46 zlotych za litr.
Ja kupilem Magnateca bo tanszy i ma normy wystarczajace dla mojego silnika.



Awatar użytkownika
ludzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 23:06
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: ludzi » sob lip 16, 2005 00:43

To jest silnik na pompowtryskach więc raczej 505.01... chyba, że ma własną normę 506.00 to wtedy taki... odpowiedź znajdziesz w instrukcji obsługi i w ASO.
Kupuj Motul albo przynajmniej Mobil, w małych baniaczkach, nie z beczki i dobre filtry, a nie będziesz miał problemów.


[url=http://www.dieselteam.pl/][img]http://www.dieselteam.pl/logo/logo_forum_inv.jpg[/img][/url]
Golf IV TDI powered by Chiptec
Koni Sport, Weitec

kendo

Post autor: kendo » śr lip 20, 2005 11:40

Zadnych Castroli!!!

Nie znam Motula, ale polecam Mobila.

Sprawdź, czy Mobil 1 Turbo Diesel odpowiada parametrami do wymogów.



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr lip 20, 2005 12:22

paolo pisze:jak kupowalem do siebie to ogladlame castrola TXT jakis :) biale opakowanie pelny syntetyk oczywiscie i wlasnie byl on dedykowany do silnikow VW TDI na pompowtryskiwaczach. Ogladalem go w Intercarsie w Piekarach Sl.
Cena 46 zlotych za litr.
Ja kupilem Magnateca bo tanszy i ma normy wystarczajace dla mojego silnika.
Bez urazy,ale pisałem już o tym jak firma Castrol sponsorowała remont silników w ASO w Krakowie.Niewiem czy chodziło właśnie o ten ale lepiej dmuchać na zimne.



Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » śr lip 20, 2005 13:04

puki co zrobilem 2000 km i jest ok ;)
W servisie leja Castrola, a na pytanie jaki olej do VW to odpowiedzieli taki ktory spelnia normy zalecane dla danego silnika...bez wzgledu na marke powiedzieli ze jak na kujawskim bedzie pisalo ze spelnia normy to tez mozna lac :D
Swoja droga kazdy olej o tej samej lepkosci i parametrach mozna mieszac bo znacznie od siebie nie odbiegaja.



Awatar użytkownika
ludzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 23:06
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: ludzi » śr lip 20, 2005 14:40

paolo pisze:puki co zrobilem 2000 km i jest ok ;)
W servisie leja Castrola, a na pytanie jaki olej do VW to odpowiedzieli taki ktory spelnia normy zalecane dla danego silnika...bez wzgledu na marke powiedzieli ze jak na kujawskim bedzie pisalo ze spelnia normy to tez mozna lac :D
Swoja droga kazdy olej o tej samej lepkosci i parametrach mozna mieszac bo znacznie od siebie nie odbiegaja.
Wiesz, to że na beczce pisze Castrol jeszcze o niczym nie świadczy. Tak samo jak pozycja "wymiana oleju" na fakturze nie znaczy, że masz rzeczywiście nowy olej a nie tylko dolewkę ;) Sorry, jeżeli obrażam uczciwych mechaników, ale takie przypadki się zdarzają...
W ASO powiedzą Ci dużo fajnych rzeczy, ale nie zawsze trzeba się ich słuchać. Twój silnik przejedzie na Castrolu nie tylko 2kkm ale i cały okres gwarancyjny... kwestia tylko po jakim przebiegu będzie wymagał remontu i jak wtedy będzie wyglądał w środku. A ASO zawsze chętnie przyjmie takie auto na naprawę ;)


[url=http://www.dieselteam.pl/][img]http://www.dieselteam.pl/logo/logo_forum_inv.jpg[/img][/url]
Golf IV TDI powered by Chiptec
Koni Sport, Weitec

Awatar użytkownika
paolo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: śr sie 25, 2004 23:20
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: paolo » śr lip 20, 2005 14:45

Olej kupowalem nie z beczki a w bance 4 l + 1l. Olej i wszystkie filtry sam wymienialem bez udzialu ASO :) Jak to bedzie za kilkadziesiat tys. km to nie wiem i szczerze to mnie to nie martwi bo pewnie tego samochodu juz nie bede miec.



