Padł akumulator w TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Padł akumulator w TDI
Witam!
Mam następujący problem, a mianowicie padł mi akumulator. Wczoraj wróciłem z pracy o 16:40, po czym chciałem wyskoczyć na zakupy o 19. Ku mojemu zdziwieniu nic nie zadziałało, centralny zamek na pilota, ani po przekręceniu kluczyka podświetlenie deski, elektroniczny licznik, ani rozrusznik. Bardzo mnie to zdziwiło, bo jak akumulator mógł się kompletnie rozładować w 2 godziny? Jedyne co mogę podejrzewać, to że nie domknąłem drzwi i działanie centralnego zamka w 2 godziny wyładował akumulator.
Zasugerowałem się również tematem z bezpiecznikiami, które sprawdziłem i okazały się sprawne.
Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V
Ponadto do tej pory nigdy nie miałem problemów z rozruchem, auto paliło bez problemów.
Czy ktoś z was miał taki przypadek?
Mam następujący problem, a mianowicie padł mi akumulator. Wczoraj wróciłem z pracy o 16:40, po czym chciałem wyskoczyć na zakupy o 19. Ku mojemu zdziwieniu nic nie zadziałało, centralny zamek na pilota, ani po przekręceniu kluczyka podświetlenie deski, elektroniczny licznik, ani rozrusznik. Bardzo mnie to zdziwiło, bo jak akumulator mógł się kompletnie rozładować w 2 godziny? Jedyne co mogę podejrzewać, to że nie domknąłem drzwi i działanie centralnego zamka w 2 godziny wyładował akumulator.
Zasugerowałem się również tematem z bezpiecznikiami, które sprawdziłem i okazały się sprawne.
Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V
Ponadto do tej pory nigdy nie miałem problemów z rozruchem, auto paliło bez problemów.
Czy ktoś z was miał taki przypadek?
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 13:21 przez dimatteo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Albo kostka stacyjki, albo jakieś zwarcie. Kumplowi 3 dni temi tak się stało w MK3 że gdzieś sie przetarł kabel + i zwarło go do masy i wyładował si do 0,2... Też nie działało kompletnie nic, jakby odłączono klemę. Miał dużo szczęścoia ża Golfik mu się nie spalił. Sprawdź kable. Możesz też naładować aku i sprawdzić szeregowo jaki prąd jest pobierany przy wyłączonych wszystkich urządzeniach.
Może też być, że padł jakiś przekaźnik i to rozładowało
Pozdrawiam.
Może też być, że padł jakiś przekaźnik i to rozładowało
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 11:41 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.
ja miałem podobnie, tylko u mnie doszło do tego jeaszcze to że nawet podczas jazdy nie ładował sie, elektryk powiedział mi że zasiarczony aku (zwarcie na dwóch celach)miałem i to było przyczyną że nie dało sie go naładować podczas jazdy i że tak szybko sie rozładował (przaktyvcznie na odcinku 100 km był pusty), tak więc u ciebie mo że byc podobniedimatteo pisze:Czy ktoś z was miał taki przypadek?
...
Ja także miałem ten sam problem aku padł z dnia na dzień pewnie sie zasiarczył lub dostał zwarcia wewnetrznego. Morzesz spróbowac go naładowac za pomocą prostownika ale wątpie zeby ten zabieg go uratował. Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
dimatteo kupuj szybciej i w tym tygodniu jeszcze, bo czeka nas podwyżka (5-10%) na nowe aku,Atomic10 pisze:Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią
jakoś od 17 czy 21.12, coś wspominał mi mój znajomy, który ma zakład naprawy aku
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 14:54 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Dziękuję wszystkim za odpowiedź!
Jutro zaopatrzę się w nowy akumulator. Co sądzicie o poniższym?
http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html
W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.
Czy ktoś z Was użytkuje powyższe cudo?
Pozdrawiam
Jutro zaopatrzę się w nowy akumulator. Co sądzicie o poniższym?
http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html
W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.
Czy ktoś z Was użytkuje powyższe cudo?
Pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
dimatteo, ale czy w ogóle sprawdzałeś podpinając inny aku na godzinkę-dwie?
Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał...
Może się mylę, ale sprawdź co z instalacją, żeby nowego aku tak samo nie potraktowało...
Każdy aku ma 24 miesiące gwarancji. Lepiej kupić w sklepie, bo jak nawali to problemy z odesłaniem takiego czegoś.
Pozdrawiam.
Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał...
Może się mylę, ale sprawdź co z instalacją, żeby nowego aku tak samo nie potraktowało...
Każdy aku ma 24 miesiące gwarancji. Lepiej kupić w sklepie, bo jak nawali to problemy z odesłaniem takiego czegoś.
Pozdrawiam.
Witam ponownie!
Zmusiłem się do małego testu. Podpiąłem akumulator z Mondziaka mojego brata (aku 50Ah), samochodu nie paliłem. Pierwsze podpięcie - nieznaczne iskrzenie na drodze kabel - klema. W stanie spoczynku, po przymocowaniu przewodów do aku w Golfie, napięcie na aku wynosiło 12,5 V (po ok. 10 min tyle samo)
Następnie zmierzyłem prąd jaki jest pobierany (w stanie spoczynku). Ponieważ miernik jest z najniższej półki, odczyt pokazywał 12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?
