Obroty skacza po nagrzaniu, gasnie podczas jazdy, nie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Obroty skacza po nagrzaniu, gasnie podczas jazdy, nie odpala

Post autor: kachna1976 » wt gru 11, 2007 23:36

witam forumowiczów i liczę na to, że pomożecie

otóż opowiem jaki mam problem:

od kilku dni dzieję moi sie cos dziwnego, dodam, że mało znam sie na autach a jestem w sytuacji kryzysowej, bo mąż w delegacji

kiedy odpalam i jade na zimnym silniku juest ok, ale po około 10 minutach, kiedy już się rozgrzeje zaczyna mi wariować wskaźnik od obrotów,skacze sobie sam do 3 -4 tys.
Oprócz tego że skacze obrotomierz, to jeszcze gaśnie mi w trakcie jazdy, wrzucam dwójkę i odpala ale cały czas wariuje, kiedy dojade do garażu nie ma już mowy o tym, żeby odpalił.

Myślałam,że to wina pompy,paliwowej,oddałam na warsztat wymienili i dalej to samo.
przewody wymienione nówki
nie wiem co to może być, poradźcie kobiecie , która nie ma zielonego pojęcia
:D

boje sie juz oddawać na warsztat, bo znowu za cos zapłacę i dalej będziekiszka

silnik benzyna, 1.4 , jednopunktowy wtrysk



prosze o pomoc

[ Dodano: 11 Gru 2007 22:45 ]
dzięki za przeniesienie tematu :D nawet nie wiedziałam w jakimdziale umieścić :D
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2007 23:51 przez kachna1976, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » wt gru 11, 2007 23:48

Szkoda że to nie gaźnik to bym pomógl;.
Wtrysk to złozony problem .
Jesli znasz to podaj rodzaj wtrysku (monojetronic, digifant etc.).
Teraz pytanie czy to wtrsyk czy zapłon.

Ale wydaje sie że jesli na ciepłym tylko to będzie zapłon.
Sprawdź przykładając ręke do rury wydechowej czy są mocne wydmuchy czy spaliny wylatują rownomiernie.
A czy odpala po nagrzaniu, czy gasnie??
Opisz to wówczas pomyslimy :D


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » wt gru 11, 2007 23:53

Problem jest tylko na ciepłym, po tym jak zgasnie nie mamowy w ogóle o odpaleniu go. Akumulator kręci i nic po za tym

jeszcze coś w trakcie jazdy kiedy zaczynają skakac te obroty, zaczyna migać mi lampka (taka udająca alarm:) ) i dopiero wtegy gasnie, może tocośz elektryką??
jeszcze raz powtarzam :D jestem totalnym laikiem



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt gru 11, 2007 23:57

kachna1976, a oprócz tego,że na obrotomierzu lataja ci te obroty,to czy to samo z motorem sie dzieje?



kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » śr gru 12, 2007 00:01

no właśnie nie ,obroty skaczą jak.... głupie ale silnik chodzi normalnie tzn. nie wyje ale są takie lekkie szarpania naprawdę bardzo leciutkie, myslę, że to przez to, ze silnik gaśnie



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr gru 12, 2007 00:07

To bedzie elektryczny problem.
Ja stawiam na :
1) czujnik halla, trzebaby sprawidz iskre gdy zgasnie
2) cewka pada, ta sama sytucaja sprwdzasz iskre
Napisz jeszcze tylko czy w momencie gasniecia gdy dasz mu gazu to odpali. Jeslinie to elektryka .
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:09 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr gru 12, 2007 00:13

kachna1976, podejrzewałbym tutaj czujnik temp,albo powietrza,albo chłodziwa,pojedź gdzieś do elektryka niech ci rezystancję zmierzy dla czujnika temp.chłodziwa ma byc taka
napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
a tak się to sprawdza:
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówkami 1, 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
czujnik tem pow.;
opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
opór: 200 - 300 omów / 90 °C
Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.
Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić uziemienie:
Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:14 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » śr gru 12, 2007 00:13

jeśli pomału daje gazu nie gaśnie
czytam inne topiki i to chyba ten czujnik halla,podobne objawy :D
duzo przy tym pracy? no i oczywiście how much to kosztuje :D



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr gru 12, 2007 00:16

kachna1976, zacznij od najtańszej rzeczy i niech auto podepna ci pod kompa,koszt takowej diagnozy to ok 50,tak czy siak bym zaczął od podpięcia i bez elektryka tu się raczej nie obedzie
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:17 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » śr gru 12, 2007 00:16

czujnik mówisz?
jutro pojadę do warsztatu, bo i tak sama nic nie zrobię
ale dobrze wiedzieć co podpowiedzieć mechanikom :D

no i cholera spacja w kompie mi nie odbija :D



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » śr gru 12, 2007 00:17

kachna1976 pisze:jeśli pomału daje gazu nie gaśnie
Czyli jesli po zgasnieciu dasz mu w deche i odpali to nie elektryka.
Hall to drogi bajerek jakies 200 zł.
Jesli bedzie palił zawsze po dodaniu gazu to wtrysk , wiem cos o tym.
Ostatnio zmieniony śr gru 12, 2007 00:18 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » śr gru 12, 2007 00:18

dzięki wielkie :D
takto bywa kiedy kobieta sama zostaje ;) tzw pech,zawsze tak mam kiedy mąż sobie wyjeżdża



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr gru 12, 2007 00:18

kachna1976, wrzucic ci jak halla sie sprawdza?



kachna1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt gru 11, 2007 23:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kachna1976 » śr gru 12, 2007 00:20

w momencie jak zgaśnie i jest rozgrzany to nie ma już mowy,żeby odpalił nawet jak gazuję

parę dni wcześniej jakmiałamprobl4em z odpaleniem to pompowałam go na sucho i za któryms razem odpalał,teraz już nie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 507 gości