Klin na wale i kolo pasowe - prosba o ocene - pilne!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Klin na wale i kolo pasowe - prosba o ocene - pilne!!!

Post autor: Adamm » czw gru 06, 2007 21:26

Witam

kolega oddal do rzeznikow auto bo przestalo palic to Ci mu koncowki wtryskow pozmieniali do tego popsuli pare rzeczy a auto dalej ni w zab nie palilo


dzis sie za nie wzialem, sprawdzilem rozrzad i przestawiony, ustawilem odpalil od strzalu i chodzil bardzo ladnie.

po tym zabiegu rozebralem rozrzad i sciagnalem kolo pasowe walu, bo psaek byl ladnie napiety i male prawdopodobienstwo ze przeskoczyl (zwlaszcza po ponownym ustawieniu rozrzadu)...

no i moim oczom ukazal sie taki widok jak na fotkach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


kolo nadaje sie jak widac na zlom, ale czy wal jest ok? czy cos z nim robic? sciecie wydaje sie nie ruszone, jedynie tam gdzie jest wskazane zielona strzalka (blizej tak jakby silnika taki rant) jest lekko wytarte.

i teraz pytanie do znawcow tematu, wystarczy zalozyc nowe kolo i bedzie ok? czy sciecie klina na samym wale wyglada tak jak tu czy jeszcze wieksza masakra?


PS sorry za jakosc zdjec ale robione aparatem w komorce
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 03:13 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw gru 06, 2007 22:38

Adamm, mój ścięty klin to tak naprawde takie lekkie obrobienie , bardzo podobne jak pokazałeś na fotkach. Czy zakładać nowe kółko :chytry: raczej był nie polecał ta awaria lubi sie powtarzać. Najlepiej zrobić raz a porządnie , trudno trzeba wydać wiecej kasy ale jeżdzi sie bez strachu. Ja raz kombinowałem a drugi raz wymieniłem wałek i od tamtej pory mam spokój. Powodzenia.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw gru 06, 2007 22:40

no ok tylko co proponujesz robic? slyszalem ze naspawuja cos kolesie i na aucie to robia...

nie wiem czy ten klin wogole jest ruszony....


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw gru 06, 2007 22:53

Są spece którzy maja teki frz i planuja czoło wału , .
Sam sie zastanawiałem czy nie położyć na swoim wale spawu TIG-em mam taka spaware w pracy spawamy drutem o grubości 0,2 mm i twardości 50 HRC ale trafił mi sie wał w dobrej cenie i postanowiłem wymienić . Gdybyś załatwił gdzieś ten frez to warto sprubować , kupić na jedną robote to jest za drogi chyba żeby gdzięś po znajomości u frezera -tokarza taki zrobić .
A wałek dobrze by było pomierzyć i wtedy porównać.
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 22:54 przez twardy, łącznie zmieniany 1 raz.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

medin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 19:15
Lokalizacja: Tychy

Post autor: medin » pt gru 07, 2007 00:25

Miałem podobny problem, planowali mi czop wału bez wyciagania pochodziło to moze 3 miesiące i problem znowu sie pojawił koło zaczeło miec bicie na wale.
Kupiłem uzywany wał z TDI koszt 300zł z panewkami,i teraz jest ok.
Co ci moge doradzic powiem tak szkoda kasy na obrupke tego czopu ale to jest moje zdanie decyzia nalezy do ciebie



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 07, 2007 01:02

hmmm czyli mowicie ze jak sie juz jedno kolo wyrobilo to zalozenie nowego niewiele da ;/ lipa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

medin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 19:15
Lokalizacja: Tychy

Post autor: medin » pt gru 07, 2007 01:09

Załozenie nowego koła zdaje egzamin jeśli czop wału nie jest uszkodzony,
na rysunku tego nie widac dokładnie udaj sie z tym do dobrego fachowca ale na prawde musi to byc focet ktury ma pojecie o tym



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 07, 2007 01:26

za tego fachowca to ja mam uchodzic bo to nie moje auto :P

a tak serio to czop to ten odcinek zaznaczony czerwonymi strzalkami? rano to obejrze w swietle dnia, szkoda ze moja cyfrowka wyjechala bo bym zrobil lepsze foty :/

Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt gru 07, 2007 02:37

Adam jak masz szlifniety wał powinien on być płaski , ja miałem boki zaokrąglone .
Tak jak napisałem wcześniej chciałem te boki napawać i póżniej zeszlifować .
Pamietam że ktoś na forum robił tak że po przykręceniu nowego koła mierzył czujnikiem zegarowym na przystawce magnetycznej bicie koła , znaczył tam gdzie było najbardziej wychylone a póżniej odkręcał koło i planował pilnikiem czoło wałka i na nowo . Z tego co pamietam to zszedł z 0,8mm do 0,2mm -bicie było już niezauważalne. Wiem że jeżdził po tym zabiegu długi czas i nic sie nie dzialo. Ciekawe jak zapatruje się na to właściciel auta , można sprubować w taki sposób naprawić wałek ale nigdy nie będzie pewności że sie kiedyś przekręci. Ja do dzisiaj jak podnoszę maske na zapalonym silniku to zerkam na kółka .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 07, 2007 11:26

no tak ale tutaj te boki tego sciecia wydaja sie nie ruszona, tak jakby wal wytrzymal a poszlo samo kolo, ale dzisiaj obejrze to dokladnie :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Mekto
-
-
Posty: 530
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 21:36
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Mekto » pt gru 07, 2007 11:33

Adamm, miałem podobnie u ojca w Audi B4 - klin na kole ścięty ale wał wyglądał podobnie jak u ciebie.

Kupiłem nowe koło i wał zostawiłem jak jest - minął już ponad rok i wszystko gra jak należy.

Zrobisz jak uważasz - w moim przypadku wał był nieruszany i wszytstko chodzi do dnia dzisiejszego jak należy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 07, 2007 12:02

no wlasnie tu tez to sciecie walu wydaje sie nie ruszone tylko tam blizej bloku lekko wytarte w jednym miejscu cos jest... ehhh dylemat... ale to juz chyba wlasciciel bedzie decydowal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt gru 07, 2007 12:19

Adamm pisze:no wlasnie tu tez to sciecie walu wydaje sie nie ruszone tylko tam blizej bloku lekko wytarte w jednym miejscu cos jest... ehhh dylemat... ale to juz chyba wlasciciel bedzie decydowal
Kup nowe dobre kólko i załoz na wał. Jak tylko bedzie troche luzu to znaczy ze wał tez dostal. Na fotkach malo widac wiec najlepiej sprawdzic empirycznie.
Jak bedzie ciasno to NOWA sruba i klej dla pewnosci.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt gru 07, 2007 12:30

rob555, ma racje, gdzies slyszalem ze i tak to kólko sie wymienia co 2 pasek rozrzadu, u mnie bylo ułamane ale wał był ok. szczerze to nie polecam zadnego napawania czy spawania, to juz nie jest jednolity materiał a jezdzic ze strachem w oczach to dziekuje bardzo, tym bardziej ze lubi sie ostra jazde
kup kółko wymierz sobie te dlufośći, jak bedzie w miare to nowa śruba i podkladka i smigasj a jak nie to :goof: :crazy:


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 159 gości