Drgania przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bikero1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 08, 2007 16:17
Lokalizacja: polska

Drgania przy hamowaniu

Post autor: bikero1 » ndz gru 09, 2007 12:40

Mam problem!podczas hamowania pojawiają się drgania na kierownicy!wymieniłem już drugi komplet tarcz (Brembo)+ klocki ferodo tył też był wymieniany i dalej to samo.Zaraz po wymianie wszystko jest ok ale z dnia na dzień problem się nasila!zawieszenie sprawdzone i nie ma żadnych luzów! Koła wyważone w dobrym warsztacie! Chłopaki pomóżcie bo nie mam juz siły!co to moze być? czy mozłiwe że tarcze są wadliwe?czy mam je raklamowac po raz kolejny?te ostanie wymieniłem ok 3 tyg temu i zrobilem ok 2000 km!POMOCY!aha i czy te drgania moga powodowac tylne tarcze! i jeszcze jedno czy przeguby moga powodowac taki efekt bo jak bylem ostatnio u mechanika to zauwazyl ze mam peknieta gume na lewym przegubie zewnetrznym!wymieniam ja juz jutro!Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 13:07 przez bikero1, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz gru 09, 2007 12:59

Może być to przegub zobacztak samo czy jest na luzie czy na biegu sprubuj zachamować silnikiem .


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Szosownik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1307
Rejestracja: sob lis 25, 2006 23:39
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Szosownik » ndz gru 09, 2007 13:01

zazwyczaj takie drgania spowodowane są zwichrowanymi tarczami bądź klockami ale ty już to zmieniłeś
a to że poszła guma na przegubie to normalna rzecz



bikero1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 08, 2007 16:17
Lokalizacja: polska

Post autor: bikero1 » ndz gru 09, 2007 13:07

Wlasnie chodzi o to że tarcze były wymieniane dwukrotnie w przeciagu 3 miesiecy i drgania pojawiaja sie spowrotem a ta guma to zawsze moze sie uszokdzić ale sprawdze jeszcze ten przegub wrazie czego! aha drgania są tylko przy hamowaniu!



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz gru 09, 2007 13:53

A gumy i łączniki drążka stabilizatora są dobre?To też może być przyczyną drgań przy hamowaniu!



greg

Post autor: greg » ndz gru 09, 2007 14:25

sprawdzić 5 rzeczy:
1. sworznie zwrotnicy
2. gumy na wahaczach
3. luz na drążkach kierowniczych
4. czy po założeniu tarczy (bez założonych kół) tarcza nie ma bicia - przyczyna wtedy jest w nierównej piaście)
5. prowadniki zacisków hamulcowych czy nie są skrzywione



bikero1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 08, 2007 16:17
Lokalizacja: polska

Post autor: bikero1 » ndz gru 09, 2007 15:36

Więc tak!

-sworznie wymienione i sa ok
-gumy na wahaczach wymienione i sa ok
-drązki i koncówki wymieniane i sa wporzadku
-jak sprawdzic czy piasta i tarcze sa proste bez zakldania kół
-jak sprawdzic czy prowadniki nie sa krzywe
- gumy i łaczniki stabilizatora sa ok cale

Cale zawieszenie bylo sprawdzane kilka razy nie ma luzów nic nie puka!

i czy jak znowu zmienie tarcze to powinienm wymienic klocki bo te sa jak nowe zrobilem na nich 4 tyś km!



greg

Post autor: greg » ndz gru 09, 2007 15:59

bikero1 pisze:-jak sprawdzic czy piasta i tarcze sa proste bez zakldania kół
podnośnik tak ze koła w powietrzu (oba) koła zdjęte, auto odpalone - koła się kręcą na biegu i przystawiasz z boku np suwmiarkę takk że jej koniec prawie dotyka tarczy - jeśli będzie sie tarcza w miarę obrotu kół odsuwała - to właśnie problem bo będzie trochę zabawy bo to będzie minimalna różnica i należy dokładnie mieć przystawione żeby ustalić - ewentualnie coś co będzie barwło ci tarczę na końcu - przymocowane do piasty. ale tak ze prawie nie dotyka
jeśli w jednym z punktów nie zabarwi lub też w jednym tylko zabarwi to wina skrzywienia tarczy względem osi piasty. Co do prowadników to wykręcić i wkręcić nawet w wiertarkę - jak będzie biecie to widać.
Jak nie sprawdzisz to nie będzie wiadomo
A propo - z przekładnią wszystko ok?



bikero1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 08, 2007 16:17
Lokalizacja: polska

Post autor: bikero1 » ndz gru 09, 2007 16:07

co masz na mysli z przkladnia! maglownica czy kolumna kierownicza!bo kolumne tez juz kiedys wymienialem!a czy od maglownicy maga byc takie drgania!
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 16:08 przez bikero1, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz gru 09, 2007 16:36

bikero1 pisze:a czy od maglownicy maga byc takie drgania!
a jak szarpniesz kołami trzymając w połowie wysokości koła od strony zderzaka i tyłu auta to czujesz jakiś lekki stuk -luz? jeśli tak to myślę właśnie o maglownicy

[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 3:37 pm ]
jeszcze jedno - ja miałem kiedyś podobny objaw w golfie 2 i winny był luz na krzyżaku łączącym kolumnę z maglownicą



Awatar użytkownika
glacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lis 28, 2007 23:12
Lokalizacja: stolica
Kontakt:

Post autor: glacek » ndz gru 09, 2007 18:26

ja mialem opone walnietą prawie nową i jak zmieniłem na nowe wszystko ustało



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz gru 09, 2007 18:27

Ja spróbowałbym jeszcze próby na innych kołach...



bikero1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lut 08, 2007 16:17
Lokalizacja: polska

Post autor: bikero1 » ndz gru 09, 2007 19:50

Narazie bardzo dziękuje za wszystkie posty!jutro jadę do mechanika zmieniam koła na inne i zobaczymy jak będzie!ale dlaczego zaraz po zmianie wszystko jest ok a po jakimś czasie drgania się pojawiają i nasilają z dnia na dzień!
A z tą maglownica chodzi o to że jak ruszam kierownicą minimalnie w lewo i w prawo to jest slyszalny delikatny stuk ale nie zero luzów! ale czy to może być powód???

aha i dodam że dzisiaj jeździłem golfem i jak hamuje silnikiem to wszystko jest ok !drgania są i na biegu i na luzie!i sa mocniejsze jak naciskam pedał delikatnie,jak nacisnę mocniej tak jak by się zmniejszą!opony są nowe !nie wiem o co chodzi!
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 19:58 przez bikero1, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » ndz gru 09, 2007 19:56

bikero1 pisze:jest slyszalny delikatny stuk ale nie zero luzów
ustal skąd ten stuk



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości