cięzko odpala tdi afn
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
damcio151, a tą dawke rozruchową to jak zmienić i czy to są duże koszty? A ten rezystor jaki i gdzie trzeba założyć? Bo jak odepne mu kostke to pali ładnie i tak chciałem jezdzić ale powiedzieli mi że on wtedy chodzi w trybie awaryjnym i będzie dużo palił. Więc jak to najlepiej zrobić. A ta dawka po wpisaniu tego 12233 sama sie zmieni czy trzeba wpisać jakieś wartości?
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 19:02 przez VW_Bodzio, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wiem gdzie w Twoich okolicach zmieniają mapy ale koszt jest w okolicach 300-400złdamcio151, a tą dawke rozruchową to jak zmienić i czy to są duże koszty?
Odezwij się do użytkownika mirass ... może wytłumaczy Ci krok po kroku co zrobić
tdi
witam panów. dzis rano odpiołem kostke od czujnika i kontrolka od świec świeciła się cały czas i auto zapaliło od szczała. po wpięciu czujnika temp .na desce pokazuje ok. bo stoi na środku ale do ecu chyba idzie inny sygnał??mysle ze to na pewno czujnik. dzis zamawiam
tak mozna to zrobic samemu. jest to prowizoryczne rozwiazanie, ale dziala a to jest najwazniejsze. chodzi o to, ze:
jak odepniesz wtyczke ktora jest podpieta do czunika temperatury cieczy chlodzacej, to komputer sam przelaczy sie w tryb awaryjny. i wtedy bedzie palil bez problemow. a najlepiej to sprawdzic w praktyce, wiec... odlacz wtyczke ktora ma 4 piny ( ta ktora jest podlaczona do czujnika temp wody).... i jak odepniesz ta wtyczke to zobacz sam czy bedzie odpalal bez problemow na cieplym silniku.... i jesli rzeczywiscie problem zniknie to napisz mi... a ja wtedy dam ci wskazowki jak zrobic to zeby ci dobrze odpalal... a jak bedziesz kumaty w temacie to nawet postaram sie o kilka fotek... jakis schemacik.. i jak to zrobic zeby to zautomatyzowac.
a tu masz zdjecia, gdzie tego czujnika szukac....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10a ... 4ee59.html
oraz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d5 ... c740d.html
jak odepniesz wtyczke ktora jest podpieta do czunika temperatury cieczy chlodzacej, to komputer sam przelaczy sie w tryb awaryjny. i wtedy bedzie palil bez problemow. a najlepiej to sprawdzic w praktyce, wiec... odlacz wtyczke ktora ma 4 piny ( ta ktora jest podlaczona do czujnika temp wody).... i jak odepniesz ta wtyczke to zobacz sam czy bedzie odpalal bez problemow na cieplym silniku.... i jesli rzeczywiscie problem zniknie to napisz mi... a ja wtedy dam ci wskazowki jak zrobic to zeby ci dobrze odpalal... a jak bedziesz kumaty w temacie to nawet postaram sie o kilka fotek... jakis schemacik.. i jak to zrobic zeby to zautomatyzowac.
a tu masz zdjecia, gdzie tego czujnika szukac....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/10a ... 4ee59.html
oraz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9d5 ... c740d.html
tdi
witam.ze znalezieniem nie było problemu natomiast jest problem z czujnikiem. moje auto to ibiza evo1 1998 rok tdi 110ps afn . wyciągłem czujnik i jest koloru żółtego 4 pin o numerze 357 919 501 a natomiast gośc mi mówił na churtowni ze w tych modelach były tylko brązowe czujniki 4 pin. teraz ma prośbe niech ktoś mi pomoże i powie jaki czujnik tam powinien byc bo go chce zamówić. z góry dzieki. aha dzieki kolego 93003 chyba wiem o co ci chodzi zeby zamontować przekźnik który bedzie odcinał czujnik na czas grzania i rozruchu. w sumie dobry pomysł ale chciałbym zeby to działało tak jak ma działać ale jeszcze raz dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 09:58 przez priotr, łącznie zmieniany 1 raz.
jak wypniesz czujnik - to ECU wie że temp silnika jest niska - czujników zmienia rezystancję w funkcji temperatury
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
czyli - wypięta wtyczka NIESKOŃCZONA rezystancja
czujnik masz 4-pinowy styk 4 idzie do wskaźnika w liczniku, styk 2 na mase
styk nr 1 do czujnika temp paliwa styk nr 3 do ECU...
jeśli wskazówka jest na 90 st C oraz jeśli na interfejsie VAG widzisz to samo to czujnik jest OK.
Jeśli masz OBD2 (auto po 2001 r) to korekte "map startowych" zrobisz pewnie w okolicy 400 PLN
po tym zabiegu będzie palił z półobrotu (jak Chuck Norris)
to jest błąd w sofcie - podobno w celu ochrony koła dwumasowego
jeśli nie masz kasy to możesz w obwód do ECU zainstalować sobie opornik (szeregowo) o wartości około 4 kOhm (ECU pomyśli że silnik ma 10 st C) i włącznik który będziesz włączać na czas rozruchu
tylko musisz pamiętać żeby go wyłaczać po odpaleniu...
a teraz cos dla tych co chieliby sobie zautomatyzowac to zeby auto dobrze odpalalo na cieplym silniku. jak juz wyzez wspominalem o tym calym ECU, o tej wtyczce z 4 pinami od czujnika wody.. wiec to chyba juz jasne co to jest i gdzie sie znajduje. teraz podam sposob jak wstawic w obieg opornik, ktory bedzie oszukiwal komputer przy odpalaniu, jak podlaczyc przekaznik, ktory bedzie przelaczal sie miedzy obwodami przy odpalaniu, Wiec:
Co potrzeba : Przekaźnik 12v który będzie przełanczał się między dwoma obwodami,opornik ok 4-6Kohms, troche kabla, lutownica i chęci
Odłanczamy kostke przy czujniku temperatury płynu, interesują nas przewody oznaczone w złączce jako 1 i 3.(tu nie jestem pewien więc trzeba sprawdzić na którym złączu po włączeniu zapłonu jest napięcie ok 5v, ja określam przewód z napięciem jako nr3) nr3 to napięcie dochodzące do czujnika 5V a nr1 to napięcie zwrotne czyli to które idzie do kompa i daje mu sygnał jaka jest temperatura silnika.
Przecinamy nr3 i lutujemy do końcówek przewody, jedna ta z wiązki idzie do przekaźnika na główny styk a dróga ta od wtyczki do styku przekaźnika który bez napięcia na cewce przekaźnika jest otwartaczyli bez obwodu. Przewód nr1 zciągamy troche izolacji nie przecinając go i wlutowujemy przewód który razem z opornikiem lutujemy do przekaźnika do styku który pod napięciem cewki jest zamknięty. Teraz zasilanie cewki przekaźnika, tu trzeba znaleść źródło prądu które pojawia się po włączeniu zapłonu. Ja miałem już coś takiego zrobione przy okazji zakładania elektrozaworu odcięcia paliwa, ale przypuszczam że można się wpiąć np w zawór stop na pompie. Drógi biegun - bierzemy z cienkiego przewodu alternatora który podaje napięcie po zapaleniu silnika.
Działa to tak że po włączeniu zapłonu przekaźnik dostaje napięcie ze źródła prądu, przełancza się i zamiast puszczać napięcie przez czujnik, puszcza go przez opornik i komp odbiera sygnał że silnik ma temperature ok 5*C . Po odpaleniu z alternatora zaczyna płynąć prąd i przekaźnik dostając z dwóch stron + wyłancza się i prąd płynie już normalnie przez czujnik a nie przez opornik, komp ma rzeczywistą temperature silnika
Sprawdzone na vagu, po włączeniu zapłony temperatura przez opornik jest ok 5*C a po odpaleniu wraca do faktycznej temperaturki i autko pali przy 90*C z półobrotu. Proste nie ??:)
Jak uda mi się to porobie zdięcia tej modyfikacji i wkleje je tu
Troche was chyba przynudziłem ale ważne że działa
Pozdrawiam
[ Dodano: 13 Gru 2007 08:58 ]
co do koloru tego czujnika.. to powiem tak.. to chyba bez znaczenia. ja tez mam AFN 110 ps no i mialem tam czujnik z niebieska obraczka( ad VR6) i dzialal tak jak ma... teraz mam oryginal.. i 20 zl w plecy.
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
czyli - wypięta wtyczka NIESKOŃCZONA rezystancja
czujnik masz 4-pinowy styk 4 idzie do wskaźnika w liczniku, styk 2 na mase
styk nr 1 do czujnika temp paliwa styk nr 3 do ECU...
jeśli wskazówka jest na 90 st C oraz jeśli na interfejsie VAG widzisz to samo to czujnik jest OK.
Jeśli masz OBD2 (auto po 2001 r) to korekte "map startowych" zrobisz pewnie w okolicy 400 PLN
po tym zabiegu będzie palił z półobrotu (jak Chuck Norris)
to jest błąd w sofcie - podobno w celu ochrony koła dwumasowego
jeśli nie masz kasy to możesz w obwód do ECU zainstalować sobie opornik (szeregowo) o wartości około 4 kOhm (ECU pomyśli że silnik ma 10 st C) i włącznik który będziesz włączać na czas rozruchu
tylko musisz pamiętać żeby go wyłaczać po odpaleniu...
a teraz cos dla tych co chieliby sobie zautomatyzowac to zeby auto dobrze odpalalo na cieplym silniku. jak juz wyzez wspominalem o tym calym ECU, o tej wtyczce z 4 pinami od czujnika wody.. wiec to chyba juz jasne co to jest i gdzie sie znajduje. teraz podam sposob jak wstawic w obieg opornik, ktory bedzie oszukiwal komputer przy odpalaniu, jak podlaczyc przekaznik, ktory bedzie przelaczal sie miedzy obwodami przy odpalaniu, Wiec:
Co potrzeba : Przekaźnik 12v który będzie przełanczał się między dwoma obwodami,opornik ok 4-6Kohms, troche kabla, lutownica i chęci
Odłanczamy kostke przy czujniku temperatury płynu, interesują nas przewody oznaczone w złączce jako 1 i 3.(tu nie jestem pewien więc trzeba sprawdzić na którym złączu po włączeniu zapłonu jest napięcie ok 5v, ja określam przewód z napięciem jako nr3) nr3 to napięcie dochodzące do czujnika 5V a nr1 to napięcie zwrotne czyli to które idzie do kompa i daje mu sygnał jaka jest temperatura silnika.
Przecinamy nr3 i lutujemy do końcówek przewody, jedna ta z wiązki idzie do przekaźnika na główny styk a dróga ta od wtyczki do styku przekaźnika który bez napięcia na cewce przekaźnika jest otwartaczyli bez obwodu. Przewód nr1 zciągamy troche izolacji nie przecinając go i wlutowujemy przewód który razem z opornikiem lutujemy do przekaźnika do styku który pod napięciem cewki jest zamknięty. Teraz zasilanie cewki przekaźnika, tu trzeba znaleść źródło prądu które pojawia się po włączeniu zapłonu. Ja miałem już coś takiego zrobione przy okazji zakładania elektrozaworu odcięcia paliwa, ale przypuszczam że można się wpiąć np w zawór stop na pompie. Drógi biegun - bierzemy z cienkiego przewodu alternatora który podaje napięcie po zapaleniu silnika.
Działa to tak że po włączeniu zapłonu przekaźnik dostaje napięcie ze źródła prądu, przełancza się i zamiast puszczać napięcie przez czujnik, puszcza go przez opornik i komp odbiera sygnał że silnik ma temperature ok 5*C . Po odpaleniu z alternatora zaczyna płynąć prąd i przekaźnik dostając z dwóch stron + wyłancza się i prąd płynie już normalnie przez czujnik a nie przez opornik, komp ma rzeczywistą temperature silnika
Sprawdzone na vagu, po włączeniu zapłony temperatura przez opornik jest ok 5*C a po odpaleniu wraca do faktycznej temperaturki i autko pali przy 90*C z półobrotu. Proste nie ??:)
Jak uda mi się to porobie zdięcia tej modyfikacji i wkleje je tu
Troche was chyba przynudziłem ale ważne że działa
Pozdrawiam
[ Dodano: 13 Gru 2007 08:58 ]
co do koloru tego czujnika.. to powiem tak.. to chyba bez znaczenia. ja tez mam AFN 110 ps no i mialem tam czujnik z niebieska obraczka( ad VR6) i dzialal tak jak ma... teraz mam oryginal.. i 20 zl w plecy.
a autor tych fotek to ...93003 pisze:a tu masz zdjecia, gdzie tego czujnika szukac....
priotr, nie zajmuj się dawką rozruchową bo u Ciebie wina leży gdzie indziej ... jedź na vag i sprawdź jak zachowują się wartości w grupie 007 albo po prostu zmień ten czujnik na nowy
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 15:37 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 34 gości