Druga wersja jest taka że odczyt przekroczył zakres miernika, który wynosi 200 mA.
Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?
Pozdrawiam
Zmusiłem się do małego testu. Podpiąłem akumulator z Mondziaka mojego brata (aku 50Ah), samochodu nie paliłem. Pierwsze podpięcie - nieznaczne iskrzenie na drodze kabel - klema. W stanie spoczynku, po przymocowaniu przewodów do aku w Golfie, napięcie na aku wynosiło 12,5 V (po ok. 10 min tyle samo)
Następnie zmierzyłem prąd jaki jest pobierany (w stanie spoczynku). Ponieważ miernik jest z najniższej półki, odczyt pokazywał 12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?
Druga wersja jest taka że odczyt przekroczył zakres miernika, który wynosi 200 mA.
Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?
Pozdrawiam
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Mały, ten następny był ciut duży. Może alarm, może pamięć radia itp.dimatteo pisze:12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?
e, raczej nie, żaden podjazd nie jest tak stromy. Producent akumulatora napewno takie coś przewidział.dimatteo pisze:Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?
a powiem Ci że dobrze wstrzeliłeś się co do pojemności 71AHdimatteo pisze:Co sądzicie o poniższym?
http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html
W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.
ale czy warto kupić Vartę ?, teraz mało kto ją kupuje, ludzie kupują Centrę
i bardzo sobie chwalą, ja osobiście kupuję ostatnio (od 8lat) Sznajdery
i też sobie chwalę, wydaje mi się że te Varty są przereklamowane, a sprzedają
je w dość atrakcyjnej cenie bo już za długo stoją na magazynach ...
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Witam ponownie!
Nie pozostało mi nic innego jak kupić nowy akumulator, wybór padł na Black Power 71 Ah (made by Varta) - cena 319 zł. Co ciekawe Centry właśnie poszły do góry o ok. 15%
Podpiąłem wszystko, w stanie normalnym pobór prądu mieści się między 20 - 25 mA. Sprawdziłem czy przypadkiem nie ma zwarcia między + i -, wynik pozytywny.
Kolejny teścik, włączyłem światła postojowe - świeci przód postój + tył mijania - pobór 1,18 A - przy wyłączonym silniku.
Na zapalonym motorze, przy wyłączonych światłach - 14,5 V, przy włączonych - 14, 4 V, przy włączonych "długich" - 14,37 V
Po wyłączeniu silnika, na początku ok. 13,5, stablizuje się na około 12, 80 V.
Sprawdze jeszcze za godzinke, czy spadek nie jest za duży.
Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??
Pozdrawiam, a wszystkim dziękuje za pomoc!!
Nie pozostało mi nic innego jak kupić nowy akumulator, wybór padł na Black Power 71 Ah (made by Varta) - cena 319 zł. Co ciekawe Centry właśnie poszły do góry o ok. 15%
Podpiąłem wszystko, w stanie normalnym pobór prądu mieści się między 20 - 25 mA. Sprawdziłem czy przypadkiem nie ma zwarcia między + i -, wynik pozytywny.
Kolejny teścik, włączyłem światła postojowe - świeci przód postój + tył mijania - pobór 1,18 A - przy wyłączonym silniku.
Na zapalonym motorze, przy wyłączonych światłach - 14,5 V, przy włączonych - 14, 4 V, przy włączonych "długich" - 14,37 V
Po wyłączeniu silnika, na początku ok. 13,5, stablizuje się na około 12, 80 V.
Sprawdze jeszcze za godzinke, czy spadek nie jest za duży.
Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??
Pozdrawiam, a wszystkim dziękuje za pomoc!!
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
"Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał... "
Ja spotkalem sie z taka sytuacja tylko ze w innym aucie ale to przeciez bez znaczenia. Dodam ze aku byl prawie nowy nie cale pól roku raz zachowywal sie normalnie (auto zapalalo) a innym razem "ciemnosc", zadna kontrolka sie nie swiecila. To jest najprawdopodobniej przyczyna, stalo sie to nagle i napiecie spadlo do 0,3 V czyli prawie zero. Żadne nawet największe zasiarczenie akumulatora nie powoduje takiego zachowania. Oberwala sie jedna cela i to wszystko. Tak z reszta stwierdzono po tym jak sklep wyslal aku do sprawdzenia. Wymienili na nowy bez żadnych problemów.
Ja spotkalem sie z taka sytuacja tylko ze w innym aucie ale to przeciez bez znaczenia. Dodam ze aku byl prawie nowy nie cale pól roku raz zachowywal sie normalnie (auto zapalalo) a innym razem "ciemnosc", zadna kontrolka sie nie swiecila. To jest najprawdopodobniej przyczyna, stalo sie to nagle i napiecie spadlo do 0,3 V czyli prawie zero. Żadne nawet największe zasiarczenie akumulatora nie powoduje takiego zachowania. Oberwala sie jedna cela i to wszystko. Tak z reszta stwierdzono po tym jak sklep wyslal aku do sprawdzenia. Wymienili na nowy bez żadnych problemów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 180 gości