Szalejace obroty i trudnosci z odpaleniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Szalejace obroty i trudnosci z odpaleniem

Post autor: demon3 » wt lip 12, 2005 22:51

Mam taki problem z moim golfem 3 (XII '93'): Jakis czas temu zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Nie moge go odpalic. Rozrusznik mieli, akumulator jest dobry, a nie chce zapalic. W trakcie jazdy wariuja mi co jakis czas obroty. Obrotomierz lata jak szalony, obroty szaleja bez naciskania gazy od 0 do 4, 5 tysiecy. Dzis podczas jazdy zaczely mi tak szalec. Zgasl mi, stanalem i juz nie moglem odpalic. Probowalem i probowalem, balem sie ze zalalem juz swiece, ale nagle po jakis 10 minutach mi odpalil. Robi sie tak coraz czesciej. Nie wiem jaka moze byc przyczyna tego. Mam zamontowane odciecie zaplonu. Czy to moze byc to? Jezdze na gazie. Mial ktos z Was cos podobnego? Macie jakis pomysl na to co to moze byc? Prosze o pomoc.


STOP dziurom na drogach!!!

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » śr lip 13, 2005 09:27

dobrze bybylo zebys podal silnik jaki masz , i czy tak sie dzieje na cieplym silniku czy na zimnym ? podanie oznaczenia silnika to numer 1, potem cala reszte mozna pisac co mu jest tak jest latwiej cos znalezc, pozdro



Awatar użytkownika
michalpwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:29
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: michalpwl » śr lip 13, 2005 10:24

W moim autku był kiedyś podobny problem. Po rozgrzaniu obroty w samochodzie wariowały w zakresie od 900 do 3000 .Ale nie miałem takiego problemu żeby mi auto nie chciało zapalić? Czasem dłużej zapałał! Rozwiązaniem problemu w moim samochodzie była wymiana czujnika temperatury. Jak to znajomy mechanik mi tłumaczył czujnik ten podawał fałszywa temperaturę do kompa i ten świrował. W każdym bądź razie czujnik kupiłem za 15 zł i od tego czasu wszystko gra. Polecam ci zajechać do jakiegoś mechanika żeby podłączył auto do kompa.


Pozdrowka


A man is as old as he feels and a woman as old as she looks ;)

Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: demon3 » śr lip 13, 2005 22:30

Mam silnik 1,6 w gazie. Na cieplym silniku wariuja obroty. Problemy z odpaleniem wystepuja zarowno cieplym jak i na zimnym. Oznaczenie silnika to numer silnika ktory mam w dowodzie, czy skad go wziac?

[ Dodano: Sro Lip 13, 2005 11:07 pm ]
Numer identyfikacyjny pojazdu zaczyna sie tak WVWZZZ1HZRW... Starczy tyle, czy podac caly?

[ Dodano: Sro Lip 13, 2005 11:10 pm ]
Ciekawe czy to samo jest u mnie z tymi wariujacymi obrotami. Jak to sprawdzic? Czy mechanik ktory podepnie komputer wykryje takie cos?

[ Dodano: Sro Lip 13, 2005 11:11 pm ]
Ciekawe czy to samo jest u mnie z tymi wariujacymi obrotami. Jak to sprawdzic? Czy mechanik ktory podepnie komputer wykryje takie cos?


STOP dziurom na drogach!!!

Awatar użytkownika
michalpwl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: śr kwie 13, 2005 10:29
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: michalpwl » czw lip 14, 2005 10:14

Dobry mechanior potrafi zdiagnozować czy dany czujnik działa. Tak mi sie wydaje. Przynajmniej mojemu znajomemu zajęło to jakieś 5 min. Spisaliśmy numery z czujnika, pojechałem kupiłem i od tego czasu wszystko działa?

Powodzenia


A man is as old as he feels and a woman as old as she looks ;)

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw lip 14, 2005 10:24

te numer co podales to numery nadwozia numery silnika zaczynaja sie od dwoch liter potem chyba szesc cyfr, ale tak jak przedmowca pisal zeby sprawdzic czujniki ( mozna je posprawdzac omomierzem), a jak masz mozliwosc podpiecia pod kompa auto to tez mozna sprawdzic co i jak.



Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: demon3 » czw lip 14, 2005 13:00

Znalezlem numer silnika. Najpierw jest jakas strzalka zamiast pierwszej literki, a potem U244657.

[ Dodano: Czw Lip 14, 2005 7:26 pm ]
Znalazlem na naklejce takie numery: WUWZZZ1H i RW325232 (mialy byc literki, a potem 6 cyfr, wiec to chyba ten drugi numer bedzie). Byly tam jeszcze jakies ABU itp.


STOP dziurom na drogach!!!

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » czw lip 14, 2005 20:05

twoj silnik to ABU :grin: 1,6 75KM zasilanie mono-motronic, sprawdz czujnik temperatury
2000 - 3000 ohm przy 20 stopni
200- 300 ohm przy 90 stopni
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: demon3 » czw lip 14, 2005 22:22

A jednak to ABU :-) Dziekuje za pomoc! Zaznaczylem ze pomogliscie :-) Jutro zadzwonie do mechanika ktory ma kompa zeby podlaczyl i sprawdzil co jest nie tak. Jak sie czegos dowiem to napisze. Jeszcze raz dzieki!

[ Dodano: Czw Lip 14, 2005 10:33 pm ]
A co z tym zapalaniem? Czujnik temperatury tez moze byc przyczyna? Rozrusznik mi mieli, akumulator jest dobry, a odpalic nie chce.


STOP dziurom na drogach!!!

Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lip 15, 2005 10:00

moze dostawac sprzeczne dane i swiruje, moze jeszcze cos lub inny czujnik , czujnik halla, czujnik temperatury powietrza,....... ale jak do kompa podlaczysz to powinno wyjsc co go boli , pozdro daj znac co wyszlo na kompie



Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: demon3 » pt lip 15, 2005 21:40

Jutro rano jade do mechanika. Podlaczy kompa i zobaczymy co wyjdzie. Jak bede cos wiedzial to dam znac. Pozdro!

[ Dodano: Nie Lip 17, 2005 7:37 pm ]
Bylem wczoraj u mechanika. Przy nim odpalal idealnie... jak na zlosc. Podlaczyl kompa i wszystkie czujniki itd. sa ok. Konkretnie nie wiedzial co jest nie tak. Podejrzewal ze moze kostka przy stacyjce byc walnieta i raz laczyc, a raz nie, a moze cos z komputerkiem od gazu itp. Ja od poczatku podejrzewalem ze to cos z odcieciem zaplonu jest. Tak gdzie to zakladalem zwarli mi obwod na stale, przez co urzadzonko zachowuje sie tak jakby go nie bylo. Od tamtej pory ani razu nic mi nie wariowalo i nie mialem problemow z odpalaniem. Pojezdze pare dni tak to sie okaze czy to to, czy cos innego. Mam nadzieje ze to, bo obyloby sie bez kosztow :-)

[ Dodano: Sob Lip 30, 2005 3:55 pm ]
No i lipa. Pojezdzilem ponad tydzien czasu z wylaczonym odcieciem, cieszylem sie ze wszystko ok, a tu znow to samo zaczelo sie robic. Mechanik wymienil mi ta kostke ze stacyjki, ale to nic nie dalo. Robi sie dalej to samo. Wczoraj nie mogle odpalic wogle. Sprawdzilem czy jest iskra no i jest piekna iskra, wiec cewka odpada. Potem nagle odpalil i odpalal kolejne 5 razy. Wariuje kiedy chce, nie wiem o co chodzi. Mechanicy nie wiedza co z tym robic, goscie od gazu tez. Nie wiadomo co to wogle moze byc. Kazdy bezradny. Macie moze jakis pomysl?


STOP dziurom na drogach!!!

Dariusz Kuchars

Post autor: Dariusz Kuchars » czw lis 24, 2005 14:08

Siema!
Ja mam to samo! wymieniłem cewke , palec kopule, przewody ic iagle top samo sie dzieje na kompie nic nie wyszło! Wiec mechanik powiedził restart kompa ale po tygodniu znowu to samo!! pomocy!!!



Awatar użytkownika
demon3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: wt lis 02, 2004 22:17
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: demon3 » czw lis 24, 2005 23:55

O, wreszcie ktos zna moj bol!!! Mam to caly czas! Nic nikt nie potrafi z tym zrobic. Podlaczenie kompa nic nie dalo. Wymiena przewodow wysokiego napiecia, palca i kopulki tez. Lipa straszna. Czesto nie chce odpalic. Mija np. z 10 minut i odpala idelanie. Potem powtarza sie sytuacja. Najgorsze jest to ze czasem mi gasnie w trakcie jazdy. Za mna pelo samochodow, a ja stoje na awaryjnych i go piluje, a gnoj nie chce zapalic. I co z tym robic? Nikt nie wie. Jutro od elektrykow odbieram. Postawilem 2 dni temu, mieli znalezc przyczyne i pupa, nie wiedza o co chodzi. U nich odpala idealnie. Ma ktos pomysl?


STOP dziurom na drogach!!!

Awatar użytkownika
giantoo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt sty 28, 2005 19:58
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Kontakt:

Post autor: giantoo » pt lis 25, 2005 11:07

...a silniczek krokowy masz dobry???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości