czy to termostat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czy to termostat?
silnik zimny.. odpalami ic zekam chwile.. górna rura zaczyna sie nagrzewać dolna nadal zimna... górna coraz cieplejsza a dolna zimna w konću ilosć płyny w zbiorniczku zaczyna wzrastać.. tak ze az sie przelewa.... a dolna rura nadal pusta...
czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć
czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 17:33 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Re: czy to termostat?
Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Wygląda na to, że pompa działa, ale płyn tylko wpływa do bloku, a już nie wypływa - dlatego podnosi się poziom płynu.Quatro7 pisze:czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć
Przelewa się na odkręconym korku czy na zakręconym? Płyn zaczyna bulgotać?Quatro7 pisze:ilosć płyny w zbiorniczku zaczyna wzrastać.. tak ze az sie przelewa
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Czyli wywala płyn przez odpowietrznik przy zakręconym korku? Stawiam jednak na termostat.Quatro7 pisze:zakreconym.. z boku jest dziurka na jakies gazy czy coś..
niebulgocze
Zgadzam się - dolny robi się ciepły, jak się termostat otworzy. Z tym, że na postoju też da się to zrobić - odpalasz silnik i czekasz... mija kilka-kilkanaście minut, temperatura płynu rośnie, osiąga próg otwarcia termostatu, termostat się otwiera i przez dolny wąż zaczyna lecieć ciepły płyn. Tyle w teorii - w praktyce, jeśli termostat jest uwalony i nie otwiera się, to dolny wąż zostanie zimny, a płyn wywali przez najsłabszy punkt układu (najczęściej odpowietrznik). Jeśli termostat jest otwarty cały czas - są problemy z osiągnięciem temperatury (szczególnie w trakcie jazdy, bo na postoju jest to możliwe), bo płyn krąży cały czas w obiegu.Mis pisze:Quatro7, sprawdz po dluzszej jezdzie czy dolny jest nadal zimny. U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie, z tymże dolny robi sie cieply po kilkunastu kilometrach
- Tommek-GTI
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
- Lokalizacja: Elblag
- wajda1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw maja 03, 2007 20:45
- Lokalizacja: Stargard Szczecinski-Morzyczyn
- Kontakt:
mialem u siebie to samo,wszytsko co opisujesz bylo i umnie,tylko mi jeszcze szybko sie tem rosla,jesli u ciebie tez rosnie,to odrazu bierz sie za wymiane termostatu,lub jego calkowity demontarz
[url=http://imageshack.us][img]http://img217.imageshack.us/img217/1164/95ad095b5ec71a8apa6.jpg[/img][/url]
- czarna małpa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 585
- Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
cdn...
Koledzy,mi sie robily podobne rzeczy jak mialem uklad zapowietrzony,tez myslalem ze to termostat,ale tak jak kolega wczesniej pisal,po kilku km wracalo do nowrmy,powiedzmy,bo slabo mi grzało w srodku,mam na mysli ta dolna rure,pozniej dostawala cieplą wode.
temperatura mk2 1.6 ben
witam to jak to powinno byc u mnie to jest tak ze tem. rosnie powoli potrzebuje troche czasu zeby sie nagrzal i tem. spada podczas jazdy jak stoi nagrzewa sie powoli potrzebuje ponad 20 min do wlaczenia sie wentylatora i czy w tych modelach wskazówka soi prosto czy tez sobie spada sama o kreske moze patrzec na cos innego dzieki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 270 gości