Wzbudzanie alternatora.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wzbudzanie alternatora.
Mam problem. Moj golf juz pare razy byl u elektryka bo jest problem z ladowaniem. Nowy regulator + szczotki, nowe diody, nowy aku, przeczyszczone wszystkie styki i po wyjezdzie z warsztatu laduje 14,32 V, kiedy dojade do domu (ok 13 km) jest ok 10 czasami 11 V. Odstawilem jeszcze raz do elektryka i mowil ze to moze byc jakies wzbudzanie alternatora od licznika, mowil o jakiejs diodzie. O co mu chodzilo???? Poradzcie ludzie cos Macie jeszcze jakies koncepcje?
Prosilbym bardzo o rade bo wiecie jak to jest, nie ma pradu nie ma zycia
Prosilbym bardzo o rade bo wiecie jak to jest, nie ma pradu nie ma zycia
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 21:11 przez tursky, łącznie zmieniany 1 raz.
Troche o tym było na forum.... chodzi o układ w liczniku który potrafi nieźle namieszać... (brak ładowania lub czasowe zanikanie) o same wzbudzenie alternatora odpowiedzialna jest dioda w alternatorze z tego co wiem. Najlepiej sprawdzić to podmieniając licznik... jak masz od kogo pożyczyć....
Stary VR viewtopic.php?t=149702
tursky na początek sprawdz zasilanie które przychodzi na wzbudzenie alternatora. Jest to +12V które dochodzi do altenatora cienkim niebieskim przewodem. Zazwyczaj jest on spięty razem z głównym przewodem zasilającym rozrusznik i w okolicy klemy "+"jest łączony na wsuwkę. Sprawdz to połączenie. A czy podczas jazdy zapala ci się lampka od ładowania? Tu masz schemat poglądowy:
VWpower Golf
Prawdopodobnie ma rację. Mam podobny problem. Ładowanie zaczyna się dopiero przy ok 2000obr/min. Napięcie zmierzone na kablu wzbudzenia ok 2.2V. Po przyłożeniu do tego kabla nap. 12V, zaczyna ładować na wolnych obrotach.tursky pisze:mowil ze to moze byc jakies wzbudzanie alternatora od licznika, mowil o jakiejs diodzie. O co mu chodzilo?
Po zamianie licznika na inny, ładuje od ok 1000obr. Więc gdzieś tutaj jest problem. Może (podobno) być to kwestia połączeń (zabrudzone).
Pierwsze napięcie wzbudzające alternator jest brane z lampki kontrolnej ładowania. Przez żarówkę tej lampki płynie pewien prąd który jest wystarczający by odpowiednio wcześnie wzbudzić alternator. W VW zamiast żarówki w liczniku jest dioda LED prąd przez nią płynący jest zbyt mały dlatego jeśli dobrze pamiętam w liczniku jest rezystor odpowiedzialny za dostarczenie prądu wzbudzenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 286 gości