evolution pisze:tu na tym co przedstawiles juz roznica jest zauwazalna).
Własnie chodziło mi tutaj o pokazanie że dwa silniki diesel i benzyna o podobnych mocach max , ale jakze róznych momentach max na silniku , a w praktyce na drodze osiagi podobne , czesto jest wojna o to bo ludzie nie kumają że potężny moment w dieslu to nie wszystko, diesel jest "uposledzony" bo kręci mizerne obroty i przez to wymaga długich przełozen przez co tracimy cenny moment napedowy na kołach pojazdu....
evolution pisze:sprobuj znalezc benzyne z tym samym momentem ( moc bedzie duzo wieksza) i porownac:) lub diesla z momentem beenzyny (znow benzyna bedzie miala wieksza moc).. wyjdzie pewna zaleznosc ktora dawno opisalem.
takie porównanie nie ma sensu bo diesel bedzie z miejsca skazany na "zagładę" , a czemu ??? takie same momenty obrotowe diesla i Pb co nam przyniesie , a to że benzyna osiagnie duuuzo wyżsżą moc , dlaczego ? no nie musze tobie Jacek tłumaczyć , ale wytłumacze innym :
Moc = Moment * obroty , tak obroty których brakuje dieslowi i dlatego nadrabia sie to w dieslu jego duzym momentem
Bossman pisze:czyli, ze teoretycznie starszy gti (2e, ady) powinien objechac nowsze agg??
2e, ady - moment przy 3200
agg - 2800
takie tam pytanie laika...ale przeciez katalogowo maja identyczne dane jesli chodzi o przyspieszenie
Przy sprincie jak jedziemy ??? każdy bieg pod czerwoną kręskę , czyli w tych silnikach uzywamy akurat obrotów w przedziale około 4000-6000rpm , moce sa takie same wiec i momenty w zakresie mocy max tez mają takie same i stąd takie same osiagi , to że AGG ma moment max juz przy 2800 nic mu nie daje bo tych obrotów wogóle nie uzywamy
Inna sprawa gdy trzeba zebrac auto na np 5-biegu od 2500rpm w tym przypadku AGG szybciej sie pozbiera niz 2E , czyli AGG jest przyjemniejszy do jezdżenia na codzień bo silnik jet elastyczniejszy , natomiast w spincie czy to AGG czy 2E wyniki beda zbliżone
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]