Tryna
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 20, 2005 19:15
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.9 TDI - dylemat z olejem

Post autor: Tryna » śr lip 20, 2005 19:53

orion512 pisze:mam golfika 4 1.9 tdi 115koni silnik AJM i nie wiem jaki olej wlac do niego.
wszyscy piszą że do pompowtrysków trzeba lac 505.01
natomiast w niemieckiej ksiązce serwisowej zauwazyłem cyferki 506.00
w kilku aso powiedzieli mi ze oni leją 505.01
a w sobiesław zasada gość mowił 506.00 ale zasadzie nie był pewien.
więc jaki olek mam wlać.
a jak juz ustale tą norme to castrol, mobil czy może motul?

prodze poraźcie coś
pozdrawiam
WYŁĄCZNIE Castrol GTD Magnatec - w amerykańskim rankingu olej roku do wszystkich silników diesla z turbodoładowaniem. Kryteria nagrody, to miedzy innymi opory toczenia silnika, zachowanie w ekstremalnie niskich i wysokich temperaturach, właściwości myjąco-konserwujące. Co ciekawe oleje testowali na silnikach nowych, ale także z bardzo dużymi przebiegami (również silniki z ciągników siodłowych). Od kiedy kupiłem ten olej nie mam problemów z rozruchem i niebieskimi (nieporządanymi) spalinami.

Pozdro



Awatar użytkownika
ludzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 23:06
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: ludzi » śr lip 20, 2005 20:31

Tryna pisze:WYŁĄCZNIE Castrol GTD Magnatec - w amerykańskim rankingu olej roku do wszystkich silników diesla z turbodoładowaniem. Kryteria nagrody, to miedzy innymi opory toczenia silnika, zachowanie w ekstremalnie niskich i wysokich temperaturach, właściwości myjąco-konserwujące. Co ciekawe oleje testowali na silnikach nowych, ale także z bardzo dużymi przebiegami (również silniki z ciągników siodłowych). Od kiedy kupiłem ten olej nie mam problemów z rozruchem i niebieskimi (nieporządanymi) spalinami.
GTD do PD'ka :bajer: ? Ciekawa propozycja... Do Pumpe-Duse jest Castrol TXT, ale osobiście odradzam...
Przy okazji jeżeli kopcił Ci na niebiesko to ja bym sprawdził silnik. Mozliwe, że Castrol lepiej uszczelnia od tego co miałeś poprzednio, ale nie zmienia to faktu, że cos jest nie tak...


[url=http://www.dieselteam.pl/][img]http://www.dieselteam.pl/logo/logo_forum_inv.jpg[/img][/url]
Golf IV TDI powered by Chiptec
Koni Sport, Weitec

Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » śr lip 20, 2005 21:31

ja lalem do swojego TDI Castrol GTD i nigdy wiecej go nie kupie rano auto kopcilo na niebiesko,i ubywalo mi tego oleju az sie wystraszylem ze z silnikiem cos nie tak,a pozniej zalalem Mobila 15W/40 Super Motor Diesel,i jestem z niego w pelni zadowolony,nie ubywa go wogule przynajmniej na miarce tego niewidac bo wiadomo ze nie ma takiego silnika ktory by niebral nic oleju,ale co jeszcze,mialem okazje zajrzec pod pokrywke zaworow,i wszystko wygladalo tam jak z polki w sklepie,ani jednego najmniejszego przebarwienia w zadnym zakamrku nigdzie,czesci aluminiowe lsnily jak wymyte jakims plynem a stalowe np walek rozrzadu to wiadomo ze krzywki sa czesciutkie,ale tam gdzie nie jest obrobione i jest chropowate zadnego osadu kompletnie nic szary metal,no jak z poleczki,wiec wiem napewno czystosci utrzeymuje silnika,no ale do pompowtryskow to moze juz sie nienadawac...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » śr lip 20, 2005 22:16

Witam,
ja do mojego Golfa IV leję Mobil TD 0W-40
jest to bardzo dobry olej, nie sprzedawany na razie w beczkach, tylko i wyącznie w opakowaniach 4L.
Przejechałem już ponad 10 000 km. a mój golfik wziął niespełna 200 ml tego oleju. Niedużo prawda?
tyle, że plej ten kosztuje 42 zł./L, więc nie jest i tani.

Pozdrawiam.


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

kendo

Post autor: kendo » pt lip 22, 2005 11:30

Przejechałem swoim golfikiem ok. 100 tyś. na Mobil TD i jestem bardzo zadowolony.

Czy ktoś widział silnik diesela zaraz przed remontem po Castrolu? by wiedział czemu się go nie leje. To był VW Jetta 1.6 TD, nie pamiętam przebiegu.
Dodam, że to było ok. 1995 roku, więc może i starsza technologia Castrola.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości