Brak wolnych obrotów Pierburg 2e
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak wolnych obrotów Pierburg 2e
Witam wszystkich. Zmieniłem ostatnio gaźnik w swoim goferze i mam problem. Mie wolnych obrotów. Jak chcem mieć wolne obroty to musze przytrzymywać pedał gazu. Próbowałem go ustawiać ale nic nie daje. Gażnikzałatwiłem taki sam jak miałem wcześniej i walcze już z tym 4 dni i ręce i opadają. Silnik mam RF a gaźnik 2E. Pozdro i proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2007 20:00 przez scotimf, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Ta sama sytuacja co u mnie .
To gaźnik, a konkretniej kanał sterujący wolnymi obrotami .
Własnie jestem w trakcie zabawy z tym problemem, jesli nic nie zrobie załatwiam inny gaźniik. To może być usterka w gaxniku, sam nie potrafie tego wyjaśnic ale wymieniłem juz prawie wszytsko wiec jeśli mam nadzieje dojde do sedna to sie odezwe.
Ta sama sytuacja co u mnie .
To gaźnik, a konkretniej kanał sterujący wolnymi obrotami .
Własnie jestem w trakcie zabawy z tym problemem, jesli nic nie zrobie załatwiam inny gaźniik. To może być usterka w gaxniku, sam nie potrafie tego wyjaśnic ale wymieniłem juz prawie wszytsko wiec jeśli mam nadzieje dojde do sedna to sie odezwe.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
poczytaj, potem napisz co już zrobiłeś i co ew. jest niejasne
http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf
http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Na pierwszym miejscu sprawdziłem czy wszystkie wężyki od podciśnienia są w dobrym stanie. Jeżeli któryś budził moje podejżenia wymieniałem na nowy. Następnie czystość gaźnika-czyściutki. Następnie siłownik 3-położeniowy ogólnie czy działa. Ustawiłem prędkość obrotową biegu jałowego zimnego silnika na ok 2800 obr/min.Po rozgrzaniu silnika dalej gaśnie brak obrotów biegu jałowego próba regulacji za pomocą zaworu regulacyjnego spełzła na niczym po prostu brak jakiejkolwiek reakcji na ten zawór. Myśle jeszcze o zaworze biegu jałowego i hamowania silnikiem zobaczymy czy to coś da. Mam jeszcze stary swój gaźnik i tam miałem wolne obroty ale tylko na gazie bo na benzynie zalewało go i chodził normalnie dopiero od 3000 obr./min. Jutro mała przerwa ale w czwartek dalej działam. PozdroMis pisze:a co juz sprawdziles ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Poczytałem i doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej będzie to zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem [ZE]. Sam siłownik działa według opisu poprawnie a nie słychac żeby zawór [ZE] dawał jakieś oznaki życia. W poprzednim gaźniku często miałem takie dziwne brzęczenie i to właśnie chyba z tego zaworu. A obroty biegu jałowego ustawiałem po regulacji obrotów zimnego silnika oczywiście na silniku rozgrzanym pokrecając śrube regulacyjną i wkret regulacyjny zawartości CO. Efektów nie było tzn silnik zaczął gorzej pracować ale po powrocie do wcześniejszych ustawień szczególnie wkretu od CO kultura pracy silnika wróciła do normy tylko dalej brak wolnych obrotów.Paweł Marek pisze:poczytaj, potem napisz co już zrobiłeś i co ew. jest niejasne
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
sorki że się upewniam, ale kręciłeś śróbą ztyłu siłownika czytą cienką co służy do ustawiania biegu jałowego.scotimf pisze:pokrecając śrube regulacyjną
Po drugie w 1,6 nie masz sensu stricto zaworu sterowania wyłączaniem ciągu. To znaczy zawór jest, taki prostokątny z tyłu gaźnika, ale tylko w silnikach 1,8 jest od podłączony do specjalnego sterownika wyłączającego ciąg, a w 1,6 działa tylko tak że jak wyłączysz zapłon to on powoduje calkowite cofnięcie się trzpienia w siłowniku 3-poł. i tym samym zamknięcie przepustnicy I-go stopnia, coby samozapłonu nie było przy gaszeniu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Tam z tyłu siłownika 3-położeniwego jest tylko jedna śruba na klucz 13 i ją własnie pokręcałem. A odnośnie zaworu tego prostokątnego z tyłu gaźnika to mam go w obu gaźnikach i z tego co wyczytałem w ksiażce to nazywa się to zawór biegu jałowego i hamowania silnikiem. Według opisu na http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf jest to zawór ZE. Nie wiem czy to coś da ale teraz zaczne od niego o postepach będe informował.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ja juz mamm problem z głowy.
Napisz na priva to CI postaram sie pomóc. Myśle że jesli dajesz mu gazu na wolnych i ma strasznie nierówne obroty to wiem w czym rzecz. Naprawimy golferki.
Napisz na priva to CI postaram sie pomóc. Myśle że jesli dajesz mu gazu na wolnych i ma strasznie nierówne obroty to wiem w czym rzecz. Naprawimy golferki.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości