Nierówna praca i dziwny dźwięk spod maski

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Nierówna praca i dziwny dźwięk spod maski

Post autor: hansik82 » czw gru 13, 2007 22:39

Witam!!!
Męczy mnie taki problem.Odpaliłem dziś swojego golfa 101PD 2003r no i wszystko było ok. Przejechałem z 3 km i czekałem na dziewczynę nie gasząc silnika. Silnik pracował na wolnych obrotach i w pewnym momencie zaczęło się dziać z nim coś dziwnego, a mianowicie zaczął bardzo nierówno pracować przez moment. Gdy już sie uspokoił zacząłem dodawać delikatnie gazu i słyszałem jakieś brzęki z pod maski dokładniej gdzieś z okolicy turbiny. Dodam ze ten dźwięk pojawia sie tylko przy małych obrotach gdy wciskam mu pedał później wszystko jest ok. Jak ktoś wie co to może być to prosiłbym o pomoc. Z góry dziękuje.

[ Dodano: 13 Gru 2007 21:51 ]
Dodam jeszcze że silnik czasami chodził nierówno ale nie było to tak dokuczliwe gdyż ledwo to było odczuwalne. No i jak dodaje mu obrotów i puszczam gaz to spada na początku trochę poniżej swoich wolnych obrotów.



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt gru 14, 2007 09:20

Wygląda to na pierwszy rzut oka jakby koło dwumasowe siadało,pozdr



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt gru 14, 2007 10:32

moze opisz dokładniej ten dzwiek bo brzeki mozna roznie interpretowac


Garett T3 ready to aplication :D

hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » pt gru 14, 2007 14:53

Ten dźwięk jest taki dziwny słychać go aż w kabinie i takie drgania są odczuwalne nawet na pedale sprzęgła... Nie wiem może to i koło dwumasowe jak tak to czy można jeszcze na tym troch pojeździć czy trzeba wymienić od razu no i z jakim kosztem będę musiał sie pogodzić i czy założyć koło jednomasowe bo słyszałem że więcej wytrzymują. Sam dodam że jeździłem do tej pory passatem B4 TDI i dopiero teraz przy 330tkm jest problem ze sprzęgłem ale to co innego bo zużyła sie tarcza i zaczyna się ślizgac. A Tu 130tkm i taki problem:( Dodam jeszcze jak dodaję mu obrotów i później gwałtownie z nich spada to tak jakby chciał zgasnąć przez chwile...



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt gru 14, 2007 15:05

a przy zmianie rozrzadu zmieniałes napinacz bo u mnie własnie napinacz daje takie wibracje ze na pedale czuc, poza tym moga to byc poduszki pod silnikiem moze diesel serwis w olsztyne na altyleryjskiej pomoze?


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt gru 14, 2007 15:10

Generalnie jakby to był dwumas to stuki powinny być z okolic skrzynia/ silnik ale moze przenosić - proponuje wymienić filtr paliwa na początek jak dawno nie wymieniałeś.



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » pt gru 14, 2007 15:20

rozrządu nie wymieniałem a filtry wymieniłem wszystkie włącznie z paliwa a więc pewnie to nie jego wina. Dodam ze moja golfiną zrobiłem dopiero 5 tkm. Nie wiem co to może być... Jak dwumas to podajcie przybliżony koszt naprawy. Przejadę sie na artleryjska może cos mi doradzą...

[ Dodano: 14 Gru 2007 15:04 ]
może jest ktoś z okolic olsztyna i zna jakiegoś dobrego mechanika co zajmuje się sprzęgłami. Napiszcie jeszcze cos na temat zamiany koła dwumasowego na jednomasowe.



Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » pt gru 14, 2007 16:38

Zobacz sobie na allegro ceny około 1200 za komplet, pozdr



hansik82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw gru 13, 2007 22:23
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: hansik82 » pt gru 14, 2007 16:42

No dobra to już wiem ale jeszcze chodzi mi po głowie jedno pytanie czy wart zamiecic to koło dwumasowe na jednomasowe czy nie będzie nic złego się dziać? Może niech napisze ktoś kto to robił.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 222 gości