Obroty skacza po nagrzaniu, gasnie podczas jazdy, nie odpala
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
Obroty skacza po nagrzaniu, gasnie podczas jazdy, nie odpala
witam forumowiczów i liczę na to, że pomożecie
otóż opowiem jaki mam problem:
od kilku dni dzieję moi sie cos dziwnego, dodam, że mało znam sie na autach a jestem w sytuacji kryzysowej, bo mąż w delegacji
kiedy odpalam i jade na zimnym silniku juest ok, ale po około 10 minutach, kiedy już się rozgrzeje zaczyna mi wariować wskaźnik od obrotów,skacze sobie sam do 3 -4 tys.
Oprócz tego że skacze obrotomierz, to jeszcze gaśnie mi w trakcie jazdy, wrzucam dwójkę i odpala ale cały czas wariuje, kiedy dojade do garażu nie ma już mowy o tym, żeby odpalił.
Myślałam,że to wina pompy,paliwowej,oddałam na warsztat wymienili i dalej to samo.
przewody wymienione nówki
nie wiem co to może być, poradźcie kobiecie , która nie ma zielonego pojęcia
boje sie juz oddawać na warsztat, bo znowu za cos zapłacę i dalej będziekiszka
silnik benzyna, 1.4 , jednopunktowy wtrysk
prosze o pomoc
[ Dodano: 11 Gru 2007 22:45 ]
dzięki za przeniesienie tematu nawet nie wiedziałam w jakimdziale umieścić
otóż opowiem jaki mam problem:
od kilku dni dzieję moi sie cos dziwnego, dodam, że mało znam sie na autach a jestem w sytuacji kryzysowej, bo mąż w delegacji
kiedy odpalam i jade na zimnym silniku juest ok, ale po około 10 minutach, kiedy już się rozgrzeje zaczyna mi wariować wskaźnik od obrotów,skacze sobie sam do 3 -4 tys.
Oprócz tego że skacze obrotomierz, to jeszcze gaśnie mi w trakcie jazdy, wrzucam dwójkę i odpala ale cały czas wariuje, kiedy dojade do garażu nie ma już mowy o tym, żeby odpalił.
Myślałam,że to wina pompy,paliwowej,oddałam na warsztat wymienili i dalej to samo.
przewody wymienione nówki
nie wiem co to może być, poradźcie kobiecie , która nie ma zielonego pojęcia
boje sie juz oddawać na warsztat, bo znowu za cos zapłacę i dalej będziekiszka
silnik benzyna, 1.4 , jednopunktowy wtrysk
prosze o pomoc
[ Dodano: 11 Gru 2007 22:45 ]
dzięki za przeniesienie tematu nawet nie wiedziałam w jakimdziale umieścić
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2007 23:51 przez kachna1976, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Szkoda że to nie gaźnik to bym pomógl;.
Wtrysk to złozony problem .
Jesli znasz to podaj rodzaj wtrysku (monojetronic, digifant etc.).
Teraz pytanie czy to wtrsyk czy zapłon.
Ale wydaje sie że jesli na ciepłym tylko to będzie zapłon.
Sprawdź przykładając ręke do rury wydechowej czy są mocne wydmuchy czy spaliny wylatują rownomiernie.
A czy odpala po nagrzaniu, czy gasnie??
Opisz to wówczas pomyslimy
Wtrysk to złozony problem .
Jesli znasz to podaj rodzaj wtrysku (monojetronic, digifant etc.).
Teraz pytanie czy to wtrsyk czy zapłon.
Ale wydaje sie że jesli na ciepłym tylko to będzie zapłon.
Sprawdź przykładając ręke do rury wydechowej czy są mocne wydmuchy czy spaliny wylatują rownomiernie.
A czy odpala po nagrzaniu, czy gasnie??
Opisz to wówczas pomyslimy
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
Problem jest tylko na ciepłym, po tym jak zgasnie nie mamowy w ogóle o odpaleniu go. Akumulator kręci i nic po za tym
jeszcze coś w trakcie jazdy kiedy zaczynają skakac te obroty, zaczyna migać mi lampka (taka udająca alarm:) ) i dopiero wtegy gasnie, może tocośz elektryką??
jeszcze raz powtarzam jestem totalnym laikiem
jeszcze coś w trakcie jazdy kiedy zaczynają skakac te obroty, zaczyna migać mi lampka (taka udająca alarm:) ) i dopiero wtegy gasnie, może tocośz elektryką??
jeszcze raz powtarzam jestem totalnym laikiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To bedzie elektryczny problem.
Ja stawiam na :
1) czujnik halla, trzebaby sprawidz iskre gdy zgasnie
2) cewka pada, ta sama sytucaja sprwdzasz iskre
Napisz jeszcze tylko czy w momencie gasniecia gdy dasz mu gazu to odpali. Jeslinie to elektryka .
Ja stawiam na :
1) czujnik halla, trzebaby sprawidz iskre gdy zgasnie
2) cewka pada, ta sama sytucaja sprwdzasz iskre
Napisz jeszcze tylko czy w momencie gasniecia gdy dasz mu gazu to odpali. Jeslinie to elektryka .
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:09 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
kachna1976, podejrzewałbym tutaj czujnik temp,albo powietrza,albo chłodziwa,pojedź gdzieś do elektryka niech ci rezystancję zmierzy dla czujnika temp.chłodziwa ma byc taka
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
a tak się to sprawdza:
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
czujnik tem pow.;
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
a tak się to sprawdza:
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
czujnik tem pow.;
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:14 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Czyli jesli po zgasnieciu dasz mu w deche i odpali to nie elektryka.kachna1976 pisze:jeśli pomału daje gazu nie gaśnie
Hall to drogi bajerek jakies 200 zł.
Jesli bedzie palił zawsze po dodaniu gazu to wtrysk , wiem cos o tym.
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:18 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
- Lokalizacja: Szczecin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości