czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Wygląda na to, że pompa działa, ale płyn tylko wpływa do bloku, a już nie wypływa - dlatego podnosi się poziom płynu.Quatro7 pisze:czy to termostat sie zamknął i nie chce otworzyć
Przelewa się na odkręconym korku czy na zakręconym? Płyn zaczyna bulgotać?Quatro7 pisze:ilosć płyny w zbiorniczku zaczyna wzrastać.. tak ze az sie przelewa
Czyli wywala płyn przez odpowietrznik przy zakręconym korku? Stawiam jednak na termostat.Quatro7 pisze:zakreconym.. z boku jest dziurka na jakies gazy czy coś..
niebulgocze
Zgadzam się - dolny robi się ciepły, jak się termostat otworzy. Z tym, że na postoju też da się to zrobić - odpalasz silnik i czekasz... mija kilka-kilkanaście minut, temperatura płynu rośnie, osiąga próg otwarcia termostatu, termostat się otwiera i przez dolny wąż zaczyna lecieć ciepły płyn. Tyle w teorii - w praktyce, jeśli termostat jest uwalony i nie otwiera się, to dolny wąż zostanie zimny, a płyn wywali przez najsłabszy punkt układu (najczęściej odpowietrznik). Jeśli termostat jest otwarty cały czas - są problemy z osiągnięciem temperatury (szczególnie w trakcie jazdy, bo na postoju jest to możliwe), bo płyn krąży cały czas w obiegu.Mis pisze:Quatro7, sprawdz po dluzszej jezdzie czy dolny jest nadal zimny. U mnie jest bardzo podobnie jak u Ciebie, z tymże dolny robi sie cieply po kilkunastu kilometrach
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 271 gości